Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääriä yleistyksiä työttömistä

Vierailija
02.03.2026 |

On kouluttamaton, ilman työkokemusta, laiska. -> Monella useita tutkintoja, töitä tehty aina kun saatu, keskittyvät työhönsä, koska arvostavat sitä.

Ovat ylipainoisia, sairaita, alkoholi- ja mielenterveysongelmaisia.

-> Työttömänä on aikaa hoitaa itseään, ovat paremmassa kunnossa kuin kampaviinereitä vetävät työlliset palavereissaan, rahaa ja haluja ei ole kitata alkoa.

Eivät halua töihin.

-> Aika harvassa on ihminen, joka haluaa mieluummin taistella byrokratian rattaissa ja kitua työttömyystuella kuin mennä palkalliseen työhön.

Ei omista/ saa omistaa mitään.

-> Mihin se työllä hankittu omaisuus katoaa sillä hetkellä, kun jää työttömäksi? Edelleen voi olla nätti koti, vaatteet jne. vaikka niitä ei ole välttämättä rahaa juuri nyt hankkia.

On köyhä.

-> Monella on säästöjä tai puoliso, joka auttaa kuluissa. Kaikki eivät elä toimeentulotuella.

On alempiarvoinen kuin työssäkäyvä.

-> Työnhakija ei päätä, saako töitä. Häpeä ei ole hänen, vaan työnantajien, jotka tuhlaavat resursseja.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiskulttuuri on nyt päivän sana ja tyhmentyminen näkyy näissä asenteissa: hoetaan joukolla samaa mantraa, kun ollaan itse aivottomia ja epävarmoja.

Vierailija
2/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Jokainen, joka on nyt töissä, voi olla myös jonain päivänä työttömänä. Kai tuon nyt jokainen normaaliälyinen ymmärtää. Sen takiahan keskiluokka ei kuluta vaan säästää, kun tukia on leikattu. Ei säästöt pelkästään juuri nyt työttöminä oleviin kohdistu, vaan ne tuethan on osa meidän kaikkien perusturvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamiskulttuuri on nyt päivän sana ja tyhmentyminen näkyy näissä asenteissa: hoetaan joukolla samaa mantraa, kun ollaan itse aivottomia ja epävarmoja.

Minä luulen, että nuo hokijat on vain muutamia samoja persuja. Todellakin, ovat aivottomia ja epävarmoja. Ehkä jotain sairaseläkeläisiä. 

Vierailija
4/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää että työtön vain makaa sohvalla päivät päästyään. Ihan syvältä moinen valhe.

Vierailija
5/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella totta, mutta se omaisuus häviää sitä mukaa, kun sitä pitää uusia. Köyhällä tulee huonompaa ja 

halvempaa tilalle tai ei tule mitään tilalle. 

Vierailija
6/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on täydellinen ikärasismi: yli 50 ei saa töitä, vanhuksia ei hoideta. Aina hoetaan että rasismi rasismi ulkomaalaisia kohtaan, oikeasti täällä on rasismia ikääntyviä suomalaisia kohtaan huomattavasti pahempi.

Vierailija
7/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että nuo hokijat on vain muutamia samoja persuja. Todellakin, ovat aivottomia ja epävarmoja. Ehkä jotain sairaseläkeläisiä. 

Palstan persuista seonnut hullu haukkuu jatkuvasti työttömiä. Hullun mielestä kaikki työttömät ovat persujen kannattajia. Revi siitä. 

Vierailija
8/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella totta, mutta se omaisuus häviää sitä mukaa, kun sitä pitää uusia. Köyhällä tulee huonompaa ja 

Tuokin on aivan totta. Mutta se, että onko työtön ylipäätään köyhä, riippuu mm. siitä missä vaiheessa työuraa jää työttömäksi. Jos on tehnyt 30 vuotta hyväpalkkaista työtä ja ehtinyt maksaa kaikki isot hankinnat ja kerätä säästöjä, on aivan eri asemassa kuin vasta työuransa alussa oleva, opinto- ja asuntovelkainen nuori. Kaikki työttömät ei ole köyhiä. 

Vierailija
9/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on aivan totta. Mutta se, että onko työtön ylipäätään köyhä, riippuu mm. siitä missä vaiheessa työuraa jää työttömäksi. Jos on tehnyt 30 vuotta hyväpalkkaista työtä ja ehtinyt maksaa kaikki isot hankinnat ja kerätä säästöjä, on aivan eri asemassa kuin vasta työuransa alussa oleva, opinto- ja asuntovelkainen nuori. Kaikki työttömät ei ole köyhiä. 

Entä jos työuraa on takana 40 vuotta, eikö silloin ole jo lupa ottaa vähän kevyemmin työttömyyden sattuessa kohdalle?

Vierailija
10/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aina yleistykset on vääriä ja menee pieleen.

Vierailija
11/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulemma alkoholisti ja ei ole elämänhallintaa niin ne sanoi työkkärissä. Sanoin että okei en sitten hae töitäkään.

Vierailija
12/26 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työelämässä olevat käyttää alkoa paljon enemmän xD

Itse en käytä pisaraakaan, koska ei ole mun juttu.

Nythän moni on työtön

Vierailija
13/26 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kalijan alituinen kittaaminen ja sätkien kääriminen vähemmälle.

Vierailija
14/26 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten haukkuminen kertoo omasta sivistymättömyydestä, huonosta itsetunnosta ja  epävarmuudesta.

Vierailija
15/26 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä vaan työttömien haukkujalta voi mennä työpaikka alta tai voi sairastua vakavast. Karma kostaa! Siinähän sit oot yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vierailija
16/26 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä vaan työttömien haukkujalta voi mennä työpaikka alta tai voi sairastua vakavast. Karma kostaa! Siinähän sit oot yhteiskunnan pohjasakkaa.

Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi, mutta pitkäaikaisempi työttömyys on yleensä pölöjen valintojen seurausta.

Vierailija
17/26 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten opetetaan lapsille, että kaikki on samanarvoisia ja yhtä tärkeitä. Rasismi on kielletty, kun se koskee ihonväriä, uskontoa tai seksuaalista suuntautumista, mutta ei muuteen. Ihmisiä saa syrjiä ja polkea työttömän statuksella tai persoonaan liittyen, jos et sovi tähän ekstroverttien ja adhd ihmisten massaan.

Vierailija
18/26 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on täydellinen ikärasismi: yli 50 ei saa töitä, vanhuksia ei hoideta. Aina hoetaan että rasismi rasismi ulkomaalaisia kohtaan, oikeasti täällä on rasismia ikääntyviä suomalaisia kohtaan huomattavasti pahempi.

"Suomessa on täydellinen ikärasismi: yli 50 ei saa töitä, vanhuksia ei hoideta. Aina hoetaan että rasismi rasismi ulkomaalaisia kohtaan, oikeasti täällä on rasismia ikääntyviä suomalaisia kohtaan huomattavasti pahempi."

Kyllä minä ainakin sain. Samaten useat muutkin yli 50-vuotiaat entiset työkaverinikin. 

Vierailija
19/26 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta MIKSI , kaikissa tv-ohjelmissa, dogumenteissa jne on aina superläskejä ihmisiä joiden koti on kuin kaatopaikka, ostettu HIRVITTÄN PALJON turhaa tavaraa nurkat täyteen , eikä mitään tajua talouden hoidosta ,kun heidän tarinaa kuuntelee.?

Ei koskaan näy yhtään asiallista henkilöä,jolla kaikki muumit olis laaksossa.

Vierailija
20/26 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisvastaisen rasismin uhrit voi olla myös alle viisikymppisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä