Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (1129)
Ulkoministeriö sanoo, että Kikkeliskokkelis mitäs läksitte (Dubaihin) niii.
Se joka matkustaa huvikseen diktatuuri valtioon ei ansaitse mitään konsulikyytejä kotimaahan.
No hxoraamalla, kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuinko mä Dubaista? En puhunut. Sanoin ettei ole varaa matkustaa mihinkään, siksi käy joka matkustusketjussa kertomassa miten vastuuttomia kaikki on. Nyt se oli Dubai ja orjat, viimeksi se oli Thaimaa ja seksityö.
Molemmat on itsellekin käsittämättömiä lomakohteita.
Miksi? Kaikilla mailla on historiansa ja omat haasteensa ja paheksunnan aiheensa. On kyllä todella umpimielistä ajattelua tommoinen. Noh, mahtuupahan muut paremmin lennoille kun te jäätte moralisoimaan kotiin ettekä ole hengitysilmaa pilaamassa. Olen kyllä sitä mieltä, että silloin ei ole varaa moralisoida kun ei ole käynyt toteamassa onko moralisointiin aihetta. Matkailu ja uudet kulttuurit vähentää peppukipua.
lähi-itä,ukraina, jne myös taiwan tms jotka on valtioiden uhkauksien kohteita, on aina vaarallisia.on suomikin vaarallinen jos alkaa naapuri riita.
tämä dubai matkalaisten arvostelu, on tarkoitus varoittaa seuraamaan uutisia ja maailman geopolitiikkaa jottei joutuisi perheineen vaaraan.
maailmalla ei aina ole pommisuojia kaikille. israelissa on suojia myös turisteille olemassa rakennuskannassa. monessa maassa ei ole väestönsuojia ,kuten suomessa ja olo on kriisissä turvaton. siksi on hyvä ottaa opiksi ja varoa tiettyjä maita.
toivon että turistit pelastuu ,mutta ei kannata lähteä ehdoin tahdoin vaaraan myöskään.kaikki nato ja liittolais pisteet on potentiaalisia kohteita kriiseissä.
en henk koht halua itse matkustaa riisto,seksityö jne paikkoihin ne on musta selkeitä vaaran paikkoja,en halua nauttia toisten kärsimyksestä ja pahuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten teillä muilla, mutta itse sijoitan mielessäni Dubain jonnekin Egyptin tienoille. Arjessa ei välttämättä tule ajatelleeksi että sehän on ihan tuolla mordorin kidassa. Toki se on hyvä tarkistaa ennen loman varaamista. Millaiset ihmiset lomailee Dubaissa? Ei ainakaan vastuullisen matkailun ja ihmisoikeuksien ja naisten oikeuksien kannattajat.
Anteeksi nyt, mutta millaisella koulutistaustalla ihminen sijoittaa Dubain mielessään jonnekin Egyptin tienoille? Oikeasti????
Ylemmän tason korkeakoulututkinto. Siksi epäilenkin että saattaa olla melko yleistä, kun itsekin kärsin tällaisesta ajatusharhasta jostain syystä. T:Dubain lähemmäs egyptiä sijoittanut
Itse olen tosi hyvä maantiedossa ja aihe kiinnostaa kovasti, mutta silti luulin että Dubai/UAE on jossain Jemenin ja Omanin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät he lennä vaan sieltä pois yksityiskoneellaan kuten Cristiano Ronaldo Saudi-Arabiasta?
Siellä on mm entinen luksusbloggaaja joka myi kirppiksellä vaatteita että pääsi lähtemään.
Kuka tämä on?
Saati ne suomalaiset jotka asuu siellä, heitäkin riittää. Ei noin vain lähdetä.
"Itse olen tosi hyvä maantiedossa ja aihe kiinnostaa kovasti, mutta silti luulin että Dubai/UAE on jossain Jemenin ja Omanin välissä. "
Et voi olla hyvä maantiedossa jos et noin yksinkertaista asiaa tiedä. Todella hyvä maantiedossa tarkoittaa että osaa mm. sijoittaa kaikki valtiot kartalle, sinä et selvästikään osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalit lapsiperheet siellä lomailee. Lyhyt lento, siistiä ja takuulämpö.
Vai lyhyt lento.
Helsinki - Dubai lentoaika on 9 tuntia.
Tuttuni (mies) oli töissä siellä konsulttina ja valitti , että matka yhteen suuntaan vei käytännössä 12 tuntia siirtymineen.
Älä liioittele, Helsinki-Dubai lentoaika on 7 tuntia, siis aikataulun mukainen lentoaika, yleensä tuota kuitenkin tuota 7 tuntia lyhyempi. Ennen Ukrainan sotaa oli vielä lyhyempi lentoaika.
No lauantaina jo matkatoimistot kuljetti niitä bussilla naapurimaihin. Jotkut meni bussilla Jordaniaan . Osa sieltä lensi Lontooseen osa Thaimaahan . Jordaniaan pääsee lentäen .
Kanasen instassa oli joku kysynyt miksi lähtivät rokottamattoman vauvan kanssa reissuun. Ei ole vastannut. Laittanut vaan kuvia kuinka nauttivat lomastaan.
Vierailija kirjoitti:
No lauantaina jo matkatoimistot kuljetti niitä bussilla naapurimaihin. Jotkut meni bussilla Jordaniaan . Osa sieltä lensi Lontooseen osa Thaimaahan . Jordaniaan pääsee lentäen .
Sekoitat Jordanian ja Omanin, Jordania on kaukana Dubaista.
Uhraatte vuohipukin niin jehovat leppyy sitten . Aurinko Jumala vahtii sua ettet syö mitään ruokaa kuin yöllä. 🤪
No monet lento ihan lentokoneilla Jordaniaan . Ei kaikkia lentoyhtiöitä ole lentokiellossa .
Vierailija kirjoitti:
Kanasen instassa oli joku kysynyt miksi lähtivät rokottamattoman vauvan kanssa reissuun. Ei ole vastannut. Laittanut vaan kuvia kuinka nauttivat lomastaan.
Vastasyntynyttä suojaa äidin istukan kautta saadut vasta-aineet, joiden teho kestää jopa 6 kk ikään asti.
Iranin vuorilla on tilaa kuin Afganistanissa on rakentaa hotelleja ja taloja edullisesti kun ei edes lämmityskuluja . Eikö nämä yk pakolaisetvoi sinne viedä ? Tyhjää maata satoja kilometrejä.
Se nyt vaan ettei teidän mielipiteet rokotteista merkitse mitään vaan kunkin maan laki. Arabimaissa vaaditaan myös rokotukset .
Siellä on mm entinen luksusbloggaaja joka myi kirppiksellä vaatteita että pääsi lähtemään.