Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka tankkaat autoa moottorin käydessä. Ymmärrätkö, että niin ei saa tehdä?

Vierailija
01.03.2026 |

- Kiva hengittää sun pakokaasu ja

- Asema voi syttyä palamaan

- Se on kielletty turvallisuuden vuoksi

Niin, että miksi teet niin?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palataan tähän aloitukseen, jos autoni käynnin vuoksi posahtaa tankilla. Siihen saakka toimin edelläkuvatulla tavalla. 

Otan susta kuvan someen

Olet sinä suloinen pieni kyylä :) silitän peppuasi. 

Vierailija
42/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan tankkaan. Voin kyllä lopettaa kokonaan jos joku esittää loogiset perustelut sille, että miksi niin ei saisi tehdä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka ajat 1km/h yli suurimman sallitun nopeuden ymmärrätkö että niin ei saa tehdä?

Olet lapsellinen ja jälkeen-jäänyt

Eli olen lapsellinen ja jälkeen-jäänyt kun ymmärrän liikennesäännöt ja ajan nopeusrajoituksien mukaan? Se numero mikä siinä liikennemerkissä on suurin sallittu nopeus eikä sitä saa ylittää. 

Taidat se sinä olla jälkeen-jäänyt ja lapsi.

Vierailija
44/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti todisti autoilijoiden vaarallista tankkaustapaa: "Kyllä minulle tuli kylmä hiki"

Itsellä oli pieni lapsi ja vaimo kyydissä. Kyllä minulle tuli kylmä hiki siinä, että jos jostain syystä tilanteessa tulisi kipinä, niin auto saattaisi jopa räjähtää tai vähintään tulla paha tulipalo, Antti tuumii.

Antti kertoo, ettei hän haluaisi tahtomattaan joutua riskitilanteeseen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011837318.html

Vierailija
45/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan tankkaan. Voin kyllä lopettaa kokonaan jos joku esittää loogiset perustelut sille, että miksi niin ei saisi tehdä? 

Auton tankkaaminen moottorin ollessa käynnissä on turvallisuusriski, vaikka se onkin teknisesti mahdollista. Vaikka useimmat tankkaukset sujuvat ilman ongelmia, käynnissä oleva moottori lisää tulipalon ja teknisten ongelmien riskiä.

Tässä keskeiset syyt, miksi moottori kannattaa sammuttaa:

Tulipalo- ja räjähdysvaara: Käynnissä oleva moottori ja kuumat pakokaasukomponentit (kuten katalysaattori, joka voi saavuttaa 8001000 C lämpötilan) voivat sytyttää bensiinihöyryt, jos polttoainetta roiskuu.

Staattinen sähkö: Bensiinihöyryt voivat syttyä staattisen sähkön aiheuttamasta kipinästä, ja käynnissä oleva auto tuottaa lämpöä ja sähköä.

Vikavalot: Nykyaikaisen auton päästönhallintajärjestelmä (EVAP) voi havaita polttoainehöyryjen vuodon tankkausluukusta, kun moottori käy. Tämä voi sytyttää "check engine" -valon, ja järjestelmän nollaaminen voi vaatia korjaamokäynnin.

Säädökset: Useimmilla huoltoasemilla on kyltti, joka kieltää moottorin jättämisen käyntiin tankkauksen ajaksi, sillä se on riski.

Onko loogista sinulle pässi

Vierailija
46/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti todisti autoilijoiden vaarallista tankkaustapaa: "Kyllä minulle tuli kylmä hiki"

Itsellä oli pieni lapsi ja vaimo kyydissä. Kyllä minulle tuli kylmä hiki siinä, että jos jostain syystä tilanteessa tulisi kipinä, niin auto saattaisi jopa räjähtää tai vähintään tulla paha tulipalo, Antti tuumii.

Tämä

Vierailija
47/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ei nyt vaan sattuis mitään. Siis tiätsä niinku aivan kauhean hirveetä. Antti on ihan kauhuissaan kun maailma ei teekään kuten hän haluaisi. 

Vierailija
48/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviautotkin kaivoksilla tankataan, kun ne on käynnissä. Joten samoin teen tuon pienen bensakipon kanssa.

Vierailija
49/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka ajat 1km/h yli suurimman sallitun nopeuden ymmärrätkö että niin ei saa tehdä?

Olet lapsellinen ja jälkeen-jäänyt

Eli olen lapsellinen ja jälkeen-jäänyt kun ymmärrän liikennesäännöt ja ajan nopeusrajoituksien mukaan? Se numero mikä siinä liikennemerkissä on suurin sallittu nopeus eikä sitä saa ylittää. 

Taidat se sinä olla jälkeen-jäänyt ja lapsi.

Miks kehitysvammaisena sait ajokortin?

Vierailija
50/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko jotain autoa tankata, kun se on käynnissä? Mun autoa ei voi edes tankata silloin, jos on avain virtalukossa.

Tänään pari autoa tankkasi

No mikset kysynyt niiltä? Vi tustako me täällä voidaan tietää miksi ne teki niin

Vierailija
51/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiviautotkin kaivoksilla tankataan, kun ne on käynnissä. Joten samoin teen tuon pienen bensakipon kanssa.

Sinä olet yksinkertainen va-ja-kki

Ja laiska

Laiska paska sinä olet

Vierailija
52/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä kuuma atalysaattori jos on yli 8 miljoonaa celsiusta

Vierailija
53/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko jotain autoa tankata, kun se on käynnissä? Mun autoa ei voi edes tankata silloin, jos on avain virtalukossa.

Tänään pari autoa tankkasi

No mikset kysynyt niiltä? Vi tustako me täällä voidaan tietää miksi ne teki niin

Tiedän kyllä miksi ne niin teki. Ovat muista välittämättömiä laiskoja, tunnekylmiä ihmisiä, joilla on matala ÄO

Vierailija
54/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on kyllä kuuma atalysaattori jos on yli 8 miljoonaa celsiusta

Älä lässytä ja poraa 

Vierailija
55/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palataan tähän aloitukseen, jos autoni käynnin vuoksi posahtaa tankilla. Siihen saakka toimin edelläkuvatulla tavalla. 

Otan susta kuvan someen

Mikäpä se siinä. Saat ottaa.

Kerro ihmeessä sun rekisterinumero vai häpeätkö???

CP-666

Vierailija
56/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti taitaa jähmettyä monestakin asiasta elämässään. Antti taitaa olla salamana kuvaamassa näkemiään epäkohtia tässä ihanassa maassamme. Antti taitaa samantien toitottaa näkemäänsä jokaiselle  tuttavalleen ja iltaroskan toimitukseen. Antti on aktiivinen mallikansalainen ja kierrättäjä. 

Vierailija
57/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä nähnyt kukaan tankkais auto käynnissä.

Vierailija
58/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tampioita on joka puolella. 

Vierailija
59/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti taitaa jähmettyä monestakin asiasta elämässään. Antti taitaa olla salamana kuvaamassa näkemiään epäkohtia tässä ihanassa maassamme. Antti taitaa samantien toitottaa näkemäänsä jokaiselle  tuttavalleen ja iltaroskan toimitukseen. Antti on aktiivinen mallikansalainen ja kierrättäjä. 

Sinä olet kehitys-vam-mai-nen lais-ka pas-ka. Tavutin sulle

Vierailija
60/84 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ikinä nähnyt kukaan tankkais auto käynnissä.

Tankaa ensi kerralla silmät auki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi