Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumma kauppareissu

Vierailija
01.03.2026 |

Se on kyl kumma ku kauppaan lähdetään ilman kauppalappua ja sielä menee tunti jos toinenkin.

Yleensä kaupassa menee noin puoli tuntia ellei kierrä 5ttä kauppaa hakemassa jotain erikoista mitä kustakin (harvemmin näin).

Miten muilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi mennä kauppaan asumaan ja nojailemaan kärryyn?

Jep, sellainen 20 min - puoli tuntia on normaali aika isoille ostoksille.

Vierailija
2/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset tuntuu jäävän sinne rupattelemaan ja ne käveleekin niin hitaasti että kaupan läpikulku ottaa aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 min ja parin päivät sapuskat.

Uros

Vierailija
4/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse yksin käymisestä vai perheen kanssa?

yksin sujuu nopeammin, se on ainaki  varma 

Vierailija
5/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa marketissa menee kauan lapunkin kanssa, mutta ilman lappua vielä kauemmin vaikka suunnilleen samat jutut ostaisi kuin muulloinkin.

Vierailija
6/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset tuntuu jäävän sinne rupattelemaan ja ne käveleekin niin hitaasti että kaupan läpikulku ottaa aikaa...

Niitä saa aina pujotella sielä ku itse haluaa ripeämmin edetä. Se voisi olla jo uusi olympia laji. Vanhusten pujottelu kaupassa.

Vierailija
7/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla vanhus 75 v. mutta ei mene kaupassa enempää puolta tuntia kerran viikossa käyn. En kyllä viitsi rupatella kenenkään kanssa kauppojen käytävillä. 

Vierailija
8/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isossa marketissa menee kauan lapunkin kanssa, mutta ilman lappua vielä kauemmin vaikka suunnilleen samat jutut ostaisi kuin muulloinkin.

No tää on paha kyl ku saa jotain  yhtä aine osaa hakea siltä rakennuksen toiselta puolelta ja sit ne vaihtaa niiden paikkojakin kokoajan  että yllätys nyt se tuote onkin tuola toisella puolella että takas vaan.

askelia tulee ainakin, varmaan suunniteltu niin

Vierailija
9/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman lähikauppani ainut kauppalappuostaja. Ja jopa tavarataloissa. En ole koskaan nähnyt ostoksilla muita, jotka seuraisivat jotain ostoslistaa lapulta tai puhelimesta. Kovin suosittua sellainen ei siis voi olla. Pari kertaa elämässäni olen jonkun pudonneen ostoslistan nähnyt kaupan lattialla.

Vierailija
10/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli jalka poikki, kaveri kävi ostokset isosta marketista. Se kesti noin 1,5 h plus matkat. 

Vierailija
11/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oman lähikauppani ainut kauppalappuostaja. Ja jopa tavarataloissa. En ole koskaan nähnyt ostoksilla muita, jotka seuraisivat jotain ostoslistaa lapulta tai puhelimesta. Kovin suosittua sellainen ei siis voi olla. Pari kertaa elämässäni olen jonkun pudonneen ostoslistan nähnyt kaupan lattialla.

Mä oon lappu ihminen ku ilman sitä lyö aivan tyhjää kaupassa että jaa mitäs mun pitikään ostaa. En ymmärrä miten kukaan pystyy ostoksiin ilman listaa.

Vierailija
12/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lappu ihminen ku ilman sitä lyö aivan tyhjää kaupassa että jaa mitäs mun pitikään ostaa. En ymmärrä miten kukaan pystyy ostoksiin ilman listaa.

Ilman lappua mä ostan sit kaikkea muuta ku sitä mitä tulin hakee

Vierailija
13/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan lähikaupan valikoiman ja hyllypaikat ulkoa, siinä ei kauan mene. Jos lähtee isolle kylälle isoon markettiin niin siellä sitten hortoilee edestakaisin tien tukkona.

Vierailija
14/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka haluaa mennä kauppaan hosumaan? 😱 Minusta se on rentouttavaa katsella valikoimaa kaikessa rauhassa, varsinkin isoissa kaupoissa ja kierrellä kaupassa hissukseen. Ja vaikka vaihtaa sananen jonkun kanssa. Itseäni ainakin ottaa päähän sellaiset kiireiset kauppareissut, kun on tilanne, jossa on pakko hakea jotain, vaikka ei huvittaisi kauppaan mennä, ja sitten sitä hakee tuskastuneena tai kiukuspäissään niitä tavaroita ja kaikki ympärillä olevat ihmisetkin vaan v*ttaa.

Vierailija
15/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei välttämättä huomaa vaikka on lista. Mulla pidän kassissa tai taskussa ja kurkin välillä siihen. En siis kulje lista naaman edessä sielä.

Vierailija
16/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka haluaa mennä kauppaan hosumaan? 😱 Minusta se on rentouttavaa katsella valikoimaa kaikessa rauhassa, varsinkin isoissa kaupoissa ja kierrellä kaupassa hissukseen. Ja vaikka vaihtaa sananen jonkun kanssa. Itseäni ainakin ottaa päähän sellaiset kiireiset kauppareissut, kun on tilanne, jossa on pakko hakea jotain, vaikka ei huvittaisi kauppaan mennä, ja sitten sitä hakee tuskastuneena tai kiukuspäissään niitä tavaroita ja kaikki ympärillä olevat ihmisetkin vaan v*ttaa.

Aina vaan ei ole aikaa sille seesteiselle rauhalliselle ja rennolle käynnille.

Mutta noinhan se on.

Vierailija
17/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ovat kassalla yhtä ystävällisesti ottaneet rahani vastaan, kestipä kauppareissuni 1,5 h tai 5 minuuttia.

Vierailija
18/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä kuljen ihan lappu kädessä. Jos käsi kävisi taskussa tai kassissa vähän väliä, myyjätkin tulisivat epäluuloisiksi ja luulisivat, että varastan jotain.

Vierailija
19/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ovat kassalla yhtä ystävällisesti ottaneet rahani vastaan, kestipä kauppareissuni 1,5 h tai 5 minuuttia.

Pitäskö niiden harkita jotain tehokkuus alennusta? Mitä nopeampi sitä halvempaa.

Vierailija
20/22 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö niiden harkita jotain tehokkuus alennusta? Mitä nopeampi sitä halvempaa.

Ainakin siinä kassalla asioinnissa kannatan koska mikä on ärsyttävämpää ku joku laskee pennejä siinä vasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi