Onko näyttelijän ammatti töineen ihan oikeaa tarpeellista kunnollista työntekoa?
Kuolisiko kukaan muu nälkään kuin ammatiltaan näyttelijä, jos ei maailmassa olisi yhtäkään verovaroin ylläpidettävää laitosteatteria?
MIhin ihminen tarvitsee teatteria?
Näyttelijä matkii muita ihmisiä työkseen.
Kommentit (8)
Oi minä rakastan teatteria sen jokaisessa muodossa! Se on esittävää taidetta parhaimmillaan. Kokeilepa itse ap näyttelemistä.
Persukusimulleille kyllä kelpaa taide (vaikka eivät siitä mitään ymmärrä) ja viihde, muttei arvostusta heru tekijöille. Sitten telkut kiinni, musat pois jne. Koitapa itse tehdä, onneton paskapersu.
Näyttelijän työ on erittäin tärkeää ihmisten hyvinvoinnille. Kyllä elämässä pitää olla myös sirkushuveja, eikä pelkkää leipää. Elokuvat, sarjat, teatteri ym jos otettaisiin pois, niin kyllä olisi tylsää.
"Teatteri" saattoi olla sillä listalla, jossa lueteltiin persuja ärsyttäviä sanoja. "Kulttuuri" oli ainakin.
Ei tarpeellista mutta kyllähän sekin työtä on. Ja kyllä esimerkiksi hyvien elokuvien ja tv-sarjojen näkeminen on parantanut ainakin minun elämänlaatuani. Teatterissa käyn valitettavasti hyvin harvoin.
75 prosenttia kaiken maailman konttorirotista on yhtä hyödyttömiä. Yhteiskunta pärjäisi mainiosti ilman heitäkin.
Samoin ammattilaisten urheilu, mitäs se tuottaa? Elämyksiä. Viihdettä. Eihän noi mitään oikeaa tuottavaa työtä olekaan mutta aika isoja voittoja jotkut firmat tienaa. Uskoisin että esiintyjille kuitenkin kaikki valmistautuminen on todellista työtä.Valtioiden kustantamat esim. olympialaiset, euroviisut ja muut pitäisi poissulkea bisneksestä koska jos yhteiskunta noita rahoittaa niin kaiken pitää olla veronmaksajien vapaasti nähtävillä. Teatterissa, opperassa tai jossain urheilun suurkilpailuissa kannattaisi välillä käydä, saisi hyvän veronpalautuksen, niin halpa on lippu oikeisiin kustannuksiin nähden.
Ihan hyvää työtä on.