Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOkuiset päivä nro 3

Kommentit (29)

21/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sen verran aikaa, että ehtii tänne kirjoittamaan. Tultiin just kouluun tutustumisesta. Pihalla tulee vettä, joten ei oikein iloinen sää, mutta mieli on hyvä, kun ei kremppaa mistään. Ja jotenkin sitä on nyt asennoitunut, että käynnistykseen mennään, vaikka ei se kivaa ollut maata koko päivää sairaalassa, kun ei muutakaan tekemistä ollut... Jos sinne mennään, otan kyllä vaikka kutimen tai virkkuun mukaan, niin on jotain muutakin tekemistä kuin töllöä tuijottaa, kun ei sieltäkään mitään tuu.

Neuvolassa todettiin, että

-paino palas taas edellisviikon lukemiin, nyt taas saldona +9,6 kg

-paineet ok

-pissassa hitunen molempia (on vähän juotu sitä simaa)

-sf 35, joten edellinen 32 tais olla mittavirhe, jos sen unohtaa, olis tasainen käyrä

-rt, syke 130 päälle (nukkui kait) ja liikkeitä löytyi, ainakin koulussa niin, että melkein älähdin

Uus aika neuvolaan tuli vielä ens viikolle ja lähete äitipolille. Aika pitäis tulla viimeistään ens viikolla. Siellä todennäköisesti sitten seurataan loppuaika, vaikka mua kyllä ottaa päähän, jos sinne pitää ruveta rahaa kuskaamaan moneen otteeseen. Kun tuo lapsenvahtihommakin on vähän heikoissa kantimissa tällä hetkellä. Ainut kiva juttu on se ultra, mä en tykkää maata ctg:ssä, kun mulla tulee siinä aina kylmä ja siinä on yleensä pitänyt puoli tuntia olla, joskus pidempäänkin, kun ei ehtinyt aamupalaa syömään eikä vauva ollut silloin hereillä. Ja sitten saa kuulla lääkärin haukut milloin mistäkin; painosta, ruokavaliosta, sokereista... Joten... toivomuksena olis synnytyksen käynnistyminen itsekseen edes 13. päivä, niin säästyis nekin rahat... :) Saa nähdä nyt. Toisaalta sais jo jotain tapahtua/tulla, niin olis mahdollista syntyäkin lähiaikoina.

Koululla, kun odoteltiin lapsia ja siinä sitten kahvin ääressä juteltiin, ei porukat meinanneet millään uskoa, että olis jäljellä 1½ viikoa laskettuun. Toisaalta olokin on sellainen, mutta olihan se kiva kuulla, että ei ihan tynnyriä muistuta, niinkuin viimeksi. :)

Jotakin mun vielä piti, mutta nyt tuli muistikatkos... Poistun siis takavasemmalle.

Äippä 38+4

Vierailija
22/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin odotteleva fiilis täällä tänään. En nyt osaa kommentoida mitään, vaikka jotain piti.

Mulla on tänään jotenkin vielä eilistäkin kipeempi olo. Mitään lämpöä ei enää ole, mutta olen niiiin tukossa. Mies yritti nukkua päikkärit mun vieressä, mutta herätti mut, kun kuulemma väkisin yritin nenän kautta hengittää.

Poitsun vein tänään hoitoon. Vähän pahalta se tuntui, mutta ainakin hänellä on jotain tekemistä siellä. Musta ei ole nyt kerta kaikkiaan mihinkään. Mieskin on taas yhden aikaan lähtenyt töihin ja tulee vasta kymmeneltä.

Tämä tuleva yö on ainut, kun meillä on molemmat mummot reissussa yhtä aikaa, joten kovasti yritän pitää jalat ristissä täällä :) Ei tässä muuten mitään oliskaan, mutta kun noita menkkamaisia kipuja on ollut jo pari päivää ja iltasin niitä puukoniskuja. Kivuttomia suppareita en enää edes huomaa, kun niitähän on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti koko raskauden ajan. Huomaan ne lähinnä jos kävelen just sillon.

Mua on ruvennut jännittämään miten nopeasti se synnytys etenee. Siellä sype-käynnillähän selvisi, että mä olen auennut neljästä sentistä (jolloin huomattiin että synnytys käynnistynyt) kymmeneen senttiin kahdessa tunnissa. Normaalistihan sitten ponnistettais, mutta koska mulla oli ne minivauvat, niin synnytys pysähtyi siihen ja käynnistyi tosi rajuna oksitosiinin jälkeen. Kätilö meinas nyt siellä Naikkarilla, että voi olla, että mulla täysaikanenkin synnytys etenee vauhdilla. Ja kun mun äiti on vielä syöksysynnyttäjä (kolmesti). Eli esim. ekasta supparista vauva ollut ulkona kahdessa tunnissa. Niin kätilö vaan meinas, että aika vauhdilla pitää tulla sairaalaan, jos tuntuu, että synnytys on alkanut.

Nyt lähden hakemaan poitsun tarhasta. Siis jo toi ajatus tosta lyhyestä kävelymatkasta tarhaan saa mulla tuskanhien pintaan. Niin poikki mä olen täällä.

Muuten eilen vaahtosin siitä miehen käyttäytymisestä. Itse olin jo leppynyt, kun mies tuli kotiin, mutta ajattelin, että se on ihan kiukkunen siitä aika pahasta tekstiviestistä jonka sille lähetin. Mutta ei, se oli ihan rauhallinen ja me puhuttiinkin ihan asiasta :) Ehkä kalikka kalahti... jne. Tai sitten se vaan ajatteli, että " hullu raskaana oleva akka, ei kannata ottaa niin tosissaan" . Mikä sekin on kyllä aika ärsyttävä ajatus :)

Laru rv 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea skyy ja kukas muu.

Neuvolakäynti on loppuraskaudesta selkeesti tarpeen hermojen lepuuttamiseksi. Öisin olen horteessa ja puoliunessa olen varma, että synnytys on käynnistynyt, lapsiveden menneet tms. Vatsa nukkuu pitkiä aikoja herätäkseen sitten muljahtelemaan kipeästikin.

Loppukuisella elämän pitäisi vaan jatkua aktiivisena aina vain, mutta mieluiten sitä kulkis jossain teltassa, ettei tarttis muistaa tuota mahaa ja vastata niihin samoihin kysymyksiin ja arvioihin. Oikea vastaus on aina kehua, kuinka pieni ja siro masu jne. Tiedätte kyllä.

Kaverilta sain mammavaate-caprit ja kauppareissulla huomasin olevani jokseenkin järkyttävän näköinen, kun valkoiset nilkat vilkkui mustia lahkeita ja sukkia vasten. Vaatetankoa kevensin taas siivoamalla vanhoja, pieniä vaatteita pois.

Mua piristää kyllä parhaiten aktiivinen elämä ja ihmisten tapaaminen (joskin se toisaalta rasittaakin :-) Selkävaivaan tai suonikohjuihin terkkari neuvoi hakemaan tk:sta tukivyötä. Mutta jaksaako sitä enää pariksi kolmeksi viikoksi... Jaksaa tietysti kun jaksaa!

Närästää. Hakis närästyslääkettä. Ja jurnotus on tarttuvaa, helposti saa pahalle päälle koko perheen. Hauskaa pitäisi olla, kun vielä ollaan omalla porukalla. Entäs sitten kun tulee se uusi tyyppi :-)

Minna rv 36+5

Vierailija
24/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xäippä..eilisen äitipolin kalvojen irroittelu ei muuta saanut aikaan kuin mahan sekasin nloppupäiväksi.Illallaoli tosi levoton olo ja tuntu et oksennan just. No yö nukuttii yli hyvin kerran pissalla ja supisteli. Tänää ollukki tosi rauhallista ja olin kävelemässä eka kertaa kaksostenrattaita kokeillen..

Tottelina...sulla prikulleen samat oireet ku mulla pari viikkoa sitten. Ite mietin jo välilläet onko se umpisuoli tai joku mahakramppi ku en pystyny ollenkaa kävelee enkä puhuun olin nii kipee..kuitenki niinku tosi napakoita supistuksia...

täytynee jatkaa Suomen pelin kattomista...

Tiisusa , " eppu" 2v ja masu 38+5

Vierailija
25/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko, kuinka oon teitä kaivannut ja odottanut tätä päivää, että pääsen tänne palstalle!!!!!!!!!!!!!!!

Ekaksi: Miljoonat onnentoivotukset kaikille jo nyyttinsä saaneille, aivan ihanaa kuulla näin ihania uutisia!!!!

Meitin kone sitten sanoi sopparin lopullisesti irti ja on ollu huollossa ja netti piti virittää uusiksi yms....että siitä johtui mun netti pimento näin pitkän aikaa.....Kun ei oo oikeen päässy mihkään muuallekkaan chattailemaan......On ollu piinaavaa tää elämä, mutta nyt helpottaa siis, kun pääsin tänne teidän luo!!!!!

Täällä ollaan edelleen siis kasassa ja piikitellään, huomenna on taas aika äippäpolille ja katsellaan luden kasvua ja ehkä sitten jo päätellään käynnistyksestä, jos kokoa on paljon ja todella toivon, että tää mun kiusaaminen lopetetaan mahdollisimman pian ja saan sen pikku kaverin viereeni!!!!! Viimeksi oli siis aika 17.4 ja silloin oli viikkoja vähän reilu 35 ja painoarvio oli n. 3 kg eli ei siis mikään hullumaisen suuri, mutta isohko ja nyt sitten huomenna katsellaan uusiksi ja pähkäillään ja toivottavasti päätetään jo jotain!!!! Olo on jo todella tuskainen, kun tuota pituutta ei ole, kuin sen huiman 154cm ja sf huitelee 39, niin hankalaa alkaa olemaan ja tää pistelykin sais riittää jo, oon ihan kypsä tähän.....

Mutta mutta kaikki tää on varmaan sen arvoista, ainakin uskon niin!!!! Täällä on ollut varmaan liikkeellä jo tuskaisuutta muillakin, että en varmaan oo yksin sen asian kanssa!! Ihanaa, kun pääsin tänne, oon NIIN KAIVANNUT TEITÄ PLIKAT!!!!!!!!

OOTTEKO TE EES KAIVANNU MUA YHTÄÄN, IHANAISET????????? En oo kerenny kaikkia pinoja tietty lukea, mut jansku vissiin ainakin giant 2 kanssa oli kaipaillut, ihanaa......Täällä ollaan, kuoma ja minä myös olen kaivannut sinua!!!!!!

Nyt oon sitten back in business ja konekin toivottavasti on!!!!! Ihanaa, kun tänään pääsee saunaan!!!! Palaillaan tytöt asiaan viimeistään taas huomenna ja pitäkää itsestänne ja mahoistanne/jo vauvoistanne huolta!!!! Haleja kaikille!!!!!!!

-Emunainen ja luteen poikanen 37+5-

Vierailija
26/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-tyyppi: arvaa, ketkä syö huomenna pihvejä, lohkoperunoita ja babyporkkanoita.. Kuola melkee valuu suusta, ku ees ajattele.. =D

Jansku: juu liikkuu, mutta ihmeen hiljasta on. Se kai on siksi outoa, kun tuo esikoinen oli loppuun asti mahassa vilkas. Niin ja se jatkui sitten myös mahan ulkopuolella, edelleenki.. =)

Ja elämäni ensimmäinen Vauva-lehti ostettu, kun niin utelias olin! =) Ihana mies tuntuu sulla olevan, täytyy näyttää myös omalle ukolle tuo juttu.

Emunainen: mukava että oot takas messissä! =) Ois kyllä kamalaa olla ilman tätä palstaa, oon ainaki ihan koukuttunu. Varsinkin kun täällä on suht aktiivisia kirjottajia.. =)

Meillä on kaikki lapsenvahdit vapaalla viikonlopun, naureskeltiin miehen kans että ei se ainakaan nyt siis synny.. =) Sehän ois liian yksinkertasta.. =)

No, nyt saunaan että kerkee sitten tehiksen pariin!

Hyvää ja levollista yötä kaikille!

Miitu

Vierailija
27/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että onpas kiva kuulla taas susta EMUNAINEN! Olen huudellut perääsi useampaankin kertaan ja olin jo varma, että olet siirtynyt vauva-klubin puolelle. Kiva kuulla, että sinä ja Giant 1 voitte hyvin!

MIITUlle myös sen verran, että symppaan kovasti! Ehkä tämä vauvasi on vaan rauhallisempi tyyppi kuin esikoinen. Mulla on oikeastaan halki koko raskauden päivät olleet tosi vaihtelevia. Edellinen pidempi hiljainen kausi oli tuossa rv25 tietämillä. Myös omat menee tuntemukset vuoristorataa, kun ei koskaan tiedä, mitä ajatella: välillä lillun varmuudessa, että kyllä vauva on kunnossa ja välillä taas puren huulta ja rukoilen liikettä kauheimmat mahdolliset skenaariot mielessä. Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia sulle kovasti!

Jansku 38+5

Vierailija
28/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos se Onnipapunen lähtenyt hakemaan sitä nimipäivälahjaansa sairaalasta kun ei ole pinoutunut tänään?

Meillä 4 päivää aikaa sektioon. Ajatukset alkaa jo enemmän ja enemmän pyörimään maanantaissa ja sen jälkeisessä elämässä.

pikahvi 38+3

Vierailija
29/29 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkimaan, oisko tullut lisää toukovauvoja, mutta ei tällä kertaa, huomenna varmaan taas uutisia satelee, ainakin toivotaan niin!!!! Kun vaan jo sais sen omankin syliin...miten tässä malttaa vielä odotella......Apuvata!!!!

Janskuliinille: Kiitos ihanista tervetulotoivotuksistasi!!!!!!!! Et usko, kuinka mieltä lämmittää, että on kaipailtu, kiitos siitä sinulle ja giant 2:selle!!!! Ja hyveli yöteli rakas kuomaseni suurten halausten kera!!!!!

Mutta nyt hyvää yötä ja palaan huomenna kertomaan äippäpolin käynnistä ja siitä, mitä siellä sovittiin, jänskättää kovasti!!!!! Huomiseen ja voikaa paksusti mammat!!!!

Tsempataan vielä viimeset hetket yhdessä tuumin!!!!!!!!!

-Emunainen ja ludemus alias giant 1 edelleen 37+5-