***ELOISTEN TORSTAI***
Kommentit (31)
Nallukka: meillä vetäs tuo herra paremmaks, soli ihan 4.44 kellu, kon kampes pystyyn tuo poika :O hohhoijakkaa vaan. Ny pitäs sitte muka lähteä jumpparille...et ei ku menoks sano se yhden bändin solisti :)
Eria ja aamukukku poika
Auriko paistaa täälläkin mutta oma olo ei oo yhtäaurinkoinen. Siskontyttö tuli hoitoon. Isommat ovat syömässä aamupalaa. Vitonen ja Teemu nukkuvat vielä. Mies koisaa kans kun oli yön töissä. Ei kerkee kun hetken nukkua kun hällä on puolen päivän maissa kokous.
Sanoin miehelle kun sillä alkaa nyt 4 päivän vapaa niin saa viimestään viikonloppuna nousta muksujen kanssa et mun on pakko saada nukkua.
En tiedä mikä Teemua kiukuttaa viime yönä kitistiin taas vähän väliä. Ei kelvannut tutti eikä vesipullollakaan saanut huijattua toista uneen. kokeilein tassutella sun muuta mut heti kun lopetin tassuttelun niin poika rupes kitajaan. Kauheen pitkään aikaa ei jaksa roikkua pinnasängyn laidan yli pääalaspäin. Rupee moinen asento pyörryttämään. Kai se on toi ylös tuleva hammas ati joku kun kiukuttaa. päivällä kumminkin oma itsensä. Nuhakin on mennyt ohi ja just neuvolassa kun käytiin katto lääkäri korvat. No kai se ohi menee on vaan niin turkasen väsy olo.
Eskari poika ei oo eilisen aamun jälkeen oksennellut ja haluaa tänään mennä eskariin kun niillä on eskari ryhmien välinen futis turnaus. Sinne tulee kaikki kaupungin tarhojen eskarit. Kukaan muu ei oo vielä tullut kipeeksi ja toivottavasti ei tuu.
Huomenna mennään katsomaan yhtä talo. Ei kyllä oo niin ihana kun se mikä ekaks löydettiin. Tää on paljon pienempi mut sen verran halvempi et ne pari takaajaa jotko olis kiikarissa niin varmaan riittäis tähän. Mies menee huomenna käymään pankissa kyselemässä lisää paljon takausta tarvitaan. Kiitoksia kaikille tsempityksistä lastenhoitajan löytymiseen sekä takaajien metsästykseen.
Jaahas josko nyt meen katsomaan mitä kinkeri pinossa on luvassa. Kiitoksia nallulle ja muille jotka olette kovasti asian eteen töitä tehneet.
puuhis ja Teemu 2908
Huomenta!
Täällä on menossa jokin takiaisvaihe. Koko ajan jalassa kiinni päivisin ja yöllä myös heräilee kun univaihe katkeaa ja itkee. Saattaa olla hampaitakin tulossa...Eli kuulostaa vähän samalta kuin teillä puuhis.
Mitäs nimiä sitä keksisi Hannelille ;)
Hanna Katariina
Poikien nimet on mulle tosi vaikeita keksiä...niin ei tule nyt äkkiseltään yhtikäs mitään mieleen.
Pia ja natina-neiti
Enpä ole taas aikoihin kirjoitellut kuulumisia..Ja nyt oli pakko tulla avautumaan..
Ostettiin juuri UUSI asunto, johon päästään muuttamaan elo-syyskuun vaihteessa..Ja innolla tässä odotin töihin paluuta, onneksi työt ovat helppo järjestellä niin, että neitiä ei tarvitse laittaa hoitoon lainkaan..
Hommasin reseptin pillereitä varten, että siirretään kolmannen hankintaa tuonnemmaksi..Eilen sit ostin kuitenkin testin kuten lääkäri kehotti tekemään, ennen pillereiden aloitusta..Ja pommi tipahti tänä aamuna!!!! Mä olen RASKAANA!!!!
Itse en tiedä vielä mitä ajattelisi..Lähinnä mietin, että kuinka selvitä pienellä päivärahalla suurista lainoista!!!
Toisaalta olen onnellinen, että tää näin helposti kävi, kun neitiä yritettiin 2 vuotta, ja kun katson ilopilleriä, niin ajatus on, että miksei sitä tekis vaikka tusinan sellaisia..
Mutta olisihan tässä pitänyt jo kahden lapsen kokemuksella osata odottaa, että ne lapset tulee kun niitä vähiten odottaa..Molemmat, kun on tullut niin, että on todellinen yritys jätetty pois jostain syystä, että ei ole ollut hyvä hetki..Ja heti raskaana..No, nyt sit kolmas kerta toden sanoo..Mulla ei vielä kerinnyt edes olemaan mitään vauvakuumetta!!!No näin täällä.. :)
Aurinkoista päivänjatkoa..
pikku_ruu & tuhotiimmi ja rv 4+6
wau.. meitähän on kohta useampi pömppis täällä :D
Oikeassa olet, niinhän se on lapsia saadaan, ei tehdä :)
Ella, Aino, Lauri, Hanna ja Santtu löytyy suvusta (hanna on iteasias miun nimi ;))
Erian ehdotus Siiri Auroora kuulostaa aivan ihanalta! Luulen että ukolle ei tuo siiri uppoa, mutta tuo auroora on aivan ihana toisena nimenä... Mie tosiaan tykkään semmosista perinteisistä nimistä, mutta myös uudet nimet joissa on vahva suomalainen maku ovat mukavia. Pojalle olen keksinyt yhden hyvän nimen, jotenki pojalle miun on vaikeempi keksiä ja tarttua mihinkään, joten niitä ehdotuksia kaipaanki enempi... että antaa tulla vaan! :)
HILLA veti ittensä eilen ekaa kertaa seisomaan siskon sänkyy vasten :S. Tänään se on sitten yrittäny vaikka minne nousta mutta huonolla menestyksellä.
NEUVOLA ois miula tänään...
muuten ei sitten mitään uutta ja ihmeellistä...
palataan
hanneli
ONNEA PIKKURUU! Kiva kuulla, että teillä on tärpännyt. Monesti oonkin miettinyt, mikä on tilanne nykyään, kun silloin syksyllä jo täällä teidän plussaa jännättiin. Niin ne lapsoset yllättää ihanasti ja tulevat kuin vähiten osaa odottaa =) Ja ONNEA TALOKAUPOISTAKIN!
HANNELILLE nimistä: Pari ehdotusta täältäkin nimifriikiltä. Ensinnäkin minusta olis ihana, jos jokaisella lapsella olis omat 2 kirjainta. Annilla NN, Hillalla LL ja sitten tytölle tai pojalle jotkut omat kuten SS, TT, KK. Veikkahan sopis tähän hienosti =) Tai Veikko, joka minusta on ihana nimi, tulee mieleen sellainen ihana iloinen pojanvesseli.
Kun tuosta Aurorasta tykkäsit niin entäs Aurelia, joka on harvinaisempi, mutta tarkoittaa kultaista? Merkitys on niiiiin kaunis. Täytyy kehaista, että olen yhdelle kaverin tyttölapselle tämän ehdotukseni läpi saanut, tytön etunimenä on eräs kukka, joten koko nimi on erittäin kaunis merkitysnimi. Tai miksei nimi voisi olla Kukka Aurelia = Kultainen kukka ;-)
Me llähdetään aamulla reissuun, joten pakkaaminen on käynnissä. Meillä on loma, mutta kamala kiire vaivaa koko ajan. Tänäänkin on ohjelmassa pakkailujen lisäks varaston siivoaminen, leipominen, koirien vienti hoitoon, yhden matkasängyn hakeminen lainaan, tuliaisten ostaminen ja jospa vielä sinne Jumboonkin ehtisin syömään....Pakkoko kaikki on tehdä yhtenä päivänä? Kyllä.
Mukavaa loppuviikkoa ja alkuviikkoa ja kaikkea muuta, en tiedä, milloinkas linjoille palaan. Kunhan kotiudutaan!
Pumpuli pikaiseen ja hätäiseen
:) oi että...on se niin ihanaa,mullakin välillä sellanen olo et tahtoo vauvan,mutta mun on kyllä pakko mennä takasin töihin..
ja ekaks onnea PIKKURUU vauvauutisista!
kiitos paranemisterkuista mm.ELOEPPU,MINIK,ERIA. Viimeyönä oli kuumetta jälleen, joten saas nähdä kuinka meidän käy. Tosi kurjaa, jos joudumme pikkupotilaan kanssa matkustamaan : ( Annoin vähän aika sitten toisen satsin antibioottia ja nyt poika nukkuu, mutta kovin on ollut väsynyt, itkuinen ja äitiin käpertyväinen.
Eilen illalla vähän jo aloittelin pakkaamista, on siinäkin hommaa. Lastenvaatteet on jo pääosin pakattu, omat vielä odottaa kaapissa. Parin vuoden takaiset kesävaatteet ovat kyllä aikas kulahtaneita ja vähän lökäreitäkin - joten tää mamma suunnistaa varmaan heti vaatekauppoihin Espanjan mantereella.
Kovin omanapainen viesti tuli, ainiin HANNELILLE piti ehdottaa paria pojan nimeä, miltä kuulostais VILLE tai OTTO tai OTSO?
hallas ja korvakipuinen poitsu.
Ihania uutisia =) Ja onnittelut myös talokaupoista minunkin puolestani.
Ikarus
PIKKURUULLE paljon onnea vauvauutisten johdosta :).
Ja HALLAKSEN pikkupotilaalle pikaista paranemista! Mihinkäs päin Espanjaa olette suuntaamassa?? (ehkä oletkin sen kertonut, mutta on mennyt multa ohi) Meillä myös Espanjan matka on jälleen kesällä edessä. Siellä joka vuosi käydään, eli Espanja-diggareita ollaan. Toivottavasti pääsette reissuun! Meillä on pari kertaa meinannut matka peruuntua lapsen sairauden vuoksi ja kyllä se vähän latistaa lomatunnelmia!
PUMPULILLE myös hyvää ja rentouttavaa lomaa!!
Voi kun sitä itsekin taas pääsisi kohta lomalle. On hermot riekaileina tuon uhmaikäisen (tai supertemperamenttisen) esikoisen kanssa! Just äsken vedettiin pojan kanssa sellainen tappelu lounaan päätteeksi, että vaihteeksi on sellainen olo, että olen AIVAN SURKEA ÄITI! Jotain on ihan selvästi mennyt pahasti pieleen meidän vuorovaikutussuhteessamme, sillä minulla ei ole mitään otetta tuohon poikaa. Isäänsä tottelee, minua ei.
Milloinkohan mulla olisi jotain muuta asiaa, kuin tätä ainaista valitusvirtta. Just tänään mietin, että mikä kumma mua vaivaa, kun kaikki koko ajan närästää. Kai tämä on jotain äitiyslomavuoden TURNAUSVÄSYMYSTÄ. Parempia aikoja odotellessa... koittakaa kestää mua.
Jotain positiivista tähän loppuun! Neela on oppinut TAPUTTAMAAN :). Aika liikuttavan näköistä, kun toinen innoissaan taputtelee pieniä käsiään. Neela on myös oppinut menemään istuma-asennosta konttausasentoon. Konttaus alkaa olla viittä vaille, pystyyn nousee varmaan myös ihan kohta. Eli paljon kehitystä tapahtunut lyhyessä ajassa. Saas nähdä, mitä fysioterapeutti tytön uusia taitoja kommentoi.
Nyt sohvalle! Olin päättänyt jumpata lasten mentyä päikkäreille, mutta nyt on niin kaikkensa antanut olo tuon riidan jälkeen, että taidan sittenkin kaivaa esiin kaapista viimeiset suklaakeksit. Jos se auttaisi tähän kurjaan fiilikseen.
Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille!
Malagaan lennämme. Viikko villassa Benalmadena Pueblossa ja viikko hotellissa Torroxissa. Vähän nähdään laajemmalti Costa Del Solia. Olemme viettäneet 8 v. sitten vuoden niillä seuduilla, joten fiilistelyreissu siis. Vähän jänskättää minkälaista on reissata lasten kanssa, ekaa kertaa Ruotsia pidemmälle nyt mennään.
Toivotaan nyt, että Lukan korvat paranevat.. Tätä reissua on niin kauan suunniteltu ja odotettu.
Minulla esikon kanssa vähän samanlainen vaihe meneillään - ihan riitapukareita ollaan tänään taas oltu! Samanlaisia luonteiltamme - minkäs tekee... Nyt ihana vapaahetki, kun meni naapuriin leikkimään :) elikkä hyvin ymmärrän väsymyksen ym..
taidan minäkin kaivaa tuolta kaapista jotakin hyvää..
hallas
Me omistamme osuuden huoneistosta Calahonda nimisessä kylässä eli samoilla suunnilla aina hillutaan. Aika paljon ollaan kierrelty etelä-Espanjaa miehen kanssa ennenkuin lapset syntyivät. Nyt viime vuodet ollaan ollut enemmän paikoillaan ja nautittu vaan rantaelämästä. Tänä vuonna toteutamme yhden unelmamme eli vuokraamme miehen kanssa avoauton ja lähdemme ajelemaan Portugaliin. Isovanhemmat tulevat Espanjaan mukaan ja hoitavat noita mussukoita sen ajan. Toinen haave olisi ajella koko Espanjan halki, esim. Barcelonasta Malagaan. Sen me ehkä toteutamme vuoden kuluttua.
Tosi ihanaa matkaa teille!!!
hallas:
Malagaan lennämme. Viikko villassa Benalmadena Pueblossa ja viikko hotellissa Torroxissa. Vähän nähdään laajemmalti Costa Del Solia. Olemme viettäneet 8 v. sitten vuoden niillä seuduilla, joten fiilistelyreissu siis. Vähän jänskättää minkälaista on reissata lasten kanssa, ekaa kertaa Ruotsia pidemmälle nyt mennään.
hallas
En ole päässyt palstailemaan vähään aikaan kun teimme Elisan kanssa 3 päivän visiitin tuonne Jorvin lastenosastolle akuutin
virtsatieinfektion takia.
Oli ollut kuumeileva, oikeastaan kuukauden verran on/offia.Yksi antibioottikuurikin mahtui tuohon väliin mutta nyt sitten vapun alla oli taas kuumetta ja kitinääkin. Annoin suppoa ja sillä laski mukavasti mutta sitten vappuaaton iltana reilu tunti siitä kun olin laittanut iltaunille heräsi ja itki tosi kovasti. Otin tytön syliin ja kuuma oli paitsi kädet
ja jalat. Ei rauhoittunut rinnalle ja sitten hetikohta alkoi tärinä ja lopuksi veti iho sellaiseksi omituisen väriseksi, harmahtavaksi.
Siinä oli jo sitten semmoinen yhtälö että ambulanssi soitettiin. Ihan kamalaa mutta sain jonkinmoisen toimintavaihteen päälle.
Ambulanssihenkilökunta laittoi anturin tytölle ja happisaturaatio oli ok mikä rauhoitti äitiä. Sitten lähdettiin lastenklinikalle ja onneksi jo
matkalla väri palasi normaaliksi ja tärinä lakkasi. Paitsi äidillä... Selvisi että tuo oli nopeaan lämmönnousuun liittyvä juttu.
Selvisi sitten tuo virtsatieinfektio ja lähettivät meidät jälleen ambulanssi-pirssin kyydillä aamuneljän jälkeen Jorviin. Sieltä kotiuduimme tänään.
Huojentavaa että kuumeilulle selvisi syy. Nyt tiedän vaatia verikoetta ja virtsanäytettä jos on kuumeilua ilman korvatulehdus- tai räkäoireita. Kummaettä missään niitä ei tehty kun rampattiin tytön kanssa lääkärissä. Että vinkiksi vaan =)
Nyt en ehdi enkä jaksa kirjoitella enempää mutta palailen myöhemmin kun pinot saan luettua.
t.tuuli ja Elisa-empulainen
p.s. Onnea pikku-ruu, hieno uutinen!
hanneli: No sun nimi sopii noihin tyttöihin eri hyvin ;) Mä ajattelin että olet nimimerkki e:llä varustettuna.
pumpulille ja hallakselle hyviä lomia!
nallukka ja pumpuli: Kuulostaapa isolta listalta tuo kinkeripino. Hienoa!
peeveli&co: Oliko kivat treffit jumbossa?
Ja ensi viikolla sitten tosiaan toukotapaaminen kaivarissa päin!
Eipä tässä minulla mitään asiaa ole kunhan tulin katselemaan onko täällä tapahtunut mitään.
Ai niin pikku_ruu:lle isot onnittelut!
ONNEA Pikkuruu. Mietinkin joskus tuossa, että mitä teille kuuluu. Kun silloin syksyllä jännäsitten uutta raskautta. Olisko se sitten jouluvauva tulossa?
HAUSKAA MATKAA Hallas ja Pumpuli!!!! Muistakaa meitä, missä ikinä kuljette :)
HANNELI: miten raskaus on sujunut? Mitenkäs pitkällä jo olet? Oliko se lokakuussa se la? Nimiehdotuksia: Onni, Otto, Olli, Henna, Salla, Elli, Enni. Ääntämyksellisesti samantyyppisiä mielestäni. Entä sitten luontoaiheiset nimet kuten Vilja, Tähkä? Meilläkin kahden ekan nimet ovat äänteellisesti samantyylisiä, mutta kolmannesta tulikin ihan muuta. Odotusaikana ajateltiin jotain samantyyppistä, mutta sitten ei tuo kersa ollutkaan niiden nimien näköinen.
ALLERGIAA taas: Me nyt sitten saatiin vehnästäkin tulokseksi allergia. Tosin viimeisin lääkäri oli sitä mieltä alkuun, että suolisto-oireilevat lapset ovat vesiripulilla vehnästä. Mä sitten väitin vastaan ja sanoin, että lapsi selvästi oireili itkuisena ja ärtyneenä + muut näpyt ja hommelit ja kun maanantaina lopetin (omasta päätöksestä) lapsen kiusaamisen, niin tilanne parani jo tiistaina ja keskiviikkona meillä oli taas kuin uusi lapsi. Jatkosta en vielä tiedä, menemme jossain vaiheessa ravitsemusterapeutille ja siellä mietitään sitten muiden viljojen altistusta ja jatkoa muutenkin. Katsotaan miten kauan siinä menee, kun lääkäriaikaakin oli niin vaikeaa saada.
Äh, ei tule nyt mitään muuta mieleen.
Hauskaa illanjatkoa kaikille
Jamssa + tytsy 8,5kk
Pepper: kurjaa, että teillä se vappu meni mönkään.
Tuuli: ikäviä tauteja. Tuo virtsatulehdus on käsittääkseni sellainen, että sitä pitäisi epäillä, jos on kuumetta ilman muita oireita. Myös leikki-ikäisillä lapsilla. Aika outoa käytöstä lääkäreiltä, jos ei ole aiemmin tullut mieleen. Kurjaa lapselle kestää päiväkausia kipeänä. Joskus siihen virtsatulehdukseen voi liittyä jopa oksentelua.
Jamssa
Pikku-ukko päätti ilahduttaa vanhempiaan pompsahtamalla hereille tuulettamaan noita kitarisojaan tuossa vartin yli kuusi :) Onneksi kerrankin oli ollut itellä älliä mennä ennen puoltayötä nukkumaan..
Miehenalku on nyt sitte myös päättänyt alkaa tuon pystyynkampeamisen harjoittelun =s Mies tuossa totesi, että kuukauden päästähäntuo kopsahteleekupsahtelee nurin milloin missäkin. Minä siihen, että juu, onneksi sillon pojalla on hyvä hoitaja :) Oon just kerenny takas töihin - saa isä juosta puhaltamassa pojan kupsahduskuhmuja:))
Laitoin osallistujapäivityksiä ja sponssijuttuja tuohon kinkeripinoon eilenillalla, käykäähän katsomassa :)
Jassoo, menenpäs tästä..
nallu