Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (1717)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vei tyttövauvoja harjoittelemaan tulevaa armeijaa varten. Tottuu ääniin.
Mä voin kertoa kun täällä on ilmeisen vääristynyt kuva siitä mitä tuo todellisuudessa on. Siellä ei ohjukset ja dronet viuhu ja ulvo ja räjähtele. Siellä ei eletä sotatantereella, tulipalojen ja raunioiden keskellä.
Siellä ei huomaa mitään ennen kuin kuulee losauksen. Sitä saattaa edeltää vinkuva ääni, mutta senkin tajuaa vasta kun havahtuu pamaukseen. Mikäli tuhoaminen tapahtuu lähellä ja matalalla, ikkunat saattavat helähtää ja parvekkeella kukat pöllähtää. Sen jälkeen, jos romua tulee alas, tokihan sen näkee. Se saattaa aiheuttaa vahinkoa, kuten hajottaa laattoja tai osuessaan johonkin syttyvään, sytyttää sen. Minä vertaisin asiaa huonosti tähdättyyn ilotulitteeseen.
Sitten ne muutama, joita ei ole tuhottu. Se ei räjähdä kuten leffoissa, se ei sytytä kaikkia lähialueita eikä se heitä kilsan säteellä kaikkea metriä taaksepäin. Jälleen posahdus, erilainen kuin edellä, kumeampi. Sitten näet savun. Kuin pieni ja rajattu rakennuspalo, joka tottakai leviää kuten mikä tahansa palo.
Miltä tämä sitten kustakin tuntuu, on tietysti yksilöllistä.
Ja lapset eivät reagoi asiaan, koska he eivät osaa aikuisen lailla yhdistää asiaa kauhukuviin. Puhumattakaan vauvoista.
Kokoomuslaiset synnyttävät armeijalle sotilaita. He leikkasivat muilta rahat pois niin eivät tee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kertoa kun täällä on ilmeisen vääristynyt kuva siitä mitä tuo todellisuudessa on. Siellä ei ohjukset ja dronet viuhu ja ulvo ja räjähtele. Siellä ei eletä sotatantereella, tulipalojen ja raunioiden keskellä.
Siellä ei huomaa mitään ennen kuin kuulee losauksen. Sitä saattaa edeltää vinkuva ääni, mutta senkin tajuaa vasta kun havahtuu pamaukseen. Mikäli tuhoaminen tapahtuu lähellä ja matalalla, ikkunat saattavat helähtää ja parvekkeella kukat pöllähtää. Sen jälkeen, jos romua tulee alas, tokihan sen näkee. Se saattaa aiheuttaa vahinkoa, kuten hajottaa laattoja tai osuessaan johonkin syttyvään, sytyttää sen. Minä vertaisin asiaa huonosti tähdättyyn ilotulitteeseen.
Sitten ne muutama, joita ei ole tuhottu. Se ei räjähdä kuten leffoissa, se ei sytytä kaikkia lähialueita eikä se heitä kilsan säteellä kaikkea metriä taaksepäin. Jälleen posahdus, erilainen kuin edellä, kumeampi. Sitten näet savun. Kuin pieni ja rajattu rakennuspalo, joka tottakai leviää kuten mikä tahansa palo.
Miltä tämä sitten kustakin tuntuu, on tietysti yksilöllistä.Ja lapset eivät reagoi asiaan, koska he eivät osaa aikuisen lailla yhdistää asiaa kauhukuviin. Puhumattakaan vauvoista.
Voi vauvalle jäädä joku muistijälki alitajuntaan, joka oireilee myöhemmin psyykkisinä ongelmina.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa ei olla hotellissa vaan teltassa.
Rikkaiden tyttölapset joutuvat kesällä hyttysten kanssa metsäleirille ja talvella telttaan 20 asteen pakkasella.
Siksi ansiosidonnaiset leikattiin, jotta köyhät ei synnytä lapsia ja rikkaiden tyttäret juoksevat armeijan upseerien käskytettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tämä sitten kustakin tuntuu, on tietysti yksilöllistä.Ja lapset eivät reagoi asiaan, koska he eivät osaa aikuisen lailla yhdistää asiaa kauhukuviin. Puhumattakaan vauvoista.
Voi vauvalle jäädä joku muistijälki alitajuntaan, joka oireilee myöhemmin psyykkisinä ongelmina.
Muistijälki mistä? Jos lapselle jää muistijälki, jää se vanhemman reaktiosta. Ja siitä ei voi syyttää kuin sitä vanhempaa itseään. Sama muistijälki lapselle jäisi kotonakin, jos vanhempi reagoi epärelevantisti vaikkapa naapurista kuuluvaan ääneen tai roskispaloon pihalla tms.
Tämä nähtiin jo korona-aikana. Jos vanhempi oli hysteerinen, lapsi reagoi siihen, ei koronaan.
Noilla Iranin naapureilla ei riitä ilmatorjuntarykmentin loputtomiin
Siksi USA käski omiensa poistua
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä paljonko arsenaalia sinne on ladattu, arvailla toki voi. UAEssä USAn armeijan lentoja on useita päivittäin, mene ja tiedä sitten mitä kuskaavat. Jokainen tekee arvionsa siitä kauanko tilanne jatkuu ja jos kauan, riittääkö puolustusmateriaali.
Vierailija kirjoitti:
Evakuointilennon lippujen hinta on puolittunut. Eli toisin sanoen aikoiko ulkoministeriö maksattaa evakuoitavilla Omaniin tyhjänä lentävän menomatkan lennon paikat? Järjetöntä.
Mutta nyt luulisi hinnan olevan kohtuullinen.
Ne vaan löysi halvemman lentoyhtiön.
USA käski poistua
Menee vaan pahemmaksi
Veikkaan että vesilaitokset on yöuhsn alla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evakuointilennon lippujen hinta on puolittunut. Eli toisin sanoen aikoiko ulkoministeriö maksattaa evakuoitavilla Omaniin tyhjänä lentävän menomatkan lennon paikat? Järjetöntä.
Finnair on valtio-omisteinen, joten toki se olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finnair on valtio-omisteinen, joten toki se olisi
Oho, sana tippui pois (?) Kustannustehokkain olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tuota valittamista, että matkalaukut maksavat niin paljon kotiutuslennolla. Ja muutenkin valitetaan lipun hinnasta. Itse ottaisin lapseni ja lähtisin vaikka ilman laukkuja ja miettisin raha-asioita vasta kun olen turvallisesti kotona. On kyllä ihmisten prioriteetit kummallisia. Ei taida siellä olla mikään oikea hätä kun itketään matkatavaroiden maksuista.
Siellä on matkalaukussa Chanelit, Pradat, Vuittonit ja Guessit plus valtava määrä iltapukuja, bikineitä, kenkiä jne.
Tuskin guessia kuitenkaan. -ohis
Vierailija kirjoitti:
USA käski poistua heti lauantaina. Eivät poistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Ranskan järjestämä kotiutuslento joutunut ohjusikujen takia kääntymään takaisin.
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tämä sitten kustakin tuntuu, on tietysti yksilöllistä.
Tää oli hyvin kuvattu. Mutta mun mielestä tuo kuulostaa tosi ahdistavalta. Tuntematon uhka josta ei koskaan tiedä milloin osuu kohdalle ja josta on kalvava tunne että se tulee pahenemaan ennenkuin katoaa.. vähän kuin korona alussa. Mutta kaikkeen tottuu. En kyl itse pystyisi tuolla asumaan. Oireilisi varmasti epämääräisenä ahdistuksena, fyysisinä vaivoina, unettomuutena. Tosin en muutenkaan olisi matkustanut Dubaihin sen feikkiyden ja ihmisoikeusongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan järjestämä kotiutuslento joutunut ohjusikujen takia kääntymään takaisin.
Linkki?
Tässä:
Kummankohan vauvan Sanni synnyttää Suomen armeijaa varten: tytön vai pojan?