Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä voitin syksyllä 30000 euroa kenossa, sen takia menetin kaverin :(

Vierailija
03.05.2007 |

Kyse on siitä että annoin parhaalle ystävälleni 1000 euroa, annoin rahaa myös läheisille, mutta ei niistä sen enempää.

Mutta tää yksi kaveri on nyt saanut tietää että, annoin sen tuhat euroa ystävälleni, ja on nyt suutahtanut siitä että kun en hänelle antanut. Olisi kuulema tullut tarpeeseen.

Mä en ymmärrä itse taas sitä että, miksi olisin ollut velvollinen hänelle rahaa antamaan? Vaikka hän on kaverini niin tuskin sekään mulle olisi vastaavassa tilanteessa mitään antanut, ja enpä olisi sitä edes odottanut.

Ja kyse oli tosiaan vain 30000 tuhannesta. On mulla itsekin niitä rahareikiä mihin sitä rahaa pistää. Ja velkoihin se suurilta osin menikin.

Mä olen pettynyt siihen että joku viitsii laittaa välit poikki tollaisen asian takia, ja toisaalta mua suuttaa niin paljon välillä, että ei edes haittaa vaikka ei olla enää tekemisissä.

Kellään muulla ei varmaan ole vastaavia kokemuksia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytäkässä monta vihamiestä, voi kun oisin tiennyt.

Vierailija
2/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis ihan jokaiselle lahjoittaa ja varsinkin jos sinullakin oli niitä mihin rahaa meni (velat).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole mennyt enkä menisi toisilta ihmisiltä kerjäämään. :(

Vierailija
4/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoa että ei kannata sanoa kellekään mitään, edes vanhemmille.

Kannattaa laittaa itse rahat esim. asuntolainaan tai vaikka sijoittaa jos ei ole lainoja.

Itse ostin miehelle auton ja loput meni asuntolainaan niin että sujahti.

Jos on niin saakelin tyhmä että kertoo koko maailmalle ja jakaa vielä rahojaan niin ei voi syyttää kuin itseään siitä liemestä sitten.

Suomalaiset on todella kateellisia!

Vierailija
5/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ihmettelevät millä rahoilla mekin matkustellaan, ostellaan tavaroita yms. Toisaalta, ihmettelisivät myös sitä jos sanoisin, että mies tienasi viime yönä melkein 5000 euroa...Eli niin tai näin, ystäviä ei voi miellyttää raha-asioissa.

Vierailija
6/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 euroa nyt ei iso summa ole...tai siis onhan se iso varsinkin minulle, mutta ei sillä nyt herroiksi eletä, pari lomareissua tai jonkun remontin kun tekee niin rahat on menneet.

Eri asia olisi jos summa vaikka 3 miljoonaa.

Ap:lle vielä, että eipä ole tuo " ystäväsi" todellinen ystävä jos noin pienestä hermostuu.

Vierailija
7/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ainakin tosi ikävä voittaa lotossa tms., sillä jos voittaisi, niin voisi olla varma, että jos se paljastuisi, niin tulisi äkkiä joko vihamiehiä (niistä jotka eivät saa mitään) tai ystäviä niistä, jotka toivoisivat jotain saavansa. Kuinkahan monen elämän lottovoitto on loppujen lopuksi pilannut? Onko joku muuten nähnyt elokuvan 13 conversations about one thing? Siinä oli aika paljon minusta syvällisyyttä ja yksi oli se, että " varo mitä toivot, saatat saada sen" .

No, mutta tuskin ystäväsi olikaan oikeasti ystäväsi, jos raha ystävyyden ratkaisee. Minulla on ainakin itsellä tosi köyhiä ja tosi rikkaita ystäviä, eikä koskaan ole ollut ongelmaa sen tuloeron takia, suuntaan tai toiseen. Ystävät on ystäviä ystävyyden takia, ei yhteisten rahavarojen.

Vierailija
8/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea vaikka kyllä se kummasti helpottaa. Ottaisin kyllä mielelläni edes tuon suuruisen voiton. Mun voitot on tähän asti olleet kympin luokkaa.

Vierailija
9/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt katkeruuttaa omista raha-asioistaan purki. Todennäköisesti on sattunutkin olemaan tiukat paikat hänellä, mutta sitähän sinä et olisi voinut tietää.

Vaikka kateellisia riittää, niin teit kivasti kun jaoit omaisuuttasi. Aika noloa, että täälläkin jotkut oikein julistavat, että eivät kertoisi/antaisi kellekään mitään. :D Itse en jaksaisi pelätä kateutta niin paljoa, että en sukulaisiani mukavasti yllättäisi.

Vierailija
10/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen voi oikeasti suuttua toiselle tuollaisesta? Kyseessä kuitenkin melko pieni summa, eikä kenelläkään ole mitään velvollisuutta jakaa omaisuuttaa kaikkien kesken.

Tietty on hyvä auttaa tosipulassa olevaa jne, mutta tuo nyt on aivan eri juttu.

Ja vaikka oikeasti voisikin loukkaantua että kaveri antaa toiselle, mutta itselle ei niin kuka kehtaa julkisesti loukkaantua ja osoittaa mieltään siitä..?

Kuitenkin kuten edellä sanottu, suuret äkkinäiset rikkaudet varmaan tuovat mukanaan myös paljon kurjia juttuja. Todella monet äkkirikastuneet ovat kertoneet sen pilanneen elämän. Köyhän voi olla vaikea sitä tajuta, mutta en itsellenikään välttämättä lottovoittoa toivo.

Vierailija
11/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 6.

Vierailija
12/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata pelata! Veikkaus huijaa Kenossa, rivit arvotaan siten mikä on tuottoisinta Veikkaukselle eli niitä ei arvota vaan tietokoneelta katsotaan vähiten pelatut rivit. Siksi arvontaa ei voida näyttää televisiossa (kuten esim. Ruotsissa tehdään) ja Veikkaus kieltäytyy vastaamasta Kenon arvontaa koskeviin kysymyksiin.

Vierailija
13/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vain vanhemmilleni, veljilleni ja ystävälleni. Heitä kaikkia halusin muistaa pienellä summalla.

Kaverini sai valitettavan möläytyksen takia tietää voitosta, ja se tapahtui vasta viime viikolla.

Ei kait se tosiaan kunnon kaveri sitten ollutkaan, mutta harmittaa kuitenkin. Tunnettiin kuitenkin yläasteelta lähtien toisemme.

ap

Vierailija
14/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotossa ei ole kukaan voittanut muutamia kymppejä enempää, siis mun tuttavapiiirissä.

Vierailija
15/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa tosin voitot tuli ihan live pelistä.

6

Vierailija
16/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahat menee Veikkaukselle.

Vierailija
17/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja voin sanoa että ei kannata sanoa kellekään mitään, edes vanhemmille.

Kannattaa laittaa itse rahat esim. asuntolainaan tai vaikka sijoittaa jos ei ole lainoja.

Itse ostin miehelle auton ja loput meni asuntolainaan niin että sujahti.

Jos on niin saakelin tyhmä että kertoo koko maailmalle ja jakaa vielä rahojaan niin ei voi syyttää kuin itseään siitä liemestä sitten.

Suomalaiset on todella kateellisia!

Täytyy olla aikalailla pielessä asiat, jos omille lapselle on kateellinen.

Vierailija
18/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

30000 on kyllä tosi pieni raha nykyään. Mä en olisi antanut kellekään mitään.

Vierailija
19/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli oikea pelastus silloin, koska olimme todella pienituloisia ja meillä oli osamaksulla oleva auto lahoamassa, joten maksoimme siitä velat pois ja ostimme uuden, maksoimme muut velat pois ja teimme etelänreissun, siihen ne rahat sitten hupenikin. Emmekä kyllä kenellekään siitä summasta mitään antaneet, " pieni raha" kuitenkin vaikka meille se oli silloin suuri. Kerroimme vanhemmillemme + sisaruksille ja parille kaverille. Ei minun mielestäni voi kukaan olettaa että joku antaisi heille tuosta vaan rahaa, jos voittaa vaikka lotossa. Jos nyt jonkun 7 oikein lotossa saa niin vaikka järjestäisi kunnon pippalot ystäväpiirille, mutta minusta sekään ei ole tosiaan mikään velvollisuus. Tietty jos lähipiirissä joku todella köyhä ja avun tarpeessa oleva, niin häntä voisi tietenkin hieman avustaa.

Vierailija
20/20 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti antaisin jonkun verran muutamalle hyvälle ystävälle sekä vanhemmilleni, riippuu ihan summasta.

Mutta pakko ei ole kenenkään niin tehdä. En ole koskaan voittanut isoa summaa, mutta joskus on käynyt mielessä, miten kävisi sen jälkeen kaverisuhteiden? Kertoisinko edes?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän