Tunnetko ketään syrjäytynyttä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hieman syrjäytynyt, introvertti.
Väsyn jos pitää kuunnella 2-4 henkilöä, 1 kerrallaan.
Joudun olemaan paljon yksin kotona "lataamassa akkuja" itseltäni,
kärsin myös ujoudesta, pelot (tapahtunut , ihmisten mielenosoitusta, kun olen auttanut heitä, miksi, en tiedä
miksi sitten alkoi "viha", en vaatinut mitenkään vastapalveluksi)
(tarkoitin en mitään vaatinut, ajattelen että pyysi, autoin, Olin sitten kotona ja kun nähtiin, kysyi -eipä sua ole näkynyt enää ? Puhelimella olisi voinut kysyä, mikset käy)
Koska piti tehdä myös omia asioita -virastot yms ..)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän syrjäytynyttä voi tuntea. Ei se silloin ole täysin syrjäytynyt.
Syrjäytynyt tarkoittaa ihmistä joka ei ole työelämässä tai koulutuksessa.
No sitten tiedän montakin jos lapset ja eläkeläisetkin on syrjäytyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Eli eläkeläiset ja sijoituksilla elävät tai muuten vaan rikkaat. Selvä. En tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Eli eläkeläiset ja sijoituksilla elävät tai muuten vaan rikkaat. Selvä. En tunne.
Voi elää pelkällä toimeentulotuella ja olla syrjäytynyt.
Veljeni valmistui ysärin lamassa alalle, jolta ei kukaan työllistynyt. Armeijan, jossa oikeasti viihtyi, joutui jättämään kesken terveyssyistä. Jatko-opinnoissa tuli seinä vastaan. Tyttöystävä petti ja jätti. Nuorimies löysi päihteet, sai häädön jäi asunnottomaksi. Koki olevansa kaikkien päähänpotkima. Kaikki vastoinkäymiset tapahtuivat tosi lyhyen ajan sisällä, niin masentuuhan siinä.
Nykyään asuu enomme kanssa rappioituneessa kesämökissä. Eno siis myös syrjäytynyt. Siinä on toinen tarina, jota en ihan täysin tiedä, mutta siihen liittyy työttömyyttä, päihteitä, rikollisuutta, vankilaa, pöpilää jne.
Kyllä me sukulaiset heitä autetaan, mutta jos ihminen ei itse halua päästä pois kurimuksesta, niin ei apu ole kovin hedelmällistä.
On käyty remontoimassa mökkiä, siivottu, ruokittu, viety puhtaita vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hieman syrjäytynyt, introvertti.
Väsyn jos pitää kuunnella 2-4 henkilöä, 1 kerrallaan.
Joudun olemaan paljon yksin kotona "lataamassa akkuja" itseltäni,
kärsin myös ujoudesta, pelot (tapahtunut , ihmisten mielenosoitusta, kun olen auttanut heitä, miksi, en tiedä
miksi sitten alkoi "viha", en vaatinut mitenkään vastapalveluksi)
Voisikohan ympäristön ja tuttavapiirin vaihdos auttaa, ei olisi menneen painolastia?
Vierailija kirjoitti:
Veljeni 40v, peräkammarinpoika. Netissä on kavereita, mutta muuten sosiaaliset suhteet on pääosin rajoittuneet vanhempiin. Mikään ei kiinnosta ja töitäkään ei löydy kuin lyhyitä pätkiä.
Kumminkin käy välillä töissä, en laskisi häntä vielä syrjäytyneeksi.
Tunnen, itseni.
N 35