Maajussille morsian 2026
MIltäs tämän vuoden osallistujat vaikuttaa?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/bf844a50-2a3b-4975-9cb6-349065b…
Maajussille morsian -ohjelman 19. tuotantokausi pyörähtää käyntiin. Ohjelma alkaa 12. maaliskuuta uusien maajussien esittelyllä.
MTV:n tiedotteen mukaan tänä vuonna ohjelmaan osallistuu kahdeksan maajussia ympäri Suomea. Tänä vuonna maajussit ja jussittaret ovat iältään 2047-vuotiaita, ja heillä on perinteisiä maito- ja viljatiloja sekä hevos- ja luomuvihannestiloja.
Katso lähetysajat : Maajussille Morsian - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3650)
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun tänne ei voi kuvia liittää.
Voisit oman naamasi esitellä miten se on kuin vanhan ihmisen, kurttuinen ja "ryppyinen"
Typerää tuollainen arvostelu.
Voihan tänne linkkaamalla lisätä, aloitatko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla miehen pitempi?
Jos muuten synkkaa, niin mitä väliä pituus erolla on?
Minulle ei tarvitse olla Matti Vanhasen mittainen, mutta jos on päätä lyhyempi minua niin tunnen itseni Justiina Puupääksi. Pitäisi ainakin varoa lihomasta.
Ei hätiä mitiä, onhan keksitty SILINTERI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä noi Askon naiset on melkein kaikki 10 vuotta vanhempia
Hänelle ei nuoremmat kirjoittaneet, kun itsekin ikäistään vanhemman oloinen
Oli pikatreffeillä se yksi vaalea nainen, joka oli muistaakseni 42.
Ilmoittiko Asko hakuvaiheessa että voisi haluta perheen vai eikö kirjeissä ollut nuorempia. Se punatukkainen pussailijakin on melekosen paksu peräpuolesta. Toivottavasti on miettinyt kaksi kertaa ja löytänyt nuoremman sutjakamman noiden tynnyreiden ikäneitojen tiilalle.
Vyötärö eli uuma on ihmisen anatomiassa keskivartalon kapein kohta. Mitähän lajia Asko morisamineen edustaa.
Vaikka olen jo lähempänä 70 v kuin 60 v, ja vartaloni on melko suorakulmainen kyllä minulta saa vyötärön mitattua ilman arvailua sijainnista.
Mitä ihmisille on tapahtunut?
N70-
Mitä sinulle on oikein tapahtunut? Eikö elämä noilla vuosilla ole mitään opettanut? Ketjussa ei käsitellä ylipainoa tai suomalaisten lihomista. Ja itsekehullesi voit tehdä oman ylistysketjun, ole hyvä.
Itsekehu? Normaalissa vartalossa on vyötärö. Ei sillä tiedolla tarvi leijua. Sehän on - normaalia!
N70-
Mitä tekemistä sinun vyötäröllä on Maajussille morsian-sarjan ketjussa? Selvää kehuskeluahan tuo on. Kun minä olen hoikka ja hyvä, mutta nuo muut ei. Jokaisella on oma kehonsa, ei kuulu sinulle arvostella. Ketju ei edes liity asiaan mitenkään. Tämä lihavien taivastelu on jo saanut ihan uudet ulottuvuudet. Pysy aiheessa! Inhottavaa kun nyt on jo haukuttu naiset ja Asko on suorastaan rääppimiskohteena.
Koville tuntuu ottavan. Mikä on sinun tekosyysi lihomiselle?
Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia. Ihan järkyttävä terveysriski! Ulkonäköhaitasta puhumattakaan.
No jopas tuli asiatonta ja kypsymätöntä kommentointia. Etkö muuhun pystynyt? Puolustelet täällä muiden ihmisten haukkumistasi???
No, ei kukaan fiksu tuollaisia kirjoittelisikaan.
Joka ohjelmasta löytyy ylipainoinen ja useampikin. Koeta kestää, maailma on.
Tämä ketju ei kuitenkaan ole sinulle lihavien tai ylipainoisten solvaamiseen luotu. Lue otsikko uudelleen, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.
Ja esim. tuo Asko on ihan normaalin kokoinen ja oloinen mies. Mutta paha ja ilkeä ihminen kyttää ihan jotain muuta, kuin itse ohjelman sisältöä, päästäkseen pätemään jollain, ja yleensä se on juuri ulkonäön solvaamista. Joku kirjoittikin hyvin, että alemman tasoiset siitä hyvin tunnistaa.
PS. Olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa nähdä paljonko Pertun maha kasvaa ohjelman edetessä
Se vaara kyllä on, kunhan leipuritytöt häntä oikein rupeavat hemmottelemaan.
Mutta Perttu nyt vaan on niin lutunen ja toivottavasti löytää sen oikean, jonka kanssa voi sen kaipaamansa perheen ja elämän perustaa💞
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka kaudella löytyy nainen joka lopettaa leikin kesken koska tulee häviämään. Niinhän siellä moni tulee häviämään muutenkin.
En jaksa olla noin kyyninen vaan luulen, että he ovat ihan oikeasti tajunneet, että suhteesta ei tulisi mitään. Ja on fiksua lähteä ennen farmille valintaa, niin ei vie paikkaa niiltä, jotka sinne oikeasti haluaa. Tuossa kohtaa on kuitenkin jo ehtinyt olla jonkin aikaa maajussin kanssa tekemisissä, joten on ehtinyt huomata, jos ei sytytä. On sitä paitsi fiksua tehdä se noin, kun tuo tyttö teki, eikä siinä valintatilanteessa, kuten se Jukka teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huumaava" energia muka Jarilla, Jetta on aivan sekaisin. Jaria olisi pitänyt karttaa viimeiseen asti, aivan huuhaa-tyyppi.
Jetta tietää jo valitsevansa Arnon lopuksi. Jarilla riittää värikästä juttua kilpakumppaneiden kanssa siihen mennessä.
Kukaan kirjeen lähettäneistä ei ole Jetalle sopiva. Hän kyllä löytää ohjelman ulkopuolelta komean ja fiksun miehen.
Siltä Jetan hammasmieheltä puuttuu toiselta puoleltakin hammas, huomasin vasta nyt 6 jaksossa kun nauro niin leveästi kun pääsi jatkoon. Mutta miksi on aika turjakkeen näköinen, parta ajamatta ja tukka pystyssä, ryppyset vaatteet. Näyttää ettei pese edes kasvojaan eikä hampaitaan.
No ei me voida nähdä, onko pessyt kasvonsa, mutta minustakin on kyllä muuten hieman epäsiistin näköinen. Ehkä tuo parransänki näyttää epäsiistiltä.
Ja vaikuttaa liian juntilta Jettaan nähden. Jetta vaikuttaa paljon aikuisemmalta ja elämää nähneemmältä Arnoon verrattuna. Kaipaa varmasti aikuismaisempaa seuraa ja kyllästyy tuohon lähipubista repäistyn oloiseen aikamiespoikaan.
Eikö Arno ole ollut aikaisemmin naimisissa. Eikö Arnolla ole lapsia. Hiukan itserakkaan oloinen, tuo Arnokin, alkoi paistaa läpi.
Ei se itserakas ole, vaan jotenkin lapsekas. Lapsenmielisyys miehessä voi olla hyväkin asia, jos on myös osaava ja tekevä. Monet lapsenmieliset ovat taivaanrannanmaalareita: mukavia ja rentoja mutta ei niiden kanssa jaksa elää, kun itse joutuu houtamaan kaikkia asialliset asiat.
SPOILAAN HIUKAN
Arno paistelee pihvejä jo omistajan elkein Jetan komealla huvilalla.
"täällä on 2 miestä liikaa, tai 2 naista puuttuu" tjsinnepäin
Akia selvästi veetuttaa.
Ja Jari on jo siirtynyt ihastuksesta rakastumiseen 😁, suuret suunnitelmat jo tulilla. Jetta toppuuttelee
Jari on varmaan jo suunnitellut tekevänsä Jetan kanssa ainakin kaksi lastakin, rakkauden hedelmää 😉
Biologia voi olla tätä vastaan, mutta astrologia puoltaa vahvasti hehheh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittiko Asko hakuvaiheessa että voisi haluta perheen vai eikö kirjeissä ollut nuorempia. Se punatukkainen pussailijakin on melekosen paksu peräpuolesta. Toivottavasti on miettinyt kaksi kertaa ja löytänyt nuoremman sutjakamman noiden tynnyreiden ikäneitojen tiilalle.
Vyötärö eli uuma on ihmisen anatomiassa keskivartalon kapein kohta. Mitähän lajia Asko morisamineen edustaa.
Vaikka olen jo lähempänä 70 v kuin 60 v, ja vartaloni on melko suorakulmainen kyllä minulta saa vyötärön mitattua ilman arvailua sijainnista.
N70-
Mitä sinulle on oikein tapahtunut? Eikö elämä noilla vuosilla ole mitään opettanut? Ketjussa ei käsitellä ylipainoa tai suomalaisten lihomista. Ja itsekehullesi voit tehdä oman ylistysketjun, ole hyvä.
Itsekehu? Normaalissa vartalossa on vyötärö. Ei sillä tiedolla tarvi leijua. Sehän on - normaalia!
N70-
Mitä tekemistä sinun vyötäröllä on Maajussille morsian-sarjan ketjussa? Selvää kehuskeluahan tuo on. Kun minä olen hoikka ja hyvä, mutta nuo muut ei. Jokaisella on oma kehonsa, ei kuulu sinulle arvostella. Ketju ei edes liity asiaan mitenkään. Tämä lihavien taivastelu on jo saanut ihan uudet ulottuvuudet. Pysy aiheessa! Inhottavaa kun nyt on jo haukuttu naiset ja Asko on suorastaan rääppimiskohteena.
Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia. Ihan järkyttävä terveysriski! Ulkonäköhaitasta puhumattakaan.
No jopas tuli asiatonta ja kypsymätöntä kommentointia. Etkö muuhun pystynyt? Puolustelet täällä muiden ihmisten haukkumistasi???
Tämä ketju ei kuitenkaan ole sinulle lihavien tai ylipainoisten solvaamiseen luotu. Lue otsikko uudelleen, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa.
Ja esim. tuo Asko on ihan normaalin kokoinen ja oloinen mies. Mutta paha ja ilkeä ihminen kyttää ihan jotain muuta, kuin itse ohjelman sisältöä, päästäkseen pätemään jollain, ja yleensä se on juuri ulkonäön solvaamista. Joku kirjoittikin hyvin, että alemman tasoiset siitä hyvin tunnistaa.
🤭
Lopettakaa pilkkaaminen, ei kenenkään ihmisarvo ole painosta kiinni. Toivottavasti Askolle löytyy kiva nainen ehdokkaiden joukosta. Kuten kaikille muillekin maajusseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N70-
N70-
P.S. olen "normaalipainoinen", mutta ei minulla vyötäröä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka kaudella löytyy nainen joka lopettaa leikin kesken koska tulee häviämään. Niinhän siellä moni tulee häviämään muutenkin.
En jaksa olla noin kyyninen vaan luulen, että he ovat ihan oikeasti tajunneet, että suhteesta ei tulisi mitään. Ja on fiksua lähteä ennen farmille valintaa, niin ei vie paikkaa niiltä, jotka sinne oikeasti haluaa. Tuossa kohtaa on kuitenkin jo ehtinyt olla jonkin aikaa maajussin kanssa tekemisissä, joten on ehtinyt huomata, jos ei sytytä. On sitä paitsi fiksua tehdä se noin, kun tuo tyttö teki, eikä siinä valintatilanteessa, kuten se Jukka teki.
Eiköhän Jukan ulostulo juuri valinnan hetkellä ollut tuotannon päätös. Vappu kysyi, onko miehillä vielä jotain sanottavaa Jetalle. Muilta ryhmiltä ei ole kyselty mitään.
Pihtiputaan mummotkin kohta muutoksen kourissa. Suomessa ollaan aina vähän jäljessä, joka asiassa. Muualla terve hoikkuus on jo IN.
https://www.voice.fi/ilmiot/mcdonaldsin-ruokalista-muutosten-kourissa-l…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä arvostellaan Ellaa?
Minusta sopisi Antille hyvin. Kaunis nainen, varmasti kamerat jännittää.
No ei todellakaan sovi. Ella on kuin viime kauden Aada. Ellalla tekoitkukohtauksia huomion saamiseksi ja kyselemässä joka tilanteessa että "mitä mun itkukohtaus nyt kertoi sulle? Mitä mun runo kertoi sulle?" ja pohdiskeli että: "kyllä mä uskon että mun itkukohtaus varmaan kertoi Antille et oon tosissaan ja kyl mä uskon et se varmaan vaikutti Anttiin." Öö mitä helvettiä..ihan keskenkasvuisen teinin oloinen Ella.
Antille sopii se tumma Lapin tyttö. Kokenut ja rennon oloinen, joka osaa ottaa Antin tunteellisen ja vakavankin puolen vastaan, hätkähtämättä mitään tosissaan, ja on tekemättä numeroa itsestään. Näki heti Antista kun tossa pyyhe päällä istuivat jutustellen, että Antti tunsi Lapin tytössä olevan tarvittavaa vahvuutta, rentoa luottamusta ja kykyä seisoa omilla jaloillaan. Ella sen sijaan ihan päinvastainen siihen verrattuna, epävarma ja hermoheikko jonka tarvitaee kääntää kaikki huomio itseensä..😂
Mitä tää Antin tunteellisuus ja syvällisyys on oikein? Kertoi myös että on tosi huonoja päivä ja hyviä päiviä. Että naisen pitäisi ymmärtää. Mitä hän itse ymmärtää naiselta? Etsiikö "äitiä" , joka ymmärtää epävakauden ja ailahtelut, jotka itse mieltää tunteellisuudeksi?
Tämä pisti korvaan mullakin. Tähän asti nähdyissä jaksoissa Antti on ollut itse rauhallisuus, mutta onko tämä sittenkin vain kuori ja todellinen nuori mies onkin oikukkaasti äärestä laitaan käyttäytyvä "tunneihminen", jota kaikkien muiden pitäisi vain ymmärtää ja tukea ja jonka ympärillä päädytään hiippailemaan varpaillaan, ettei se nyt vain suuttuisi/loukkaantuisi/tekisi mitään tyhmää. Yleensä ihminen sääntelee itse tunteitaan niin, ettei huonot päivät pääse olemaan todella huonoja jne. Äiti voi ymmärtää ja joustaa, puolison ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttina käyttäisin tilaisuuden ja koeajo vaan kaikille jos mahdollista.
Ja mitähän tämä kertoisi kyseisetä ihmisestä? Haluaisitko itse olla naisen kanssa, joka olisi tuollaisessa tilaisuudessa koeajanut kaikki ja sitten valitsisi sinut. Ja sinä tietäisit, että kaikki muutkin miehet sai kyydit? Epäilen nimittäin, että olet mies, joka noin kommentoi.
Ei kovin fiksua kuvaa ihmisestä anna.
Mutta jos ei valitse noista ketään, niin voihan sitä silti hauskaa pitää ja naatiskella elämästä.
Eikös se joku kausi ollut, että yksi maajussittaren kokelaista vietti kaikki yöt maajussittaren sängyssä, eikä tullut koeajoista huolimatta valituksi. Sattumoisin valituksi tulleen kanssakaan homma ei edennyt kameroiden sammuttua.
Mulle on jotenkin jäänyt sellainen kuva, että Joonaskin olisi testannut Lindansa vuonna 2022, sitä ainakin Lindan kanssakilpailijat epäilivät, jos en väärin muista, mutta Joonas ja Lindahan ovat edelleen onnellisesti yhdessä ja kaksi lastakin jo, joten ihan oikeista tunteista oli kysymys, näkyi tosin muille ehkä liiankin selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Pihtiputaan mummotkin kohta muutoksen kourissa. Suomessa ollaan aina vähän jäljessä, joka asiassa. Muualla terve hoikkuus on jo IN.
https://www.voice.fi/ilmiot/mcdonaldsin-ruokalista-muutosten-kourissa-l…
Ylemmyydentuntoinen terveysterrorismi on aina out.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N70-
N70-
P.S. olen "normaalipainoinen", mutta ei minulla vyötäröä ole.
Tuokin on muuten suurelta osin geneettinen asia. Ja myös jokaisen oma asia. Et oppinut aiemmasta mitään, vaan jatkat fokuksen kohdistamista anonyymiin.
Aika tekopyhää tulla täysin väärään ketjuun muka "huolestuneena suomalaisten ylipainoisuudesta" ja samalla haukkua itselleen tuntemattomien ihmisten ulkonäköä ja painoa.
FIKSU keskustelee ASIANMUKAISESSA KETJUSSA yleisesti ottaen ylipainoisuudesta, sen riskitekijöistä, syistä ja seurauksista, mutta moukka kohdistaa "huolestuneisuutensa" yksittäiseen ihmiseen ja alkaa solvata tätä, ja tietenkin ainoastaan ja vain, koska "lihominen on niin vakava ongelma".
Kaikenlaisia ressukoita teitä onkin. Päteä nyt haukkumalla muita, siinäpä ylpeyden aihetta kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä arvostellaan Ellaa?
Minusta sopisi Antille hyvin. Kaunis nainen, varmasti kamerat jännittää.
No ei todellakaan sovi. Ella on kuin viime kauden Aada. Ellalla tekoitkukohtauksia huomion saamiseksi ja kyselemässä joka tilanteessa että "mitä mun itkukohtaus nyt kertoi sulle? Mitä mun runo kertoi sulle?" ja pohdiskeli että: "kyllä mä uskon että mun itkukohtaus varmaan kertoi Antille et oon tosissaan ja kyl mä uskon et se varmaan vaikutti Anttiin." Öö mitä helvettiä..ihan keskenkasvuisen teinin oloinen Ella.
Antille sopii se tumma Lapin tyttö. Kokenut ja rennon oloinen, joka osaa ottaa Antin tunteellisen ja vakavankin puolen vastaan, hätkähtämättä mitään tosissaan, ja on tekemättä numeroa itsestään. Näki heti Antista kun tossa pyyhe päällä istuivat jutustellen, että Antti tunsi Lapin tytössä olevan tarvittavaa vahvuutta, rentoa luottamusta ja kykyä seisoa omilla jaloillaan. Ella sen sijaan ihan päinvastainen siihen verrattuna, epävarma ja hermoheikko jonka tarvitaee kääntää kaikki huomio itseensä..😂
Mitä tää Antin tunteellisuus ja syvällisyys on oikein? Kertoi myös että on tosi huonoja päivä ja hyviä päiviä. Että naisen pitäisi ymmärtää. Mitä hän itse ymmärtää naiselta? Etsiikö "äitiä" , joka ymmärtää epävakauden ja ailahtelut, jotka itse mieltää tunteellisuudeksi?
Mietin samaa, että monessa kohtaa Antti korosti että "hyvät päivät om hyviä, ja huonot sitten oikeasti huonoja ja sitä pitää ymmärtää". JA...se Antin ystävähän sanoi samaa Antista.🤨 Onko Antilla kaksisuuntainen mielialahäiriö, vai mitä tällainen huonotuulisuuden korostaminen on? Ja että kovasti pitää olla morsion ymmärtämässä näitä "huonoja päiviä".
Huomasinpa saman tosiaan että Antin Ella oli viime kaudella tyrkyttäytymässä Pertulle! 😃 Eli ei hirveästi väliä ihmisellä, kunhan on maajussi jonka varaan omaa minäminä-agendaansa rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huumaava" energia muka Jarilla, Jetta on aivan sekaisin. Jaria olisi pitänyt karttaa viimeiseen asti, aivan huuhaa-tyyppi.
Jetta tietää jo valitsevansa Arnon lopuksi. Jarilla riittää värikästä juttua kilpakumppaneiden kanssa siihen mennessä.
Kukaan kirjeen lähettäneistä ei ole Jetalle sopiva. Hän kyllä löytää ohjelman ulkopuolelta komean ja fiksun miehen.
Siltä Jetan hammasmieheltä puuttuu toiselta puoleltakin hammas, huomasin vasta nyt 6 jaksossa kun nauro niin leveästi kun pääsi jatkoon. Mutta miksi on aika turjakkeen näköinen, parta ajamatta ja tukka pystyssä, ryppyset vaatteet. Näyttää ettei pese edes kasvojaan eikä hampaitaan.
No ei me voida nähdä, onko pessyt kasvonsa, mutta minustakin on kyllä muuten hieman epäsiistin näköinen. Ehkä tuo parransänki näyttää epäsiistiltä.
Ja vaikuttaa liian juntilta Jettaan nähden. Jetta vaikuttaa paljon aikuisemmalta ja elämää nähneemmältä Arnoon verrattuna. Kaipaa varmasti aikuismaisempaa seuraa ja kyllästyy tuohon lähipubista repäistyn oloiseen aikamiespoikaan.
Eikö Arno ole ollut aikaisemmin naimisissa. Eikö Arnolla ole lapsia. Hiukan itserakkaan oloinen, tuo Arnokin, alkoi paistaa läpi.
Ei se itserakas ole, vaan jotenkin lapsekas. Lapsenmielisyys miehessä voi olla hyväkin asia, jos on myös osaava ja tekevä. Monet lapsenmieliset ovat taivaanrannanmaalareita: mukavia ja rentoja mutta ei niiden kanssa jaksa elää, kun itse joutuu houtamaan kaikkia asialliset asiat.
SPOILAAN HIUKAN
Arno paistelee pihvejä jo omistajan elkein Jetan komealla huvilalla.
"täällä on 2 miestä liikaa, tai 2 naista puuttuu" tjsinnepäin
Akia selvästi veetuttaa.
Ja Jari on jo siirtynyt ihastuksesta rakastumiseen 😁, suuret suunnitelmat jo tulilla. Jetta toppuuttelee
Jari on varmaan jo suunnitellut tekevänsä Jetan kanssa ainakin kaksi lastakin, rakkauden hedelmää 😉
Biologia voi olla tätä vastaan, mutta astrologia puoltaa vahvasti hehheh
Outoa keksiä Jarista tuommoista. Kait nyt jokainen ymmärtää, ettei noin 50v naisen kanssa lapsia hankita. Yksikään Jetan miehistä ei varmuuddlla ole kirjoittanut Jetalle lapsenteko mielessä. Siihen kannattaisi etsiä vähintään reilu 10 vuotta nuorempi nainen kuin Jetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N70-
N70-
Ei ole normaalia ihmetellä halventavasti muiden vyötäröitä. Viittaa narsistisiin piirteisiin tuommoinen. Halveksunta ja ylemmyys ei ole terveen pään tuotteita. Elintaso on korkea länsimaissa ja kaikissa maissa ihmiset lihoneet. Joissakin maissa perimä altistaa myös enemmän kuin toisissa. Tämän asian luulisi jokaisen tietävän tänä päivänä. Missä komerossa tuommoinen vyötärölläön ylemmyyttä tunteva tollo on elänyt. Lisäksi Asko ja naiset ovat jo vanhempia ihmisiä. Usein nainen on vaihdevuosi-iässä pulskimmillaan. Vanhuuden kuihtuminen ja hoikentuminen ja lihakssen väheneminen alkaa selvimmin näkyä +65-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perttu ei siis ole edes isäntä tilallaan? Outoa sekin, että mun mielestä arvosteli vanhempiensa toteutuksia maatilan pidossa, että tekis hommat itse ihan toisin. Tämän sanoi televisiossa. Kannattaisiko ehkä hieman miettiä mitä puhelee. Vanhemmat voivat kokea tuon ihan hyvin loukkauksena, koska hekin ovat tehneet siellä parhaansa. Kävi vähän itsellä omaan korvaan saman ikäluokan ihmisenä kuin perttukin on. Pitäs olla nöyrempi ja kiitollisempi asenne vanhempaa polvea kohtaan. Ei muuta.
Tämäkin totta, mutta totuus on myös se, että nuoripolvi tekee asiat kuitenkin omalla tavallaan. Kyllä monessakin talossa tyyli vaihtuu, kun nuoripolvi astuu remmiin. Ihmiset urautuu ja tekee hommat opitulla tavalla, nuorilla on monesti ne omat ajatukset. Minusta Perttu kuitenkin sanoi ihan nätisti sen, että aikoo tehdä muutoksia, sitten, kun on isäntä.
Ja nuo edelliset polvet voivat olla todella vaikeita ja jääriä. Nuorempi polvi haluaisi kehittää ja nykyaikaistaa toimintaa, mutta vanhapolvi haraa vastaan. Monta vuotta menee hukkaan, kun vasta sukupolven vaihdoksen jälkeen pääsee uudistamaan toimintaa. Tätä tuo Perttukin varmaan tarkoitti. Omassa lähipiirissä useita tilallisia ja tämä on aika tyypillistä. Tämäkin Perttu on jo kolmekymppinen ja ollut varmaan jo vuosia tilan toiminnassa mukana. Mikähän hänellä on koulutus, agrologi?
Tuli tästä kohdasta kun Antti tämän kertoi mieleeni eräs ex-miesystävä. Hän aina joka kohdassa mainitsi olevansa tunteellinen. OlI todellinen tuuliviiri. Juuri kuten Antti sanoi: hyvät päivät olivat tosi hyviä ja huonot tosi huonoja. Myös mieliala saattoi vaihtua nopeasti ja ennalta-arvaamattomasti. Aamulla hyvä tuuli, sitten jostain harmistui ja hyvä tuuli haihtui sen siliän tien. Joskus sanoi, että veit hänen fiiliksensä. Miltei kaikki tehtiin hänen fiilistensä mukaan. No, nyt fiilistelee jossain muualla.
Oli samoin fiksun rauhallisen ja harkitsevan tuntuinen mies ja ei yhtään tätä tiennyt ellei lähemmin tuntenut. Toivottavasti ei Antti tarkoittanut tuonkaltaista.