Nyt on eläkkeet vaarassa!!
Jos eläkkeistä viedään, toimeentulohakijat lisääntyy!
Jos eläkkeistä viedään, viimeistään silloin on kansan puututtava ja noustava vastarintaan.
Miten eläkettä voi kerryttää , kun ei niitä töitä vaan ole kaikille ja kannattaako se työntekokaan enää, jos eläkkeistä viedään.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muilla mailla on eläkekatto ja sellainen on suomeenkin tulossa 😂
Jälleen kerran: eläkepalkkakatto. Se koskee vain tulevia eläkkeitä, ei jo kertyneitä.
Eläkekatossa on se ongelma ettei eläkevakuutusmaksua myöskään voitaisi periä isojen palkkojen kohdalla työnantajilta ja työntekijöiltä muuta kuin siitä määrästä palkkaa mikä tuottaa eläkettä ja tämähän tietäisi tietysti myös sitä, että työeläkeyhtiöille kertyisi työeläkemaksuista entistä vähemmän rahaa. Suureen ikäluokkaan kuuluvat alkavat kaikki lähentyä 80 ikävuotta ja liukuvat vähitellen pois tästä elämästä jolloin myös eläkkeellä olevien määrä vähenee ja eläkevakuutusmaksuja jää enemmän sijoitettavaksi nuorempien ikäluokkien eläketurvaan. Huoli eläkevarantojen riittämisestä nuoremmille polville lienee jokseenkin liioiteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni järkevää. Eläkkeissä ei ole ylärajaa, mitä en ymmärrä. Toivottavasti ei leikata pienituloisilta
Pienituloisilta leikataan aina. Nousihan verotkin pienituloisilta, kun suurituloisilta samaan aikaan laskettiin verotusta.
No pitäähän joku balanssi olla.
Kavereilta ei leikata! T. Urpo
Vierailija kirjoitti:
Käy ilmeisesti niin että korkeimpia eläkkeitä ei voi leikata vaan ne kohdistuvat kaikkein pienimpiin eläkkeisiin.
Tv; hjallitus
syynä että isoja eläkkeitä on niiin vähän mutta pieniä eläkkeittä on paljon.........
Puuttukaahan s-tana niihin,niin alkaa yhteiskuntarauha järkkymään...alkaa terrorismi ja sabotaasit viimeinkin myös Suomessa...sitäkö haluavat?..
Päättäjät tietää, että suomalainen alistuu ihan kaikkeen, korkeintaan jupisee netissä. Ne tietää että voivat tehdä mitä vaan, leikata pienituloisilta ja vähäosaisilta ja samalla korottaa omia palkkojaan ja kaikenmaailman palkkioita ja sopeutumisrahoja. Suomen kansa ei lähde koskaan puolustamaan oikeuksiaan. Sellaista ei vain tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee eläkekatto niin vastaavasti eläkemaksujakin tulee alentaa. Minä ja työnantajani maksamme yhteensä 2000 euroa kuukaudessa minun eläkemaksuja joiden perusteella eläkkeeni lasketaan. Otan mielelläni vaikka puolet tosta itselleni ja sijoitan ne itse. Tosin eläkekertymäni on jo sellaisella tasolla että koko tuo summa tulisi minulle.
Sinä ja työnantajasi ette maksa itse latin latia eläkemaksuja vaan sen maksavat yrityksenne asiakkaat.
Meillä on vain ulkomaisia asiakkaita eli eipä ole suomalaisilta pois eläkemaksuni.
Edelleenkään et maksa itse eläkemaksujasi vaan sen maksaa asiakkaanne.
Ja asiakkaan rahat tulevat taas sen asiakkailta jne. Voit jatkaa tätä ketjua ikuisuuksiin. Ai niin, myös minä olen työnantajani asiakkaan asiakas, jotkut ovat suoraan oman työnantajansa asiakkaita.
- eri
Leskeneläkkeet on nyt kaikkien hampaissa, mutta missään en ole nähnyt spekulaatioita perhe-eläkkeistä, jotka maksetaan lapselle, jonka toinen vanhempi on kuollut.
Esim. minä sain miehen kuoltua leskeneläkkeen, mutta myös silloin parivuotias lapseni sai puoliorvon eläkkeen. Hän sai sitä 18-vuotiaaksi asti.
Ollaanko myös tätä leikkaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin palkkoja pitäisi leikata, jotka oikeasti ovat menoerä julkiselle sektorille. Työeläkkeet eivät ole menoerä julkiselle sektorille, vaan ne maksetaan yksityisistä sijoitusrahastoista. Hesari höpisee jälkeen kerran hölmöjä. Hölmö lehti.
kyllä niitä työeläkkeitäkin tullaan leikkaamaan
Miten työeläkkeitä voidaan leikata, kun ne eivät ole edes menoerä julkiselle sektorille? Ei valtio tai kunnat työeläkkeitä maksa.
Työeläkkeet ovat valtava menoerä valtiolle ja kunnille. Ensinnäkin kaikki julkisen sektorin työeläkkeet maksetaan verovaroilla. Nuo vaan kierrätetään työeläkeyhtiöiden kautta. Toiseksi valtio maksaa valtaosan MYELleistä ja kolmasosan YELleistä. Lisäksi julkinen sektori o
Eikä makseta.
Ne ovat yksityisiä vakuutusyhtiöitä, jotka sijoittavat sinne vuosikymmenien aikoina maksettuja varoja.
Ne kertyvät siellä kuin itsekseen. Ihan on puppua, että valtio niit sinne vielä erikseen maksaisi.
Kela on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät tietää, että suomalainen alistuu ihan kaikkeen, korkeintaan jupisee netissä. Ne tietää että voivat tehdä mitä vaan, leikata pienituloisilta ja vähäosaisilta ja samalla korottaa omia palkkojaan ja kaikenmaailman palkkioita ja sopeutumisrahoja. Suomen kansa ei lähde koskaan puolustamaan oikeuksiaan. Sellaista ei vain tapahdu.
No asiahan on selvä.
Nyt EK määrää eikä työnantajat silloin muinoinkaan ihan hevillä niitä palkkoja olisi maksaneet. Nyt ovat saaneet nämä agitoijat paasaamaan, kuinka vanhukset ovat ahneita, vaikka itse eivät todellakaan tykkää maksaa sitäkään 17% työnantajaosuuttaan. Aikovat nyt vielä jälkikäteen nilistää niistä aikoinaan työeläkeyhtiöihin maksetuista "myöhennetyistä palkoista" kuten niitä meille silloin mainostettiin, että saatte sit eläkettä.
Vaan kuinkas sitten kävikään. Kukas olikaan se ahne edelleen?
Kuvitellaan, että duunari on niin vtun tyhymä, että kun sitä vähän höystää niin se tappaa jopa omat vanhempansa pois kulkemasta ja sairastamasta.
Joo odottakaa vaan niin eläkeyhtiöt sosialisoidaan valtiolle ja pienekäkeläisille jaeyasn tulevausuudessa pelkkää toimeentulotukea, kun herrat ostaa daavidin linkoja ja puolen tunnin junia ja kaikkea kivaa.
Ja nämä kätisijät, jotka eivät virlä ole oman kertomansa mukaan kelvanneet vielä ensmäisrllekään työnantajalle kuvittelevat maksavansa "loisten" elämisen.
Olkaa iloisia, että olette terveitä ja työura vielä edessänne. Eihän sitä tarvitse kuin tehdä se.
Nimim.
65vuotiaana jäin eläkkeelle yli 40vuoden jälkeen.
Vituttaa nämä tämmöiset oman pesänsä paskojat.
Liitotkaan ei enää välitä puhumattakaan kansanedustajista.
Ei kaikki saa tilalle tt-tukea, sitä ei saa kaikki työttömätkään. Tt-tukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja esim. rahoitusvastike putkiremontista, ei saa olla säästöjä, ei saa olla kesämökkiä, asuntovaunua, venettä, ne pitää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin pääkirjoitus sanoo että eläkkeitä tullaan leikkaamaan. Se on vääjäämätöntä, varsinkin nyt kun puolueet pääsi sopuun velkajarrusta. Mielenkiintoista nähdä miten nämä "menkää töihin"-papat ja mummut suhtautuu kun tajuavat etteivät heidän eläkkeensä ole enää suojassa vaan hekin joutuvat "talkoisiin".
He menee töihin. Kyllä vanhan koulukunnan 80-vuotias on parempi työntekijä kuin vihervasemmiston kasvattama 20-vuotias.
no mikseivät sitten ole töissä vaan ovat toisten elätettävinä?
Eläkeläinen on työnsä tehnyt ja lapset kasvattanut. On vain inhimillistä antaa vanhusten ottaa rennommin elämän loppupuolella.
Kyllä työkkäri oli jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
"Vanhuspalveluiden hintoja saatetaan nostaa."
Nuoremmat sukupolvet aina muistavat marista eläkkeistä, mutta unohtavat että itse ovat niitä ennemmin tai myöhemmin perimässä kun eläkkeensaajasta aika jättää. Ja jos eläkeläiset laittavat haisemaan ja tuhlaavat eläkkensä ennen kuolemaansa niin sehän vain tulee kiertoon lisäämään kysyntää ja sen myötä taloudellista toimeliaisuutta + työpaikkoja.
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa.
Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
Tällä hallituskaudella ihan ymmärrettävä idea. Eläkkeiden indeksikorotuksen jäädyttäminen ei aja yhtäkään poliitikkoa eikä tällä hetkellä jo muutenkin hyvää eläkettä saavaa leipäjonoon. Ja ainahan voi käyttää pääomatulojaan ja säästöjään. Hinnat nousee vuosi vuodelta, mutta hyvätuloisilla eläkeläisillä on silti varaa elää ihan mukavasti. Ikävämpi juttu tietysti niille, joilla ei ole hyvä eläke tai ei ole pääomatuloja tai säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä saakelin spämmääjä löysit tännekin.
🤣🤣🤣🤣🤣
Sinä se vaan siirtelet maalitolppia.