Tiesittekö että retinolia saa käyttää myös kesällä?
Minulla oli tänään juttelu farmaseutin kanssa, retinolia saa käyttää myös kesällä kunhan huolehtii hyvästä aurinkosuojasta. Ei tarvitse tauottaa kesäksi ja sitten taas totuttaa ihoa siihen syksyllä.
Ihan hyvä uutinen, menisi muuten monia kuukausia hukkaan hyvää ihonhoitoa.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole retinolista ollut mitään apua. Finnejä pukkaa naamalle sen käytön jälkeen. Ei muita näkyviä muutoksia.
Sama. Ihan yhtä tyhjän kanssa ja rahan hukkaa ollut. Tretinoiinista (Orinin valmistama) on ollut apua mutta sitä ei saa kuin reseptillä.
Mulla on erittäin vaalea pisamainen ja ohut iho. Ei kyllä retinoli näy mitenkään ihossa muuten kuin finneinä. Mitään muutosta en ole huomannut.
Hyvä tietää. Mutta aurinkovoidetta täytyy sitten todella muistaa käyttää ja varmaan kerrointa 50.
Löysin retinolin vasta noin vuosi sitten koska aiemmin en ollut uskaltanut kokeilla sitä, kun kaikkialla varoiteltiin miten se saa herkän ihon ärtymään. Mutta minulla se todella toimii eikä aiheuta kuin korkeintaan joskus pientä punoitusta mistä tietää sen toimivan. Iho näyttää nyt ainakin kymmenen vuotta nuoremmalta ja terveeltä.
Itselläni voiteet ja seerumit imeytyy selvästi paremmin talvipakkasilla mutta toisaalta kesällä riittää pienempi määrä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole retinolista ollut mitään apua. Finnejä pukkaa naamalle sen käytön jälkeen. Ei muita näkyviä muutoksia.
Sama. Ihan yhtä tyhjän kanssa ja rahan hukkaa ollut. Tretinoiinista (Orinin valmistama) on ollut apua mutta sitä ei saa kuin reseptillä.
Tretinoiini on noin 50x voimakkaampi retinoidi kuin retinoli. Se ei sovi lainkaan esim. todella herkkäihoisille, couperosa-ihoisille jne.
Ei varmaan näytä kenenkään iho kymmenen vuotta nuoremmalta. Ja kun ne rypyt tulee niin ne tulee, ei voi millään estää. Toisilla on enemmän ryppyjä ja toisilla vähemmän.
Oma ihoni on taipuvainen melasmaan. En jaksa puolen tunnin välein läpi kesän lätkiä lisää aurinkorasvaa naamalle ja kieltäytyä juoksulenkeistä auringossa.
Täytyyhän sen tehota kaikille ihoille? Miksi sitten toisilla tehoaisi ja toisilla ei? Eli toinen sanoo että iho näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta ja toinen sanoo että tulee vain finnejä.