Silmätipat erittäin kuiville silmille?!
Suositelkaahan hyviä ja mielellään myös edullisia silmätippoja erittäin kuiville silmille. Käytän piilolinssejä.
Nyt käytössä Thealoz Duot, mutta ei meinaa teho niissäkään riittää... Ja onhan ne vähän hintaviakin.
Kommentit (22)
Jos haluat oikeasti apua kuiville silmille, ei ole olemassa mitään halpoja vaihtoehtoja.
Puro. On kotimainen silmätippa. Erilaisia vaihtoehtoja olemassa tuotteesta. Itselläni keltakorkkinen pullo. Olen kokeillut varmaan kymmentä eri tuotetta, tätä voin suositella.
Hycosan Extra, en tosin tiedä saako noita Suomesta
https://www.amazon.co.uk/Hycosan-Eye-Drops-Dry/dp/B07PHZCQYB
Systane Ultra on ollut tähän asti paras. Olen kokeillut ns. "kaiken"
Optikkoliikkeistä saa silmätipat usein halvemmalla kuin apteekista.
Kokeile sellaista mikrossa lämmitettävää silmänaamiota,saatavilla apteekeista. Ei ole kertakäyttöinen ja monet ovat kehuneet hyväksi ja ovat jättäneet silmätipat pois.
Vierailija kirjoitti:
Optikkoliikkeistä saa silmätipat usein halvemmalla kuin apteekista.
Minulla on päinvastainen kokemus. Halvimmalla pääsee, kun tilaa nettiapteekeista, eikä haekaan kivijalka-apteekista.
Lääkäriltä tietty pyydät reseptin niin saat kelakorvauksen. Mulla resepti Artelac ja Oftagel -valmisteisiin. Evotears-tippoja ostin ilman korvausta. Ovat öljymäiset ja hyvät.
Lämmitettävä silmämaski, silmäluomien hieronta ja silmäreunojen puhdistus omalla liuoksella (mm apteekista saa maskin ja tipat). Noilla aamuin illoin niin ei tarvitse kosteuttavia tippoja juuri käyttää. Meibomin rauhaset, googleta.
Onko tutkittu, mikä on kuivien silmien syy? Jos syynä on talipunkki, se kannattaa hoitaa ensin pois.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä tietty pyydät reseptin niin saat kelakorvauksen. Mulla resepti Artelac ja Oftagel -valmisteisiin. Evotears-tippoja ostin ilman korvausta. Ovat öljymäiset ja hyvät.
Fluoria? En käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fluoria? En käyttäisi.
Missä fluoria?
kerrosta yöksi; geelimäinen kosteuttava solmätippa, ja heti perään yöksi laitettava voide
Vierailija kirjoitti:
kerrosta yöksi; geelimäinen kosteuttava solmätippa, ja heti perään yöksi laitettava voide
Päivällä toimivat silmäsuihkeet.
Hylo night gel. Vähän keveämpi kuin oftagel, toimii oikeastaan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Puro. On kotimainen silmätippa. Erilaisia vaihtoehtoja olemassa tuotteesta. Itselläni keltakorkkinen pullo. Olen kokeillut varmaan kymmentä eri tuotetta, tätä voin suositella.
Sininen Puro toimi minulle vielä paremmin kuin keltainen.
-ohis
Piilareita ei kannata ainakaan jatkuvasti käyttää jos on kuivat silmät.
Erittäin kuivilla silmillä ei varmaan piilareita kannattaisi käyttää.