Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika hintava on hotellihuone Helsinki-Vantaan viereisestä Scandicista. Pakko se on kuitenkin melkein ottaa

Vierailija
01.03.2026 |

Maksaa n.170€ yksi yö. Mulle tuo on aika kallis hinta. 

Lento lähtee klo:6.50 joten kentällä pitää olla aikaisin. Ensin ajattelin, että menisin yöjunalla ja notkuisin kentällä sitten lentoa odotellen, mutta on aika pitkä aika odottaa yli 5 tuntia lentoa yöaikaan. Juna lähtisi  puoli kymmenen aikaan illalla. Sitten mietin hotellihuonetta Pasilasta, mutta aloin miettiä, että pitää sitten herätä vielä aikaisemmin kuin mitä pitää herätä kun on ihan kentän vieressä. 

Eli päädyin sitten lentokentän vieressä olevaan hotelliin niin saa kunnon yöunet eikä ole seuraavana päivänä ihan väsynyt. Minä kun aion kohteessa jättää matkalaukun ja repun juna-aseman säilytykseen ja lähteä kiertelemään kaupunkia heti aamusta koska hotelliin pääsee vasta kolmelta. Lento kohteeseen kestää alle 3h on kello siellä jäljessä Suomea.

Näyttäisi olevan ainakin yksi muukin hotelli siinä lentokentän vieressä, että pitää katsoa sekin vielä. Sukulainen asuu Espoossa, mutta sieltä sitten taas on sen verran matkaa, että pitäisi keskellä yötä herätä. 

Onko kokemuksia tuosta Scandicista? Oliko hyvä? 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä muutaman kilsan säteellä muitakin hotelleja jotka on varmasti edullisempia. Ainakin ennen monilla niistä oli oma pikkubussi joka sukkuloi hotellin ja kentän väliä.  Ja aamulla aikaisin aloittavat ne kuljetukset, että kyllä pitäisi ehtiä hyvin lennolle. 

Scandic on ihan ok, mutta muustaakseni aamiainen ei enää sisälly hintaan.

Vierailija
2/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 tuntia ei ole niin pitkä aika. Äkkiä menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flamingossakin on hotelli. Mene sinne jos muutama kymppi kirvelee. Alle satasen huonetta et saa mistään.

Vierailija
4/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ehkä siitä vierestä Airbnb, hintaa joku 50€. 

Vierailija
5/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene

Vierailija
6/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin ehkä siitä vierestä Airbnb, hintaa joku 50€. 

Ei ole mitään 50 eur airpeeämpeotä olemassakaan

Vierailija
7/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyttiin syksyllä aviapoliksessa scandicissa ja siitä meni n puolen tunnin välein ilmanen bussikuljetus lentoasemalle. 

Vierailija
8/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä muutaman kilsan säteellä muitakin hotelleja jotka on varmasti edullisempia. Ainakin ennen monilla niistä oli oma pikkubussi joka sukkuloi hotellin ja kentän väliä.  Ja aamulla aikaisin aloittavat ne kuljetukset, että kyllä pitäisi ehtiä hyvin lennolle. 

Scandic on ihan ok, mutta muustaakseni aamiainen ei enää sisälly hintaan.

Löysin jo huoneen Comfort hotel xpress Helsinki airport terminalista. Huone maksaa 112,50€ eli useita kymppejä vähemmän kuin Scandicista. Aikaa säästääkseni haluan mahdollisimman lähelle.

ap

Vierailija
9/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scandicit on kaikki samanlaisia, niissä on sama keskitaso. Näppärä sijainti aikaisin aamulla lähtöön.

Vierailija
10/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lähtee lento aikaisin? Eihän tuo mitään aikaisin ole. Ite ajelen aamuyöstä parkkihalliin ja kipitän lähtöselvitykseen. Säästyy rahat. 

Vierailija
11/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 tunnin odotus kentällä on lyhyt. Olen itse ollut kentällä n. 8t, kun aamulento lähti 6lta. Nukun niin huonosti hitellissa, etenkin jos kuitenkin on aamulla aikainen herätys, että ei mitään järkeä maksaa huoneesta. Koneessa voi sitten levätä, torkkuakin. Kentällä kävin rauhassa syömässä ja makoilin yön penkillä. En tiedä onko nykyisin enää sellaisia penkkejä, joissa voi maata. 

Vierailija
12/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se pitkä aika jos ei ehdi nukkumaan yöunia. Juna lähtee tosiaan puoli kymmeneltä illalla jos haluaa ehtiä lennolle. Seuraava juna lähtee liian myöhään. Junamatka kestää nelisen tuntia eikä junassa kunnolla saa nukuttua. Juna-asemalle on tunnin automatka, että siihenkin pitää varata aikaa.

ap

Vierailija
13/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvä esimerkki siitä että pelkkä lennon hinnan tuijottelu johtaa pahemmin harhaan: mitä halvempi hinta, niin usein sitä onnettomampi aikatalu = lisäkuluja majoituksista, taksikyydeistä, pyörimisestä siellä täällä jne.  Ostamalla näennäisesti kalliimman, ihmistena aikaan lähtevän lennon pääsisi varmasti kokokaisuudessaan halvemmalla ja ennenkaikkea helpommalla, kun voisi nukkua rauhassa kotonaan ennen lentoa ja pääsisi perillä suoraan hotelliin. 

Vierailija
14/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos Tikkurilan ja Flamingon hinnat. Onhan siinä Aviapoliksessa Scandcin lähellä motellin tapainenkin. Vähän rähjänen, mutta ihan turvallinen. Siellä oli halvat yöt ja kävelymatka kentälle. Kuten Scandicistakin. Silleen kauhee hintasta, kun aamupalastakin ptäs maksaa erikseen 30 euroa.

Vierailija
15/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos Tikkurilan ja Flamingon hinnat. Onhan siinä Aviapoliksessa Scandcin lähellä motellin tapainenkin. Vähän rähjänen, mutta ihan turvallinen. Siellä oli halvat yöt ja kävelymatka kentälle. Kuten Scandicistakin. Silleen kauhee hintasta, kun aamupalastakin ptäs maksaa erikseen 30 euroa.

Rahamiehet ei tuollaiseen loukkoon mene. Ap

Vierailija
16/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kentälle nukkumaan sellaiseen kapseliin. Viisi tuntia maksaa 50 €.

Vierailija
17/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai lähtee lento aikaisin? Eihän tuo mitään aikaisin ole. Ite ajelen aamuyöstä parkkihalliin ja kipitän lähtöselvitykseen. Säästyy rahat. 

Parkkihalli ei liene maksuton ?

Vierailija
18/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin mieluummin kohteessa matkalaukun hotellin säilytykseen. Paitsi jos hotelli on kaukana nähtävyyksistä. 

Vierailija
19/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut siellä kerran kun minulla oli aikainen lento. Tykkäsin hotellista. Minulla on vaikeuksia nukkua vieraassa paikassa, mutta tämä huone oli niin hiljainen että jopa minä nukahdin. Voin suositella, vaikka kallis on.  

Vierailija
20/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä esimerkki siitä että pelkkä lennon hinnan tuijottelu johtaa pahemmin harhaan: mitä halvempi hinta, niin usein sitä onnettomampi aikatalu = lisäkuluja majoituksista, taksikyydeistä, pyörimisestä siellä täällä jne.  Ostamalla näennäisesti kalliimman, ihmistena aikaan lähtevän lennon pääsisi varmasti kokokaisuudessaan halvemmalla ja ennenkaikkea helpommalla, kun voisi nukkua rauhassa kotonaan ennen lentoa ja pääsisi perillä suoraan hotelliin. 

Mulla ei ole hinta ainoa peruste lennon ajankohdalle vaan ihan se lennon ajankohtakin on peruste. Mä haluan olla kohteessa ajoissa paikalla. Et näköjään vaivautunut lukemaan sitä, että aion kohteessa jättää matkatavarat säilytykseen ja lähteä kiertelemään kaupungille. 

Mitään taksikyytejä ei tule mulle koska hotelli on kentällä. Lisäksi kauempaa tullessa kuluja pakostakin syntyy koska ei asu pääkaupunkiseudulla mistä huomattavasti helpompaa lähteä kentälle.

ap