Arabimaissa olevia suomalaisia EI SAA auttaa!
Jestas että pistää vihaksi. Taas ruikutetaan valtiota apuun, kun on hankkiuduttu ihan itse tilanteeseen. Lähi-idän tilanteesta on kohistu jo puoli vuotta, sananpainot ovat koventuneet pikkuhiljaa. En usko että kukaan piti yllätyksenä Trumpin sinänsä raukkamaista toimintaa.
Mutta ne suomalaiset, jotka ovat lähteneet lomalle sota-alueelle, varsinkin kun näissä maissa on amerikkalaisilla tukikohtia, on niin räikeää tahallista riskin ottoa että tuosta pitäisi evätä kyllä matkavakuutukset. Ja nyt kun sitten kosahti, vollotetaan ja haukutaan valtiota. Valtio voi auttaa tsunamin, tulivuoren, maanjäristyksen tms äkillisen tapahtuman takia, mutta VALTIO EI SAA AUTTAA omasta tyhmyydenstä johtuvien onglemien selvittelyssä. Sitä kutsutaan luonnon valinnaksi.
Uutinen tästä ruikutuksesta: https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20213683
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jopas loppui vasemmistolla humanismi heti, kun suomalaisia pitäisi auttaa. Kaapuämmät oltaisiin toki haettu yksi kerrallaan ihmisoikeuksien nimissä mutta ne olivatkin osa väestönvaihtoa.
Jep, niin loppuikin, solidaarisuus on jännä juttu, se on vähän kuin kaksi suuntainen tie, siihen ei mahdu oligarkkeja seisomaan keskelle tietä poimiin rusinoita pullista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pidän Dubaita vastenmielisenä paikkana enkä ymmärrä miksi sinne kukaan haluaisi mennä, niin ei ole mun mielestä ok hylätä sinne pulaan joutuneita. Tässä maassa menee niin paljon turhaan rahaa kaiken maailman turhuuksiin, että eikö jostain voisi karsia, jotta saadaan omat kansalaiset pois.
Ei voi, tervetuloa petterin talkoisiin <3
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sinä olet mestaroimaan ja päättämään ketä autetaan ja ketä ei?
Koko ajan sanotaan ettei "sossupummeja" saa auttaa yms. Siihen nähden aloitus on aiheellinen. Mutta moni ei huomaa, että evakuointilento on sama kuin toimeentulotuki. Autetaan, kun sitä tarvitaan. Ja vaikka siinä maksetaan omakustanne hinta, niin kokonaiskustannukset ovat paljon sitä suuremmat. Hyvä, että suomalaisia autetaan hädässä. Oli se TT tai muu avustus. Jokaisen pitäisi olla kiitollinen Suomen mahdollisuudesta auttaa kansalaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pidän Dubaita vastenmielisenä paikkana enkä ymmärrä miksi sinne kukaan haluaisi mennä, niin ei ole mun mielestä ok hylätä sinne pulaan joutuneita. Tässä maassa menee niin paljon turhaan rahaa kaiken maailman turhuuksiin, että eikö jostain voisi karsia, jotta saadaan omat kansalaiset pois.
Ai siitäkö tässä olikin kysymys? Kun sinulta leikattiin, niin muidenkin pitää kärsiä. Mä ymmärrän tuskan, mutta katkeruus aiheuttaa tuhoa vain sinulle itsellesi. Päästä irti.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi hitossa abi lähtee tuonne muutama päivä ennen kirjoituksia?
Abi voi kirjoittaa syksyllä uudestaan. Se ei ole iso asia. Moni tekee niin muutenkin. Se on normaalia, vaikka joku yksilö on suunnitellut toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siitäkö tässä olikin kysymys? Kun sinulta leikattiin, niin muidenkin pitää kärsiä. Mä ymmärrän tuskan, mutta katkeruus aiheuttaa tuhoa vain sinulle itsellesi. Päästä irti.
Eikö se ole oikeudenmukaista, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla? Ohis
On kyllä ihme uikutusta. Dubaihin menty luxus-lomalle ostelemaan luxustavaroita, ja nyt itketään että paluulippu on kallis. UM järjestää paluulennon, ja nyt itketään että matka Omaniin kestää jopa 20 tuntia. Ja että matka maksaa enemmän kuin bisnesluokan lippu, jonka on jo ostanut. Jo ostetusta lipusta saa rahansa takaisin, ja voi sitten tulla pois UM järjestämällä lennolla.
Ja ne jotka valittaa, ettei ole enää rahaa ruokaan, HALOO , etteivätkö sitten kotonaankaan söisi? Vai onko niin että sossun rahoillaon lähdetty ja nyt ne on loppu?
Kaikki, ketkä ovat Suomalaisia tietävät, että valtio auttaa kansalaisiaan. Siihen perustuu itsenäisen valtion olemassaolon oikeutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, en päästä, ei tämä niin toimi että vain minä kärsin, minä pidän huolen että jos minut heivataan laidan yli mereen niin minä vedän teidät muut kusipäät mukanani laidan yli. <3
Kuka ylipäänsä on niin tyhmä että lähtee mihinään islampersläpimaihin?
Vierailija kirjoitti:
Noh, täälä on nyt kohkattu vuosia kuinka on oikein hylätä omat kansalaiset ja kuinka kaikkien on tultava toimeen omillaan, tulkaa nyt omilla toimillanne toimeen, tätä haluttiin, tätä saatiin <3
Minä olen sitä mieltä että ihmisen pitää kantaa vastuuta enemmän omista asioistaan. Jos ei kykene edes yhdeltä ulkomaanreissulta järjestämään omaa paluutaan niin kannattaako ylipäänsä lähteä?
Arabeja kyllä tuodaan suihkukoneella Suomeen ja annetaan uudet asunnot, ilmaiset palvelut ja rahaa tilille jotta voivat lorvia veronmaksajien elätteinä.
Mutta Suomalaisia ei haettaisi Arabimaisra takaisin Suomeen töihin maksamaan veroja.
On preferenssit suomalasilla mt-avohoitopotilailla hieman sekaisin.
On ylipäätään moraalitonta matkustaa tuonne missä ihmisoikeudet on kyseenalaisia mutta sehän ei suomalaisia haittaa
Vierailija kirjoitti:
Arabeja kyllä tuodaan suihkukoneella Suomeen ja annetaan uudet asunnot, ilmaiset palvelut ja rahaa tilille jotta voivat lorvia veronmaksajien elätteinä.
Mutta Suomalaisia ei haettaisi Arabimaisra takaisin Suomeen töihin maksamaan veroja.
Suomessa on preferenssit olleet sekaisin siitä lähtien kun punikit, vihreät ja wokettajat pääsivät päättämään asioista. Nyt koko maa on vararikon pertaalla oleva tunkio jossa arvot ja moraali on vedetty vessanpytystä alas.
Vierailija kirjoitti:
Hiekkaneegereitä kyllä hyysätään. Mutta omat kansalaiset hylätään. Se on Suomen nykypolitiikkaa.
Nuo paluumatkarahat ovat pikkurahoja sen rinnalla, kun suomalaiset päättäjät lähtevät esim. jonnekin konferenssiin tms. ulkomaille. Esim. ympäristökokous Brasiliassa tuli tosi kalliiksi; kalliit lennot, luksushotellit valtavalle valtuuskunnalle, olikohan peräti noin 100 henkilöä. Jotta törsääjiä riittää.
Jos Lähi-idän kriisiytyvä tilanne oli tiedossa, niin siitä olisi pitänyt olla tieto UM:n sivuilla. Oliko?
Vierailija kirjoitti:
Ei heitä ilmsiseksi auteta. Liput lennolle vissiin maksaa yli ksksi tonnia.
Tuskin kattaa kuluja, kun kone kuitenkin lennätetään tyhjänä heitä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
On ylipäätään moraalitonta matkustaa tuonne missä ihmisoikeudet on kyseenalaisia mutta sehän ei suomalaisia haittaa
En minäkään tuonne lähtisi. mutta miksi on moraalitonta matkustaa moraalittomien ihmisten maihin? Siksikö että kuluttaa siellä rahaa ja tukee siten paikallisten taloutta vai tarkoitatko jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Nuo paluumatkarahat ovat pikkurahoja sen rinnalla, kun suomalaiset päättäjät lähtevät esim. jonnekin konferenssiin tms. ulkomaille. Esim. ympäristökokous Brasiliassa tuli tosi kalliiksi; kalliit lennot, luksushotellit valtavalle valtuuskunnalle, olikohan peräti noin 100 henkilöä. Jotta törsääjiä riittää.
Jos Lähi-idän kriisiytyvä tilanne oli tiedossa, niin siitä olisi pitänyt olla tieto UM:n sivuilla. Oliko?
Oli.