Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ei saa millään kesätöitä

Vierailija
01.03.2026 |

Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei. 

Alkaa usko loppumaan. 

Kommentit (863)

Vierailija
861/863 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, kun mollaatte kaupan myyjiä yms. Ei vaadita erikoistaitoja ja plää plää . Se on työtä siinnä missä muukin työ. Älkää aliarvostako aina heitä, jotka sitä tekee!!!!!!! Kaikki työ vaatii aina jo esi. käyttäytymistaitoja yms. Opiskeluaikojeni tulonlähde. Iso kauppa ja meitä oli paljon, ja oli kivoja ihmisiä!!!!!!!!

Ei ole mollattu. Kaupasta vaan löytyy paljon kesätyöpaikkoja, ja nimenomaan sellaista mihin ei tarvita monen vuoden koulutusta. Sen takia niitä haetaan. 

Vierailija
862/863 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ihmetellyt, mitä taikasanoja hakemukseen pitäisi kirjoittaa, jotta tärppää. Kun eihän kaupan myyjäksi tms. tarvitse ihmeellisiä erikoistaitoja. On paljon nuoria jotka siihen hyvin soveltuisivat mutta eivät kaikki osaa kirjoittaa hakemusta, joka on työhönottajalle mieleen. Eli jotkut osaavat luonnostaan tämän hakemuksen kirjoittamisen taidon, ja toisilta se puuttuu. Eihän ensimmäistä työpaikkaa hakevilla ole juuri mitään työkokemusta tai ansioita, joilla kehua, joten on vain se hakemusteksti. Jotenkin olen itse onnistunut saamaan joitakin kesätyöpaikkoja aikoinaan mutta ne parhaimmat jäivät aina saamatta ja en ole mitenkään hyvä kirjoittamaan hakemuksia.

Voi äly! Kaupanmyyjä, jolla ei ole ihmissuhdetaitoja saa potkut aika pian. Kellään kauppiaalla ei ole varaa pitää töissä ja maksaa palkkaa henkilölle, joka ei osaa palvella sopivasti, kuunnella mitä asiakas haluaa, tajuta missä mennään tai hiffata kuinka lähellä asiakas on ostopäätöksessä ja avittaa siinä!

Terveisin läheltä seurannut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/863 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa hyvät vanhemmat lastenne itse hoitaa työpaikkojen haku. 
Ei varmasti pääse, jos jutuissa kuultaa äitin ja isän ohjeet. 

Antakaa hyvät vanhemmat lastenne itse hoitaa työpaikkojen haku. 
Ei varmasti pääse, jos jutuissa kuultaa äitin ja isän ohjeet. 

Tämä on tyhmin ohje, mitä kuullut. Äideillä ja isillä on kokemusta työpaikkojen hakemisesta. Sitä pitää hyödyntää. Omat nuoreni ovat saaneet kesätöitä näiden ohjeiden avulla. Ei suhteilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi