Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vapun linssiluteilu"? Ei ole vängellä ängennyt ohjelmaan on ihan kysytty tulisiko. Hän tekee työtänsä josta saa elantonsa. Vai kieltäytyisitkö itse palkastasi?

Vierailija
102/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vapun linssiluteilu"? Ei ole vängellä ängennyt ohjelmaan on ihan kysytty tulisiko. Hän tekee työtänsä josta saa elantonsa. Vai kieltäytyisitkö itse palkastasi?

Tarjoutui ohjelmaan ja siellä oli tehty jo sama päätös, ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kaikille ihmettelijöille, onko pakko katsoa, täytyy todeta että haluisin kovasti. Olen katsonut kaikki MC Suomi -kaudet ja jaksot. On kuulunut odotettuihin lemppariohjelmiin. Eka jakso oli kyllä hämmentävä. En osaa sanoa, mitä oli tapahtunut, mutta jakso oli tylsä, pitkäveteinen ja mitäänsanomaton. Ihan kuin olisi paukut jo loppuneet tekijöiltä. Siksi jätän tämän kauden väliin.

Vierailija
104/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittavinta on katsoa kun tuomarit ylimielisen näköisinä maiskuttavat annospaloja. Ruoka on aina mielipideasia ja makuasia, joten eivät noiden tuomaroinnit mitenkään välttämättä oikeita ja ultimaattisia ole. Vaikka miten heittäisi ranskaa väliin.

Ööö, tää on kilpailu - ruokia pitää maistella ja arvioida, se on tuomareiden tehtävä tässä ohjelmassa.

Vierailija
105/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tätä Vappu vihaa. mielestäni aivan hyvä juontaja, vertaa Susanna Laine esim. Tai joku Köpi  tai Viki mikä lie. Sujuva sanainen ja asiallinen on Vappu!

Minunkin mielestäni Vappu on ollut ihan ok TTK:ssa ja maamiehen morsiamessa vai mikä sen yhden ohjelman nimi onkaan. Mutta juuri siksi on jo kulunut kasvo, olen aivan kyllästynyt häneen enkä ymmärrä ollenkaan eikö ketään muuta ja nimenomaan parempaa ruoka-alan asiantuntijaa olisi Master Chefiin löytynyt!

Kyllähän Vappu on ihan pätevä tuollaiseen ohjelmaan.  Kirjoittanut keittokirjojakin eli ei ihan pihalla ole ruuanlaitosta. Oppia voi muutenkin, kuin lukemalla johonkin ammattiin. 

Esim Kape Aihinen paasasi jossain ruokajutussa, että käyttäkää vaan voita niin minäkin käytän joka asiaan. Pannuunhan se voi jää, kun siitä pihvin ottaa pois. Ja jos kolesterolia pelkää niin ei muuta, kuin lenkille vaan, sillä se tippuu.

Jutun lopussa kerrottiin, että Aihinen itse syö kolesteroli lääkettä ja verenohennuslääkettä, että semmoinen  ruoka-asiantuntija . 

No kyllä kalat ja lihat voissa paistetaan noissa fine dining paikoissa. Ei siellä mitään rypsiöljyä ole käytössä. Oliiviöljy varmaankin toinen. Kaikki muutkin kokit käyttävät voita, mitä on kokkiohjelmissa nähty.

Totta, voin makua on vaikea voittaa :) Ellei sitten oliiviöljyllä, ruoasta riippuen, tietty.

Vierailija
106/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoutui ohjelmaan ja siellä oli tehty jo sama päätös, ihmeellistä.

Tietysti se on tuotantoyhtiön vastuulla ketä palkkaa. Ajatelleet, että Vapun avulla saa katsojia, jotka ei ehkä välitä ruoanlaitosta, mutta jostain ihme showsta vain. Minä olen kiinnostunut nimenomaan ruoanlaitosta enkä kaipaa siihen yhtään enempää show-meininkiä, joten olen tosi harmissani kivan ohjelman "suunnanmuutoksesta" = pilaamisesta. 

Vierailija
107/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vappua jaksaa kuunnella, sössöttävää Helenaa ei. Ja sen englismit, hyi hvetti!

Helena on rautainen ammattilainen. Vähämielisen tavoin höröttävä Vappu taas ei.

Voi Herra isä.

Niin meni vapun haukkumiseksi tämäkin ketju.

Vetäkää nyt se pää sieltä perseestä ja lopettakaa tuo iankaikkinen haukkuminen.

Helvetti mitä porukkaa.

Niinpä. Tuossa jokunen viesti sitten toivoin ettei tää ketju olis pelkkää Vapun haukkumista, mutta valtaosa viesteistähän on just sitä. En tiedä mikä siinä on sit niin vaikeaa olla vaan katsomatta. 

Ei ole kyse siitä voiko vai eikö voi olla katsomatta. Juoppokin voi olla juomatta, syöppö syömättä, tai pettäjä pettämättä, halutessaan, mutta harmittavaa on, kun juuri se oma suosikkiohjelma pitää muuttaa näin.

Kuulostaa uskomattomalta, mutta minusta Vapulle kuuluisi jopa ihan oma kokki- tai joku muu hänen lahjakkuuksiinsa sopiva ohjelma. 

Jos ihminen on noin kaikkivoipainen multipersoonallisuus, jolle ei näytä olevan kuin taivas rajana, niin ei tämäkään sille riitä. Ja siellähän tuo jo tuntui hääräilevän kuin omassa keittiössään. Oli heti sellaista päsmäröinnin makua. 

Haukutaanhan täällä Helena Puolakkaakin ja jopa hänen puhetyyliäänkin, mutta Vappua ei saisi kritisoida.

Moni on sanonut että TTK ei ole mitään ilman häntä ja minä olen melkeinpä samaa mieltä. Erkku onnistui, koska on karismaattinen ja erittäin pätevä, vaikka epäilyjä oli ilmassa. Antoi tasavertaisen vastuksen.

Vierailija
108/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ensimmäisen jakson jälkeen jäi ihan hyvä fiilis ohjelmasta eikä mitään SHOWta esiintynyt  :DDDD

Ehdottomasti ohjelma on nyt valoisampi ja pirteämpi, kun vertaa viime vuoden katastrofi-tyyppiin, hui.

Vierailija
109/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan itse soittanut ja kysynyt jos pääsis mukaan. Eli tyrkkynä joka paikassa ja maikkarikavereiden vaikea kieltäytyä.

Vierailija
110/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Herra isä.

Helvetti mitä porukkaa.

Niinpä. Tuossa jokunen viesti sitten toivoin ettei tää ketju olis pelkkää Vapun haukkumista, mutta valtaosa viesteistähän on just sitä. En tiedä mikä siinä on sit niin vaikeaa olla vaan katsomatta. 

Ei ole kyse siitä voiko vai eikö voi olla katsomatta. Juoppokin voi olla juomatta, syöppö syömättä, tai pettäjä pettämättä, halutessaan, mutta harmittavaa on, kun juuri se oma suosikkiohjelma pitää muuttaa näin.

Kuulostaa uskomattomalta, mutta minusta Vapulle kuuluisi jopa ihan oma kokki- tai joku muu hänen lahjakkuuksiinsa sopiva ohjelma. 

Jos ihminen on noin kaikkivoipainen multipersoonallisuus, jolle ei näytä olevan kuin taivas rajana, niin ei tämäkään sille riitä. Ja siellähän tuo jo tuntui hääräilevän kuin omassa keittiössään. Oli heti sellaista päsmäröinnin makua. 

Haukutaanhan täällä Helena Puolakkaakin ja jopa hänen puhetyyliäänkin, mutta Vappua ei saisi kritisoida.

Moni on sanonut että TTK ei ole mitään ilman häntä ja minä olen melkeinpä samaa mieltä. Erkku onnistui, koska on karismaattinen ja erittäin pätevä, vaikka epäilyjä oli ilmassa. Antoi tasavertaisen vastuksen.

Juuri näin.

En kyllä pidä kyseistä ihmistä mitenkään lahjakkaana enkä edes hyvänä juontajana. TTK:kin puhkeaa kukkaan vappuvapaana, ihanaa.

Thank God sä menit.

Vierailija
111/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu sopii ohjelmaan todella hyvin, niitä hänen omia ruokaohjelmiaankin oli mukava katsella.

Vierailija
112/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Herra isä.

Helvetti mitä porukkaa.

Ole hyvä ja lue muita ketjuja, jos ei tämä miellytä.

Sun suosikkijuontajasi varmaankin neuvois sua kaivamaan ne ylimääräiset hiekat sieltä vaginastas, niin olosi helpottuu.

Vierailija
113/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt pani Vappu kehiin jotakin tosi henkilökohtaista eli siis vihanneksia puutarhastaan. Niin on intiimiä, että tässähän ihan punastuttaa.

Vierailija
114/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikke tule takaisin!

Vierailija
115/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tätä Vappu vihaa. mielestäni aivan hyvä juontaja, vertaa Susanna Laine esim. Tai joku Köpi  tai Viki mikä lie. Sujuva sanainen ja asiallinen on Vappu!

Minunkin mielestäni Vappu on ollut ihan ok TTK:ssa ja maamiehen morsiamessa vai mikä sen yhden ohjelman nimi onkaan. Mutta juuri siksi on jo kulunut kasvo, olen aivan kyllästynyt häneen enkä ymmärrä ollenkaan eikö ketään muuta ja nimenomaan parempaa ruoka-alan asiantuntijaa olisi Master Chefiin löytynyt!

Kyllähän Vappu on ihan pätevä tuollaiseen ohjelmaan.  Kirjoittanut keittokirjojakin eli ei ihan pihalla ole ruuanlaitosta. Oppia voi muutenkin, kuin lukemalla johonkin ammattiin. 

Esim Kape Aihinen paasasi jossain ruokajutussa, että käyttäkää vaan voita niin minäkin käytän joka asiaan. Pannuunhan se voi jää, kun siitä pihvin ottaa pois. Ja jos kolesterolia pelkää niin ei muuta, kuin lenkille vaan, sillä se tippuu.

Jutun lopussa kerrottiin, että Aihinen itse syö kolesteroli lääkettä ja verenohennuslääkettä, että semmoinen  ruoka-asiantuntija . 

No kyllä kalat ja lihat voissa paistetaan noissa fine dining paikoissa. Ei siellä mitään rypsiöljyä ole käytössä. Oliiviöljy varmaankin toinen. Kaikki muutkin kokit käyttävät voita, mitä on kokkiohjelmissa nähty.

Oliiviöljyn ja voin yhdistelmä toimii myös hyvin.

Vierailija
116/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljyn ja voin yhdistelmä toimii myös hyvin.

Niin toimii. Kirkastettu voi kestää korkeampia lämpötiloja. Öljyä lopuksi, aromeja antamaan. Tekoälyn kertomaa.

Vierailija
117/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin ihan sietämättömiä, etenkin vappu. Yök, ruokahalukin katoaa.

Siis edelleen, miksi te katsotte ohjelmaan jonka juontajia inhoatte? hei camoon, sen kanavan voi vaihtaa johonkin mieluisaan ja sellaiseen mistä ei verenpaine nouse. 

Vai löytyykö mitään mikä miellyttää? Tuntuu, että kaikki mitä teeveestä tulee on niin kamalaa katsottavaa, että viha pursuaa silmistä ja otsasuoni pullistuu. Silti vaan pitää katsoa. Voit teitä onnettomia. 

Se, ettei pidä jostakin, ei tarkoita kuvaamaasi vihaamista verisuonet pullistellen, ei edes verenpaineen kohoamista. 

Tosi on, että tv ei tarjoa nykyään juuri mitään hyvää viihdeohjelmaa, suurin osa on ala-arvoisinta roskaa ikinä, kiljumista, höröttämistä kieli suusta roikkuen, wannabe-star esiintyjineen. 

Vierailija
118/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henri Alen on paras!

Vierailija
119/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymeno on outoa. Mistään ei saisi olla negaa mieltä, muuten olet vihan vimmoissasi, eli "heitteri" :D ja otsasuonet tykyttää, verenpaine on tapissa ja homma on mennyt "tunteisiin tai ihon alle". 

Vastaukset ovat tyyliin "vois sua, ei ole pakko katsoa, käännä kanavaa, ota lääkkeet, mene lenkille tai jopa hoitoon" jne.

Pitäisi tehdä sellainen aarrekartta tulevia suuruudenhulluja unelmia varten ja manifestoida harhoja pää täynnä ja naama muikeana. Hymyillä vaan...

Eikö saa olla eri mieltä ja tyytymätön edes yhteen juontajaan, jonka näkee jo joka toisessa ohjelmassa?

Onhan viime aikoina ollut jo Peltsi Peltolastakin kritiikkiä, kun yksi ja sama kaveri saa vuosikymmeniä samoilla, hiihtää ja pyöräillä metsissä, järvillä ja erämaissa, vois jo tarjota sen tilalle jotain. Nyt on tuonut poikansakin ohjelmaan. Olisko lisää sukulaisia tulossa?

Ellenin ja Jarin ohjelma oli ihana kaksi kautta, mutta nyt on kornia, kun pitää lasta näyttää, vaikka naama on piilotettu. Mitä järkeä?

Vierailija
120/139 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helena Puolakka on Suomen arvostetuimpia keittiömestareita, johtaa ravintola Savoyta ja on (Savoyn esittelyn mukaan) muun muassa työskennellyt seitsemän vuotta kolmen Michelin-tähden ravintoloissa Lontoossa ja Pariisissa, Lontoossa keittiömestarina. Julkaissut myös ainakin yhden kirjan. Ehkä anglismit tulee työvuosista briteissä. Jos saa häneltä kisassa kehut, voi olla tyytyväinen.