Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Lähi-idässä jumissa olevat suomalaiset ihmettelevät ulkoministeriön ilmoitusta: Missä todellisuudessa elätte?

Vierailija
04.03.2026 |

Ulkomaille lähtö, varsinkin Lähi-Itään, on aina riski. Miksi näitten Johannien pitäisi päästä palaamaan takaisin Suomeen kokonaan veronmaksajien kustannuksella sotatilanteen maasta? Kannattaa ottaa matkavakuutus tai pysyä kotimaassa.

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan pystyyn nämä Lähi-idän matkailijat sillä perusteella, että oma vika jos tuonne sotatantereelle matkustaa. Olen kuitenkin huomannut, että nämä samat kommentit ja syyllistämiset toistuvat aina kun suomalaisia jää johonkin jumiin, oli kohde tai syy mikä hyvänsä. Jopa Thaimaan tsunamin aikaan oli hirveitä kommentteja siitä kuinka ulkoministeriön rahoilla ei saisi hakea suomalaisia kotiin, koska itsepähän ovat halunneet lähteä reissuun. Ei näissä kommenteissa ole oikeasti kyse Lähi-idän maista, vaan siitä että suomalainen nauttii muiden syyllistämisestä ja siitä kuinka voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi, kun itse ei ainakaan ikinä ottaisi mitään riskejä eikä ainakaan kehtaisi valittaa jos sattuisikin tuollainen tilanne omalle kohdalle.

Toivon että jumissa olevat matkustajat pääsevät turvallisesti kotiin mahdollisimman pian!

Vierailija
202/203 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä haukutaan pystyyn nämä Lähi-idän matkailijat sillä perusteella, että oma vika jos tuonne sotatantereelle matkustaa. Olen kuitenkin huomannut, että nämä samat kommentit ja syyllistämiset toistuvat aina kun suomalaisia jää johonkin jumiin, oli kohde tai syy mikä hyvänsä. Jopa Thaimaan tsunamin aikaan oli hirveitä kommentteja siitä kuinka ulkoministeriön rahoilla ei saisi hakea suomalaisia kotiin, koska itsepähän ovat halunneet lähteä reissuun. Ei näissä kommenteissa ole oikeasti kyse Lähi-idän maista, vaan siitä että suomalainen nauttii muiden syyllistämisestä ja siitä kuinka voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi, kun itse ei ainakaan ikinä ottaisi mitään riskejä eikä ainakaan kehtaisi valittaa jos sattuisikin tuollainen tilanne omalle kohdalle.

Toivon että jumissa olevat matkustajat pääsevät turvallisesti kotiin mahdollisimman pian!

Suomalaisia ehkä kuitenkin ärsyttää se, että lähdetään kauas lomalle ilman riittävää valmistautumista. Ei ole tarkistettu onko vakuutukset voimassa, tai mitä kaikkea vakuutus kattaa. Ei ole tutustuttu alueen tilanteeseen jne.  suomalaisia on aina ärsyttäneet ihmiset, jotka ovat viis veisanneet trurvallisuudesta (olipa kyse mistä vain) ja sitten kun jotain tapahtuu, niin suureen ääneen valitetaan miten pitää itse maksaa vahingot tai ylimääräiset tulot. On aika alkaa kantamaan vastuuta omista valinnoista ja vähän ennakoimaan asioita. Meillä aina tarkistetaan, että vakuutukset on voimassa ja passeissa riittävästi aikaa jäljellä, vaikka olisi tarkistettu asia jo matkaa varatessa, niin silti enne lähtöä tarkistetaan uudestaan. Ei lomailla alueilla joissa voi vaikka yhtäkkiä leimahtaa sotatoimia ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ptää olla business -luokassa.