Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskamamit torstaihin***

03.05.2007 |

Avataanpas pino.. :) Tuossa eiliset törinät:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10212249&p=1&tmode=1&smod…

Mammis

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt vähän pihalla teidän jutuista, kun en oo jaksanut istua koneelle pitkään aikaan..

D' n mielestä syöminen päivällä (etenkin siis kiinteiden) on ihan yliarvostettua eikä hän ainakaan avaa suuta kertaakaan. Tän seurauksena yöt syödäänkin sit max. 2 h välein. Nukkuminenkin on ihan yliarvostettua.. D on käynyt nukkun klo 20, herännyt 22 asti noin 30 min välein. Sit 24, 2 joskus 3-4 välillä ja ylös 5 aikaan. Päikkäreitäkään ei ole juuri suostunut nukkumaan.. Alkaa käydä ihan vähän rankaksi toi et saa nukkua yössä jonkun 5 h ja senkin 3 eri pätkässä.. Oon kyll ätaas miettinyt, et mitä mä teen niin päin persettä, et tuo lapsi ei voi olla niin ku muut.. Yöllä kelailin jo, et tuun sanoon teille heippa vaan, et mä en kuulu tänne palstalle, kun kaikilla muilla menee niin hyvin lastensa kans ja mä oon vaan yks epäonnistunut p*ska. Luultavasti mä olen vaan jotenkin niin p*ska äiti, et en osaa edes syöttää oikein ja siks toi ei syö eilä sit nuku kun ei saa ruokaa..

Taaperokärry on nyt ihan ykkönen, kun D on hoksannut et miten se toimii ;). Koko ajan sais olla kääntämässä kärryä pois seinästä.. Välillä D kyllä itse työntää kontaten kärryn toiseen päähän huonetta, ettei tarvi tulla kääntämään :).

Eilen paljastu, et meidän kovisdaddy onkin herkkis ;). Sureksi eilen sitä, et D joutuu syksyllä hoitoon! Lisäks suri, et D on yksinäinen ja et pitäis siis tehdä lisää vauvoja (ei kiitos ihan heti..) ja sitä et D ei ole enää pieni vauva..

Mammis: Mä luulen, et miehes tauti on jotarttunut jos on tarttuakseen. Ihan pienillä on hyvät vasta-aineet äidiltä raskausajalta ja imettäessä tulee vielä lisää. Meillä D tykkää vieläkin nukahtaa mahan päälle (etenkin jos on tosi poikki, mut kiukkunen niin rauhottuu siihen hyvin). '

asennot alkaa vaan olla aika huvittavia kans, kun D on jo niin pitkä :).

C: Luultavasti vauva vaan on oppinut tehokkaammaksi imijäksi :). Toivottavasti koiran hammaslääkärireissu meni hyvin..

Han_: On ihan normaalia, et kasvu hidastuu alkukuukausista ja et välillä kasvetaan vähemmän ja välillä enemmän. Meidänkin hyttysestä on jossain vaiheessa tullut hujoppi, tosin tikku-sellainen ;). Saisitko vaihdettua terkkaa? Kuitenkin joudut sitä vielä kauan tapaileen..

Tikru: Aika pyllystä toi parkkihallista ulospääsy tai pääsemättömyys.. Mä tein puhelimen kans ton saman sim-korttijutun viime viikolla ja mies myös. Kumpikaan ei yhtään muistettu, et liittymät vaihtuu.

MM: Saatteko pinniksen teidän sänkyyn kiinni? Meillä on niin, koska mä en jaksa nousta aina yöllä sängystä laittaa ntuttia tms. Tosta on lisäks helppo ottaa viereen, kun ei tarvi pelätä että isä jyrää vauvan :).

Siirretään vaan niitä treffejä, jos toi lauantai ei käykään. Käviskö seuraava lauantai vai miten?

Jenni ja D 10 kk

Vierailija
22/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vielä treffiläisille hyvästä seurasta! :) MARIKA, harmi, kun sua ei näkynyt :( Me oltiin kymmenisen minuuttia yli yhden ulkosalla, mutta kun tuli vilu ja vettäkin satoi, niin mentiin eeltä sisään. Toivottavasti seuraavilla treffeillä kaikki pääsee paikalle :)

JENNI, D on ihana lapsi, mutta yksilö niinkuin kaikki muutkin vauvat. Ei ole äidistä kiinni, jos lapsi ei malta syödä. Elä turhaan kärsi huono-äiti-syndroomasta, kun siitä ei todellakaan ole kyse. Teille on siunaantunut mahtava, mutta vaativa lapsi, jonka hoitaminenkin vaatii omat niksinsä! Taatusti kukaan ei pystyisi yhtä hyvin hoitamaan D:tä kuin sinä! Voit olla siitä ylpeä, kukaan muu ei pärjäisi D:n kanssa yhtä hyvin. :) Tsemppiä kovasti arkeen. D osaa koetella, mutta onneksi hänellä on äitinä juuri sinä, joka häntä parhaiten hoidat ja rakastat!

Jaahas, eipä tässä pidempään tällä kertaa kirjoitellakaan. Poju vatii viihdytystä, onneksi on tuo piano...

Han ja Sampo 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]IIDA-LINNEA jo haikailee tälle puolen! Tiedän tunteen! Mäkin kävin vähän etukäteen täällä urkkimassa.. ;) Pian säkin tänne päädyt. Kovasti suppareita sinne * sup sup sup *

Kiva kuulla että COLTSFOOTIN reissu vauvan & koirulin kans meni hyvin! Kyllä muakin ois jänskättänyt.. :) Naureskelin tolle sun kommentille ¿ Mammiksen pojulla.. Neitihän se on mutta totta kyllä että isänsä näköinen enimmäkseen.. ;) hih! Ja tukka on itse asiassa viime päivinä alkanut vähän vaalenemaan + punertaa edelleen.. Voi kun pysyis päässä!

KANDI & NOEL pääsee junailemaan.. Varmasti jännää puuhaa! ;) Hyvää matkaa!

HAN ¿ kuis oululaisten treffit meni? Ja aivan ihania kuvia Samposta! Todellakin hymypoika! ;)

POPPIS ¿ tosiaan, oon ollut vasta pari pv ilman niitä maitotuotteita ja en usko että se niin nopsaa vaikuttaa neidin masuun.. Mene ja tiedä. Ihana kuva oli muuten Emiliinasta!!! :)

TIKRU ¿ mäkin oon ihan viikkopöllönä täällä.. varsinkin nyt kun mies on kipeä ja kotona.. ihan outoa ajatella että huomenna on perjantai. Oh. Mennään muuten mummolaan yöksi (miehen pitäis mennä yövuoroon jos ei sairasta) huomenna, saas nähdä miten siellä yö menee. :)

NAPNAP järjestelee tulevia häitä! OIH! Se on sitten ihanaa aikaa.. Sormukset, häämatkat.. :)

MIAMIKIN IDA sit eroahdistuu.. höh. Toisaalta hellyttävää, mutta voi tietysti ottaa voimillekin.. Jospa se on kuitenkin ohimenevää!? :)

AINO AURORA ¿ se kuva kaveruksista unten mailla oli ihana! :) Tuli ihan meidän neiti & siskon hauva mieleen.. Tolleen nekin nukkuivat mummolassa..

OSSE oli kans päässyt törsäämään kuteisiin.. Mäkin odotan innolla sitä hetkeä kun pääsen vähän shoppailemaan! ;)

JENNI ¿ D¿n yöunet kuulostaa aika lyhkäsille.. Uh. En yhtään ihmettele jos tekee mieli heittää hanskat tiskiin. Meilläkin oli aika rankat pari yötä, mutta sitten taas viime yö meni paremmin. Sitä toivon teillekin!!!

Käytiin 45min vaunulenkillä ja nyt meinaan suunnata suihkuun kun neiti vielä tuhisee vaunuissa. Sit kun huuto alkaa ei ehdi enää.. ;) Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!

Mammis + Tiitiäinen 3 vkoa :)[/color]

Vierailija
24/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida on jo nukkunut kohta 3 tuntia ulkona. Odotan et hän herää ja päästään lähtemään kaupoille. Illalla on reenitkin...

Oli ollut äippien avusta puhetta. Me nähdään aika usein mun äitiä sekä miehen äitiä ja molemmista on suurta apua. Se aika mitä heidän kanssaan vietetään menee usein silleen, että mun ei tarvii ollenkaan pitää Idaa sylissä saatikka viihdyttää sitä. Usein jo ovat kylässä ja Ida menee nukkumaan niin saadaan vielä puhtaat astiatkin kaupan päälle. Idasta kyllä huomaa jo kuinka tärkeitä mummi ja mummeli hälle ovat. Aina ollaan kirkuen ovella vastassa ja ojennetaan jo käsiä että " ota syliin" :)

Jenni, ootko miettinyt pitää unikoulua? Tuossa " mielentilassa" kun olet niin tämä ei ole ehkä maailman paras lause tokaistavaksi ;) JOs D:lle tulisi ruokahalua kun yöllistä syömistä vähentää? Vai onko poitsu vain niin temperamenttinen ettei itse se syömistilanne kiinnosta! Mutta kaikesta huolimatta sinä et varmastikaan ole tehnyt mitään väärin!!!! Vai meinaa sun miehellä jo vauvakuumettakin pukata :)

Ossen neiti on kyllä pitkänhuiskea!

Viiperolle piti kans aikaisemmin jo sanoa, että meillä on myöskin kausiluontoisesti tuota uudestaan heräämistä. Eli tunnin parin sisään yöunille nukahtamisesta Ida alkaa ihan yhtäkkiä itkemään aivan kuin painajaista näkisi. Alle kolmikuisena annoin aina lisää tissiä kun arvelin sen johtuvan nälästä, mutta enää ei ole siitä kyse. Silittelyllä kyllä onneksi nopeasti rauhoittuu!

Vierailija
25/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi aiempi oli vähän taas tollasta väsynyttä liiottelua (ai mäkö välillä drama queen? ;) ).

Han_in viesti oli ihana.. Melkein taas aloin itkeen ;). Joo siis meidän lapsi on ihan älyttömän ihana ja hyväntuulinen, mutta ei mikään viilipytty eikä pitkä pinnanen.. Kaikki on tosi hienoo ja kivaa niin kauan, kun saa vapaasti touhuta, mutta syödessä, pukiessa, nukahtaessa jne. kun pitäis olla paikallaan niin pinna palaa sekunnissa.. Oon miettinyt unikoulua, paljonkin, ja psyykannut itseeni siihen et 28.6. jos ei tahti muutu niin sit alkaa (eka vuosi saa vauvailla jan ukahtaa syliin ym. mut sit alkaa isomman pojan elämä). Nyt on tulos taas hammaskin et meniskö osa sen piikkiin.. Toivossa on hyvä elää..

Jenni ja D (jotka lähtee nyt kokeileen josko välipala maistuis..)

Vierailija
26/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Voi apua, mitkä pinot olitte saanu eilisen jälkeen vielä aikaan! :O Tai kivahan se on, kun on niin paljon luettavaa =D Joudun nyt vaan tiivistämään ajan puutten vuoksi kommetteja¿ No, mutta aloitetaan¿

Ihan ekana jäi kivat kuvat mieleen, ainakin POPPIKSELLA, MAMMIKSELLA, HANILLA ja AA:lla oli pienistään kuvia. Ihania!!!

HAN, juu, enpä tosiaan tiedä tarvitseeko tuollaisen terkka-tädin kommenteista piitata juuta eikä jaata. Ihme naikkonen! Ei mun TH-tädille tulis mieleenkään heittää tollasia juttuja parvekkeista yms., enkä usko, että ois pottua kehottanu noin pienenä vielä syömään. (Antoi kyllä luvan velleille, kun itse sitä kysyin.) Mutta että ihan moneen kertaan KEHOTTI antamaan, niin aika kummallista¿ No, mutta onneksi se ei sua kotiin asti seuraa vakoilemaan ;) Huijaa sitä vaikka ens nlassa, että pottua on annettu, jos et jaksa kuunnella tädin omituisia neuvoja =D

NAPEROLLE pidän peukkuja, että primolutit ja clomit auttaisi asiaan! Kyllä se Eetu sieltä vielä sisaruksen saa, usko pois. :)

Samoin Q, kyllä se miniquu siellä on ja kohta rupeaa äippää kutittelemaan! :)

MAMMIS, kiva kuulla paremmin nukutusta yöstä! =D Sen kun aina vaan väsyneenä ja vaikeina hetkinä muistais, että se ei ikuista ole¿ *huoh* Mutta vaikea se on sillä hetkellä uskoa.

COLTSFOOTILLE pikaisia paranemisia!!!

TIKRULLA oli ollut mielenkiintoinen parkkihalli-sessio XD Hitsi mä vihaan kaiken näkösiä ruuhkia! Musta tulee ihan raivopää ja huudan ja kiroan yksinäni autossa¿ :) Nyt täytyy varmaan rupee rauhottumaan, ettei Arttu säikähdä, kun äiti yht¿äkkiä raivoaa¿

NAPNAP, millon teillä on häät? Sepä onkin vaikea miettiä, että lähtiskö häämatkalle kaksin vai kolmin ¿ toisaalta sitä aikaa kahdestaankin tarvitaan, mutta raskiiko pientä sitten jättää siksi aikaa¿ Meilläkin ois lyhyehkö ¿häämatka¿ vielä tiedossa. Mentiin joulukuussa naimisiin, ja näillä näkymin elokuussa mennää yhdeksi yöksi Haikon kartanoon. Sinne nyt vielä menee ilman suurempaa ikävääkin :) Sekin reissu oli häälahja meille, ja oikein ihana sellanen, kun huomenna otetaan semmonen asuntolaina, ettei ihan heti oo varaa mihinkään lähteäkään ¿ äp-rahalla kun roikun vielä ainakin reilun vuoden. Lainakin otetaan max. 30 vuoden maksuajalla, ja sitä täytyy ottaa melkein 200 tonnia :( No, mutta saadaan ainakin ihana iso oma koti! =D Matkalle keritään sitten myöhemminkin.

Meillä pysy TH-täti samana, onneksi!

IIDA-LINNEA ¿ mullahan meni tosiaan se tasan 2 vkoa yli lasketun ajan¿ Olin niin valmistautunu, että tiistaina, jolloin ois ollu 42+1, aletaan käynnistämään, ja kun sitä myöten lakkasin odottamasta/toivomasta synnytyksen käynnistymistä itestään, niin johan maanantai-aamuna vedet menikin! Joten koita olla ajattelematta sitä, niin jospa se siitä XD Joo, tosi helppo tältä puolen sanoa¿

Ai OSSEN typykkä ei meinannut arvostaa äidin kokkaus-taitoja XD Saapa nähdä, mitä Arttu sanoo, kun meillä päästään sinne asti ruokailussa¿ *jaiks*

JENNI, mä luulen, että meillä kaikilla tulee joskus noita ¿olen-pa*ka-äiti¿-syndroomia, ja mun mielestä se on ihan normaalia. Ehkä onkin enempi epänormaalia, jos AINA tuntee tekevänsä ja osaavansa kaiken oikein¿ Mutta ei meistä silti kukaan oikeasti pa*ka äiti ole =D

Mitkäs ¿reenit¿ MIAMIKILLÄ on illalla?

Mitäs meille tänne muuta¿hmm¿ Ei mitään ihmeempiä. Valmistaudutaan taas tylsään ens viikkoon, kun isi joutuu jälleen lähtemään toiselle puolen Suomea työkeikalle¿ =( Tällä kertaa on siellä tosin ¿vaan¿ 3 tai 4 päivää, viimeks oli 5¿ No, kyllähän me täällä hienosti pärjätään, mutta aina se on kivempi, kun isi on kotona¿ Eikä varmaan ihan heti tarvii ens vkon jälkeen lähteä uudestaan, onneks. Ei se itekään sinne tykkää lähteä, ei sitten ollenkaan. Ja onneks mun molemmat siskot perheineen, samoin miehen sisko ja miehen vanhemmat asuu kaikki n. 10km säteellä + tietysti kaverit, ei tarvii olla ihan yksin.

Hih! Arttu-raukka sai kamalan raivarin, kun koitin työntää sille nyt herätessä tutin suuhun ¿ on hieman nälkä vissiin¿ Lähden tästä ruokkimis-puuhiin, heipat!

Pi-Ki ja Arttu tuota pikaa 2kk

P.S. Ai joo, pitäis varmaan ruokkia itsenikin jossain välissä¿ Aamusin on aina kamala nälkä, mutta jos ei heti syö (lue ¿ Arttu tarvii jakamattoman huomion), niin se ¿unohtuu¿ ¿ tänään oon syöny yhden vanukkaan ja vähän eilisiä pop corneja. Ja kello on¿¿.MITÄ!?! Jo neljä kohta! Nyt mun aivot tajus ja tuli heti nälkä¿ No, luulis kilojen tippuvan tämmösellä syömisellä¿

Vierailija
27/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin mekin kotia, nyt Rasmus nukkuu ulkona, nukkuispa pitkään :)

Kiitos Han_lle, Kissankellolle ja Serenitylle treffiseurasta! Oli kyllä mukavaa pienen alkujännityksen jälkeen :) Kyllä pitää järjestää treffit sinne Ainolan puistoon sitten kesällä.

Sampolla näyttää olevan samanlainen mexxin paita kuin Rasmuksellakin (hulluilta päiviltä). Sampolla on niin ihanan tummat silmät. Meilläkään ei ole kyllä hääppöinen neuvolatäti, meinasin sen jo vaihtaa mutta sitten ajattelin, että se kuitenkin vaihtuu syksyllä kun muutetaan. Niin, että sen tädin saa vaihtaa, jos ei synkkaa, sitä kuulemma tehdään aika paljonkin.

Ja Seren täytyy vaihtaa silmälasit, että pystyy jatkamaan kirjoittelua täällä :) Teidän pikkuinen vain nukkua posotti koko treffien ajan..niin ne pienet nukkuu.. vaan ei meidän Rasmus:)

Matiashan oli oikein hymyilevä poika, taputtaminen on hieno taito. Toivottavasti Kissankellokin viihty vaikka muut enskat oli vielä niin pikkuruisia verrattuna tomeraan Matiakseen :)

No kirjoittelen taas paremmalla ajalla, ja jos ei ennemmin nähdä niin lähtekää vauvakinoon, kun se taas seuraavan kerran on!

Elovena ja Rasmus 3kk ja viikko päälle

Vierailija
28/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, hyvin viihdyin, mukava oli katsella sellaisia pieniä kirppusia ja muistella aikoja silloin joskus... kun Matiaskin oli vielä pieni. ;) Taisi Matias herättää ja säikyttää pienempänsä äänekkäällä jutustelullaan. Teidän muiden vauvojen ääntely oli vain sellaista pientä ähinää. :) Se Ainolanpuisto on kyllä kova sana heti, kun säät taas lämpenee, ei tarvii tuon taaperonkaan menettää hermojaan syöttiksessä.

Hanin ja Elovenan pienet olivat 3kk nyt, joten laitanpa teille mielenkiinnon vuoksi Matiaksen mitat tuossa iässä. Pituutta pojalla oli silloin 64,2 cm ja painoa 6260 g. Noihin aikoihin alettiin siirtyä 68 cm vaatteisiin.

Meillä on muuten sitten opittu kiipeilemisen jalo taito ennen kävelyä! Matias kiipesi pari päivää sitten noin vain yhtäkkiä sohvalle, aivan kuin olisi sitä tehnyt koko pienen ikänsä. Ja eilen sitten kiivettiin kuin vanha tekijä ruokapöydälle asti! Ensin penkille ja siitä sitten jatkettiin pöydälle asti tutkimaan, mitä herkkuja äidillä onkaan tarjolla. Täällä on alkanut sitten aikakausi, jolloin penkit ja tuolit kaadetaan välittömästi käytön jälkeen, ettei ole liikaa kiusauksia kiipeillä!

Hanin neuvolatädistä täytyy kyllä sanoa, että onpa tylsä täti! Sampohan oli niin hyvin kasvaneen näköinen, ettei potun tarjoamisella todellakaan ole mikään kiire. Minulle neuvolantäti alkoi painostaa potun antamista vasta 5 kk:n iän jälkeen, mutta minäpä olin omapäinen ja odottelin vielä lähelle sitä puolta vuotta. Hyvin tuo poika nykyään syö, vaikka täti oli sitä mieltä, että jos liian myöhään aloittaa, ei opi ikinä syömään. Höpö höpö. Ja muutkin turinat annat mennä vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Meidät se täti olisi varmaan jo lynkannut, kun Matias-parka on ollut jo monta kuukautta tarhassa. Oma tätimme ei onneksi ole siitä moittinut, kun vaikea valintahan tuo on varmasti kaikille.

Harmi, ettei Coltsfoot nyt päässytkään mukaan, mutta ehkäpä ensi kerralla sitten. Ja jospa Marikakin pääsee sitten mukaan. Eli uusia treffejä sitten suunnittelemaan!

Ja myöhästyneet 1-v onnittelut Pikku-Millin Aksulle ja onnea myös ensiaskelista! Täällä niitä vielä odotellaan.

Mutta nyt täytyy lähteä keittelemään iltapuuroa!

Kissankello ja Matias-Marakatti 1 v 1 kk

Vierailija
29/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kardinaalimoka mun puolelta. Toki tiedän, että Tiitiäinen on tyttö, mutta mulla ei aina ajatus mene tänne ruudulle ihan sellaisenaan kun päässä pyörii niin monta asiaa. Meijänkin likka on muuten ihan isin näköinen, mutta onneksi näyttää ihan tytöltä (onneksi!) kans.

Eläinlääkärissä joku täti tänään kyseli, että onko vauva tyttö vai poika, ite olin ihan ihmeissäni, etteikö se muka jo naamasta näy ;D

Pitää mennä auttaan siippaa muksun kylvettämisessä. On se kumma kun toinen ei osaa tehdä mitään yksin...

Vierailija
30/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikru, me mennään sellaiselle kuin Anna-Lisa Nikus (www.annalisanikus.fi). ei ole mitään ennakkokäsityksiä tutuilta tai muuten, mut tykkäsin hänen sivuilla olevista kuvista.

En muuten sitten taidakaan enää antaa tuota jugurttia - typy nimittäin kakkas sellasen löysän vaipallisen ettei enää moneen viikkoon! Ei tainnut sopia meidän typylle, ei kyllä kamalasti kipuillut, mutta maha meni ihan sekasi.

Nyt pitää lähtee auttamaan miestä siivoilussa, meillä on TAAs näyttö huomenna ja sunnuntaina uusi. Mua jo alkaa vähän korpeamaan tää alituinen puunaaminen. Väliajat elänkin sitten ku pellossa, kun en vaan jaksa alituista järjestystä ja siivoamista.

-Osse ja typykkä

Vierailija
31/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sä luule, että meillä muilla on helpot vauvat sen takia, et me oltais parempia äitejä! Teidän D on aivan ihana ja sä oot tosi kärsivällinen sen kanssa ollut aina, kun mä olen teitä nähnyt. Hyvä äiti siis! Mulla palais hihat paljon nopeemmin alituiseen valvomiseen, oon nimittäin melkonen piru, jos en saa nukkua tarpeeksi... Voimia sulle!

Vierailija
32/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Olipas [b]Mammis[/b] laittanut suloisia kuvia näytille! Kiva, että yö meni jo vähän helpommin.

[b]Coltsfoot[/b], kuulostaapas pitkälle teidän yösyöpöttelysessiot. Meillä poju aluksi nukkui mun vieressä ja syötin öisin makuullaan. Ja silloin meilläkin syömiset kesti tuntikausia ja mä torkuin/nukuin huonosti. Sitten siirrettiin vauva omaan sänkyyn nukkumaan ja mä aloin nousta öisin tuoliin imettämään. Ja samana yönä kun alettiin uusi järjestely, syöttöajat lyheni n. 15 minuuttiin ja sekä äiti, isä että vauva nukkuivat paljon paremmin. Jokainen tietty tavallaan, mutta meillä toi helpotti kaikkien oloa. Sikäli harmi, mä olin etukäteen ajatellut, että vauvalla on paras nukkua meidän vieressä mutta eipäs sitten ollutkaan (nukkuu levottomasti aina mun vieressä).

[b]Poppiksen Emiliina[/b] on kyllä tosiaan laittanut kaiken keskittymisensä ilmapallon naruun. Söpö kuva!

[b]Han[/b], sun neuvolatätihän kuulostaa ihan mun tädiltä! Se kun jo raskausaikana pelotteli mut keskenmenolla, perätilasynnytyksellä ja hätäsektiolla. Ja viimeksi oli huolissaan, kun vauvan päänympärys syntyessä oli 29cm ja 2 vko -neuvolassa 38,8cm. Ei kuulemma pitäisi pienentyä. Kyllä on tarkka täti, kun vauvan päänympäryksen mittaa mittanauhalla millin tarkkuudella... ;-) Jätetään me tätsyt omaan arvoonsa ja ollaan äitejä tavallamme.

[b]Jennin D[/b] hurjastelee taaperokärryllä :-) Vieläkö niissä on sellainen reikä etureunassa? Mun pikkuveli aikoinaan tunki sormensa siihen reikään ja oli aika paniikki saada sitä irti, kun alkoi jo sinertää. Tyhmää suunnittelua lasten lelussa, toivottavasti nykyään on fiksummin. Äläkä nyt mitään heippoja sano, sä olet loistava äiti! Eikä täällä kaikilla muilla aina niin auvoista ole, mullakin on säännöllisin väliajoin p***a-äiti-fiiliksiä milloin mistäkin syystä ;-)

Meillä pyyhkii tänään hyvin. Mulla oli eilen synttäri ja poju päätti antaa äiskälle lahjan: nukkui viime yönä 21-7.30 ja heräsi syömään vain 1.30 ja 4.30. LUKSUSTA!! Tänään oltiin pitkät pätkät kaupungilla shoppailemassa ja toinen oli kiltisti vaunuissa. Paitsi Lindexillä (jossa ois ollu hyvä ale: osta 30¿, saat 10¿ alennusta). Heti alkoi kitinä, kun mentiin ovesta sisään. No, käytiin tankkaamassa ja vaihtamassa vaippa ja ajattelin, että nyt ostetaan isompia vaatteita hyvällä alella. Uudestaan samaan kauppaan ja taas poju herää ja itkee. Ulos kaupasta ja itku loppui kuin seinään. Minkäs sille mahtaa, jos toinen ei halua tyhmiä Lindexin vaatteita, niin enhän mä voi pakottaa... ;-)

Nyt huutelee jäätelö pakastimesta niin houkuttelevasti, että mun on pakko mennä...

Kesis ja poju 1kk

Vierailija
33/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla pyytään anteeksi Oululaisilta ku ei tultukaan mut meillä nukuttiin just siihen aikaan joten ei päästy :( Jos Eetun unet katkaistaan ni sitä ei sit kuuntele kukaan :/ Ja tuo puisto tosiaan olis tosi hyvä juttu sit seuraavaksi ku epäilen Eetun viihtymistä kahvilassa... Ei paikallaan kyl suostu istumaan ! Vintissä kyl viihty ku siellä sai kävellä ja touhuta lattialla.

Vai on Q tuntenu liikkeitä :) Ihan mahdollista se on ku mullaki ne tuntuu mut hoksasin kyl ne vasta tällä vkolla :)

Nyt jatkamaan iltapuuhia!

Marika,Eetu 1,3v kohta & Masuaarre 14+4 kai

Vierailija
34/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marika oli pistäytynyt, kiva! Ihanaa, teidän Masuaarteella on siis kaikki hyvin! En mä oikeesti mitään liikkeitä oo tuntenut, kunhan hourin. Tuuthan taas pian kertomaan, miten sun raskaus etenee. Onko sulla jo maha kasvanut niin, että käytät äippävaatteita? Mä käytän kotona äippäverkkareita, mutta julkisesti oon vielä ahtautunut omiin housuihin, argh!

Viipero taisi kysyä, milloin viimeksi tunsin ekat liikkeet. Se taisi olla jotain 16+, mutta en silloin tiennyt varmasti. Töissä, kun join makeaa kaakaota, niin tuntui jotain kuplia. Vasta 18+ just ennen rakenneultraa olin ihan varma, että vauva se siellä kutitteli. Joten onhan sinne vielä matkaa...

Pitäkäähän peukkuja, että kaikki olis hyvin. Ultra on 12.30 eli iltapäivällä sitten raportoin, kuulunko tonskiin vai enskoihin.

En kyllä tajua, mikä tolla quulla eilen oli. Tänään se on ollut ihan entisellään, ei mitään kiukuttelua tai hurjia itkukohtauksia. No, hyvä niin.

Jenni, tsemppiä yöheräilyihin ja ruokataisteluihin! En voi edes kuvitella, miten silmät ristissä sä mahdat olla, kun mua väsyttää jo nyt, vaikka vasta reilu viikko ollaan heräilty klo 6. Ja sentään keskellä yötä ei ole herätyksiä. Ei sitä ikinä tiedä, mitä näiden lasten päässä liikkuu. Niinkuin just toi quun eilinen räyhäpäivä. Joku sitä harmitti niin vietävästi, mutta yhtään en osannut auttaa. Oli siitä itselläkin tosi huono fiilis. :( Toivotaan, että unikoulu tepsisi ja D alkaisi nukkua pidempiä pätkiä yöllä, jos siis aiotte sitä konstia kokeilla. *tsemppihaleja*

Me kiristettiin vähän taaperokärryn jarrua, ja nyt quu menee sillä tosiaan jo hienosti edes takaisin olohuoneessa. Muutenkin sen tasapaino on kehittynyt tosi paljon ihan viimeisen viikon aikana. Nyt se nousee jo seinää vasten seisomaan, vaikka ei saa mistään nousuvaiheessa kunnon tukea. Aluksihan sen oli vaikea nousta edes sohvaa vasten, kun se oli jotenkin liukas. Niin ne taidot vaan kehittyy pikkuhiljaa.

Iitukka oli oppinut jo vilkuttamaan, söpöä! :) Mä yritän aina vilkutella quulle ja taputan esim. kun se tekee pissat ja kakat pottaan, mutta ei se vielä ole tajunnut sitä matkia.

Hitsit, täytyy varmaan vielä raahautua pesulle, kun tuntuu, että oon ihan superkuumissani. Tein just quulle kahta eri ruokaa isot satsit ja meille lisäksi lihamurekkeen. Meidän keittiö on niin pieni, että siellä tuntuu, kuin itsekin kiehuisi mukana kattilassa tai istuisi uunissa... ;)

Öitä

-Q- ja -q- pian 9kk ja miniquu 12+2

Vierailija
35/36 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo moneen päivään ehtinyt kirjotella, kun koulujutut painaa päälle.

Aksulle superisot myöhästyneet 1v onnittelut!!! :) Onnittelut myös ensiaskelista (meilläkin vielä Kissankellon tavoin niitä ootellaan).

Me oltais oltu tulossa sinne treffeille, mut jos kaikki on sitä mieltä, että perutaan, ni perutaan vaan. Eihän me tietty lyöty ees sitä paikkaakaan lukkoon ja nyt taitaa olla liian kylmät kelit ulkotreffeille. Olinkin aatellut, et tuun tänään ehdottamaan perinteistä Jumboa treffipaikaksi. Mä en tiedä vielä, että päästäänkö me sitten ens lauantaina.

Nyt on ihan pakko jatkaa niitä kolulujuttuja. Plaah!!! Yritän paremmalla ajalla ja virkeemmällä mielellä tulla kommentoimaan ja kertomaan kuulumisia.

pesukarhu ja Jonsku 1v

Vierailija
36/36 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kukaan ollut tulossa nyt lauantaina sinne treffeille (pk-seutu)? Voihan niitä toki kahetkin järkätä.

Sorry, että täytän pinoa treffijutuilla.

rättiväsynyt pesukarhu ja kuorsaava Jonsku