TOUKOkuiset päivä nro 3
Kommentit (29)
Huomenna sitten ultrataan vaavin kokoa, kun kolmisen viikkoa sitten jo oli lääkärin arvion mukaan 3500 g. Esikoisesta sanottiin tosiaan 3 pv ennen synnytystä, että max 3800 g ja niin vain pötkähti (ei kyllä synnytksen perusteella voi pötkähdykseksi tuota kutsua) 4610 g paketti. Että mulla on suuri luotto tuohon ultraan. Jospa ensi viikolla oisin sitten jo kolmen lapson äiti...
Pikkuisen supistelee iltaisin, lähinnä sellaista selän ja alavatsan jomottelua. No, kaikki ne on kotiinpäin, vaikka sitten useamman viikon vielä kestäisivät. Mitäs tässä ottamaan kärvistelyasennetta, kun pihatöitäkin on tehtäväksi vaikka kuinka ja vaavin kanssa ne kumminkin tulevat sitten jatkuvasti keskeytymään. Jos edes alkamaan :-)
Hyvää päivää kaikille:
Ahdistuksen alhosta noussut: Kurpitsavatsa 39+5
Ilmottaudun minäkin täältä taustalta, ettette luule synnyttämään mun menneen.. ;)
Onnea hirmusesti vauvansa saaneille!! <3
Ja ihania pikkuihmisten kuvia olitte laittaneet, ihan sydän suli. Pakko oli mieskin hihkasta kattomaan. ;) Oih! <3 Eikä vauvakuume kasvanut yhtään... ei.. :D Malttamattomana täällä ootellaan. Onhan tässä vielä aikaa.
Pikaiset paranemiset kaikille kipeille ja suppareita niitä haluaville..siis niitä oikeita suppareita!! :)
( . ) Ei kummempia, painon tunnetta ja suppareita (ihan vähän tuntuvia) tulee aina välillä. Vauva myllää iltasin niin että alakertaa vihloo. :)
Madame mamma ennusti tytön syntyvän 5.5. ja eilen tuli (vihdoin ja viimein) vastaus ennustaja ellilliltä.. veikkas pojan syntyvän 12.5. Joo ja ultra lupaili siis tyttöä. ;)
Tässä olis tarkotus yläilemään lähteä yheksän maissa ja illalla vasta takas. Huomenna menee poju mummulaan viikonlopuks ja miehellä alkaa 3vk:n loma. :) Lauantaina mennään vähän syömään ja sunnuntai meneekin siivouksen merkeissä. Hassua että se on taas jo torstai.. Yks päivä taas lähempänä vauvan syntymää. ;)
Ei kai tässä muuta kun hyviä vointeja ja onnea nyytinhakureissuille!! :)
t:tiitiäinen, poika 2v4kk ja Oiva rv36+2
Muidenkin pikkuiset näköjään sairastelevat. Meillä neiti jo melkein viikon tehnyt hampaita! Päivät menee ihan hyvin, mut yöt on huutoa! Välillä mennyt yö paremmin ja sit seuraava yö taas kitinää! Ja mikä kamalinta, kun tuntuu ettei suppokaan auta! =( Harmittaa niin toisen puolesta.
Varasin tossa lääkäriajankin, että saa suljettua korvatulehduksen mahdollisuuden pois. Suussa on kyllä iso valkoinen mötti tuloillaan (kulma tai poskihammas) ja kättään tunkee suuhun, joten kai se vaan sitten hampaita tekee pitkään ja hartaasti...
Viime yönä tuli muutamat aika napakat supparit. Sen jälkeen kun olin neitiä käynyt sylittelemässä. Tuli jo melkei paniikki, että ei kai lähtö NYT tule, kun neitikin on niin raasuna... =)
Vatsa on myös ollu eilen ja tänään ihanan löysällä..
Valkovuoto on kyllä mulla melkein niinku vähentynyt nyt loppuakohden! Outoa, kun esikoisestakin oli tosi runsasta loppuun asti!
Myöhemmin lisää!
-Alpukka rv39+4 (Ultran mukaan tänään rv40 tasan!!!)
Että huolettaako teitä lähtö? Mä niin toivoisin, että neiti olis terve sillon, kun mulle lähtö tulee. Ei tarttis siellä sairaalassa murehtia toisen vointia. Vaikka varmasti mummun ja isänkin kanssa pärjää vaikka kipeä oliskin...
Kolmelta yöllä kuului karmea huuto vierestä, piipero näki vissiin painajaista :) Ja minä heräsin sitten kesken synnytysunen, just olin käyrälle menossa ja supisti niin vietävästi. Eikä heti nukuttanut kun piti miettiä mihin piiperon laitan jos tulee äkkilähtö päivällä. Autokin on nyt korjattavana
Arghhh nyt on hermojen meno lähellä. Tätä kirjottaessa olen jo välillä siivonnut mukillisen mehua pöydältä ja lattialta, tomaatit keittiöstä, pissat vessasta ja vastannut miljoonaan kysymykseen " kukatoionmiksmitä" . Pese naama: EI, mene pissalle: EI jne. Söinkös mä ite jotain?
Mitäs ajattelin eilen illalla, että mulla on maailman tylsin elämä :D Mies vielä kyselee, että mitä vois tehdä piristykseksi. Parka ei tajua, että iso jäätelötuutti ei piristä kovin pitkään äkäistä raskaana olevaa naista. No yrittää kuiteskin, pisteet siitä.
Jaa nyt sitten vihloo heti aamusta kun on saanut toimia siivoupitopalveluna. Ennen ruokin pari sataa asiakasta hotelliaamiaisella ja helpommin kuin meidän uhmatuhman.
Hyvä ettei kaikilla pidä ennustukset paikkaansa, siis ihan siksi ettei munkin tarttis vielä kuukautta kärvistellä. Muuten kaikki valmiit vauvelit sais tulla. Huhuu vauvat, on toukokuu ja tiedätte mitä se tarkoittaa: yksiönne vuokrasopimus päättyy!
No nyt piipero tunkee paahtista naamaan päälispuoli edellä? Tarkoitus ilmeisesti nuolla voit, mutta naamassahan ne. Ja tukassa. Ulos tuo on saatava touhuamaan.
Kipeitä suppareita, limatulppia ja lapsivesiä toivotan halukkaille!
36+6 Hermonsa menettänyt Hellä Alapää
Ensinnä: onnea Skyy2!
Voimia teille, joiden tenavat sairastaa!
keijo.annikille myötätuntoa täältä roppakaupalla¿ Meillä asustelee myös reilu 2vee uhmatuhma. Tuo paahtoleivän syöntityyli on _niin_ tuttua, oikein hymyilyttää.. Päiväunitaistelua kävin minä eilen¿ ¿Minä en halua nukkua! Minä en nuku!¿ raikui meillä jalan lattiaan polkemisen tahdikkaalla säestyksellä.. Ah niin kivaa ;oP
Väsyneenä kirjoitan nyt aamulla vain vähän, ja senkin vain omaa napaa¿ Viime yönä valvoin supisteluja kellotellen, mutta ei tullut valmista ¿ei¿ Lopahtivat pirskules. Puoli kahdentoista aikaan alkoivat lupaavina kymmenen minuutin välein mutta sitten reilun tunnin supistelun jälkeen välit harvenivat ja nukahtelin välillä kunnes joskus sitten puoli neljän jälkeen ei enää supistellutkaan¿ Höh! Mä jo ajattelin toiveikkaana, että olisi päässyt tasan laskettuna päivänä laitokselle tositoimiin. Ja Pah! Ehkä tästä vielä tänään voisi jotain tulla, pitää olla mahdollisimman paljon jalkeilla. Kahtena yönä on nyt supistellut ja supparit ovat aina vähän kerrassaan voimistuneet ja kestäneet sen reilun puoli minuuttia tuntuen edessä ja takana alhaalla.. Olin jo aivan onnessani kun supistukset alkoivat, mutta ei.
Mä palailen myöhemmin taas, jollei mitään muuta ilmene¿(kuvitelkaa kasvoilleni umpimielinen ilme äärimmäisen pessimismin ilmentymänä..)
Juro G 40+0
Eilen illalla tunsin ekan varman supistuksen, jee! No, siihen yhteen se jäi mut kuitenkin. Esikoisesta en ennen synnytystä supistuksia edes tajunnu. Sitten vasta kun synnytys oli alkanu ja kätilö sanoi että käyrän mukaan nyt supistaa, tajusin et ai onhan miulla tämmöstä jomotusta ollut.
Tänään ei ole ollenkaan niin hermoheikko olo kuin eilen. Ja kylläpä lohdutti lukea eiliseltä että on muitakin jotka tätä elopainoa keräävät odotusaikana. On ollu niin syyllinen olo näistä kiloista : /
Olin viimeyönä synnytystapa arviossa (niin siis unessa). Synnytystapa jäi epäselväksi mutta saatiin tietää että tulee poika. Enneuni?! Tai sitten kovasti valmistaudun ajatukseen että tässäkin huushollissa voisi olla pikkumies. Mietin, että jos oikeesti 9.5 selviää että meille tulee poika, pitää nopeesti hommata kirpparipöytä ja roijata nuo 5 jätesäkillistä vaaleanpunaisia vaatteita myyntiin.
No, pitänee tehdä tytön kanssa tänään muutakin kuin että toinen istuu koneella ja toinen tuijottaa Bambia.
T: yön aikana rauhoittunut Moskuliini 36+3
P.S. Ja missähän on miun vauvalehti?! Ei ole posti tuonut!! Murr...
Paranemisia ensiksi kaikille, jotka ovat itse tai joiden lapset on kipeänä!!
Tiitiäinen: Mukavaa viikonloppua, kun lapsikin lähtee reissuun!
Uhmikset-kerho: meillä on ollu ihmeen rauhallista nyt tämän viikon tuon pojan kans.. Joka päivä kyllä pitää jostain kinata, mutta ei sellasta jatkuvaa niin ku täs vähän aikaa sit oli. Nyt kun tuon sanoin, niin varmaan tää päivä menee ihan pipariks.. =)
Murmelille on tainnu pikkuinen syntyä! Toivottavasti kaikki on menny hyvin!
k.a.t.a: mulla on taasen ollu tosi vahva poikatunne koko raskauden ajan. Pari viikkoa sitten lääkäri ultratessa meinas sen olevan tyttö. Mä olin ihan ihmeissään! Jotenkaa en osannu yhtää odottaa että se vois ollu muuta kun poika.. =) Molemmat on tietysti ihan yhtä tervetulleita, saas nähä kumpi siellä sit loppujen lopuks on! =)
Mamma ja Elli ennustivat molemmat meille poikaa, joka toisen mielestä syntyy 12. ja toisen 13.5. Aikasemmin sais tulla. Ja saas sitten nähä, onko se poika.. =)
Jurottajat: täällä on parempi päivä! Jee!! Ainakin nyt tuntuu että elämä voittaa taas! =)
Eilen illalla loppu kaikki vaivatki ku seinään. Tuntu että vois vaikka lähtee juoksemaan maratonin.. =) Meninki sitten ajoissa nukkumaan, kun tuntu että tässähän vois jopa saada unen. Niin tapahtui, ja koko yön olen nukkunut suht hyvin.
Yöllä vaan, ku käänsin kai liian äkkiä kylkeä, niin vihlasi aivan älyttömän kipeetä tuonne jonnekki alapäähän! Ääneen piti ähästä ja miestä ottaa kiinni.. =) Mutta se meni ohi. Mikä lie oli sit..
Aamulla tuli taas lisää limatulppaa, mutta ei veristä vieläkään.
Vauva on edelleen tosi rauhallinen mahassa. Illallakaan ei pitänyt sellasta metakkaa, kun ennen. Mutta liikkui kuiten. Miten Janskulla? Onko pitäny laskea liikkeitä?
Huomenna ois neuvola, on se kyllä kun viikon isoin tapahtuma on joku neuvola! Vähänkö säälittävää..
No, nyt plussat kyllä hyvän olon kunniaks!
+ tehis tänään
+ neuvola huomenna
+ la lähestyy
miitu rv 39+4
Melkein viikko mennyt siitä kun edellisen kerran kirjoittelin. Ollut mukamas niin kiirettä, ettei oo ehtinyt kirjoittelemaan. Pinoja oon aina välillä käynyt vilkasemassa ja lukemassa.
ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!
ALPUKKA + MUUT LASTEN KANSSA SAIRASTELEVAT: Täällä sairastetaan myös. Poika ollut nyt 4 viikkoa flunssassa (Saanut päivähoidosta viistoista eri virusta ja kaikki nyt päällä kerralla, jee jee). Tilasin kans tälle päivälle lääkärin, päästään iltapäivällä. Sit onneks tiedetään onko menny korviin. Meillä ku on aina ollu oireeton korvatulehdus. Viime yö oli ihan hirvee, poika vaan yski koko ajan ja välillä äitistä tuntu, et nyt loppuu henki, siis pojalta. Meillä ku on ollu taipumusta kurkunpäätulehdukseen, niin sen kanssa nytkin taas varmaan painitaan.
( . ) Ei mitään erikoisempaa, viime viikolla synnytystapa-arvion jälkeen supistukset on laimentunut huomattavasti. Eilen kyl koulus istuminen ei ollu kovin kivaa, supisteli koko ajan. Lauantainakin tarttis olla koulus puol ysistä neljään. Sit olis vielä pari koulupäivää jäljellä.
Jaksuja kaikille, tää rouva menee nyt lukemaan tenttiin.
Nuusku-nuu 36+4
Mä ilmoittaudun jo kesäkuulla täällä vielä roikkuvaksi. Oon ihan varma, et tämä vauva ei synny ennen kesäkuuta.
Eilen meinattiin lähtee jo synnyttää. 2 tuntia tuli tosi kipakoita supistuksia 3 min välein. Sitten alko kamala kipu oikeella puolella masua. Soitin synnärille, että koska pitäis lähtee. Sano, että jos se jatkuva kipu ei hellitä niin pitää tulla heti, mutta muuten voi olla kotona niin kauan kun vaan pystyy. Se yhtenäinen kipu ja supistukset alko oleen niin kipeitä etten meinannu käveleen enään päästä ja pakkasin tavarat ja lähettiin viemään muksua hoitoon. Matkalla kipu hävis kokonaan ja perillä hoitopaikassa supistuksetkin oli melkein loppunu kokonaan. Eikä niitä sit enään kuulunu takas. Lähettiin kotiin ja tässä sitä vielä ollaan. Ei merkkejäkään mistään. Olin ihan varma, että nyt päästiin tositoimiin. Mutta ei.
Tänään on neuvola. Saa nähdä on vaavi eilisen aikana laskeutunu kokonaan ja kiinnittyny.
Onnea kaikille vaavin saaneille!!!!Ja muille tsemppiä,loppusuoralla ollaan jo.
Tottelina 39+3 ja kohta isosisko Netta 2v.
Meilläkin noi ennustajat ennustivat syntymäpäivän _hieman_ pieleen! 3.4 ja 5.4 ois pitäny jo tulla.
Tosin Madam Mamma ennusti pientä poikaa, pienihän tää kuulema on.. Molemmat kerto et poika ja itellä niin vahva poikaolo, että saapi nähä. Pian se selvii!
Oloon ei uutta, puol 10 muksu herätti laulelullaan. Nukku 13,5h, tää toinen ei varmasti oo yhtä hyvä uninen!
Uhmaa täälläkin, mutta unista ei oo pahimpia tappeluja ollu, päikät nukutaan jos kotona ollaan eikä vieraita. Samoin mummilas ja mummolas.
Eilen kun juostiin kelas ja verotoimistossa niin sai kyl komentaa, tuo pienen uteliaisuus anto valtaa ja vaikee oli asioita hoitaa.
Nyt oon alkanu enempi miettii sitä pärjäämistä haavan ja 2 lapsen kanssa. Miten hoidan vaunuun laitot, kylvetykset, oman haavan suihkutuksen ja ilmakylvyt.. Toivottavasti paranee taas hyvin.
Mentävä kauppaan ja nostaa rahaa, oli possunpihvit tarjouksessa ja pakko saada niitä, lohkoperunoita ja pikkuporkkanoita!
Jaksuja ja suppareita!
Rv 38+1 hilluva pikku-myyrä möngertäjä ja isosisko kohta 3v
Syvennyn sen jälkeen pinoon..
Kotiuduin juuri äippäpolilta kontrollista. Paineet olivat nyt vihdoinkin hyvät ja vauvalla taas hyvä käyrä. Lääkäri sanoi niiden olevan enemmän huoli musta, kun ilmeisesti mun kroppaa ei oo oikein luotu raskauteen. Vatsa oli kovin kosketusarka ja oksentelut sun muut vaikuttaneet, että jos tukala olo jatkuu voidaan harkita käynnistystä. Sen verran muutosta oli tapahtunut, että olin nyt " sormelle auki" . Mä en sitten tiedä miltä mä siellä näytin (olin juuri pykänny aamupalan pari kertaa kotona), mutta tädit kävivät vähän väliä tarjoos mulle mehua ja kyselees onko huono olo ym.
Ennen lääkäriä mulla oli siinä kätilöopiskelija harjoittelemassa kokeneemman kanssa. Pikkasen mua hämmästytti, kun harjoittelija arvioi vauvan painoksi 3,5 kg että 1 100g viikossa ois kasvanut!! Lääkäri sit katto, että kaveri ois nyt 2 600g. Nyt sit taas odotellaan. Ens viikolla neuvola ja jos olo pahenee, pitää tilata uus aika polille.
En tiedä miks nyt on ihan itkunen olo, jotenkin vaan ihan poikki. Toisaalta olis ihan jees, että vauva pysyis vielä masussa ja kasvais, mut toisaalta mä alan olla täynnä tätä.
Nyt mä syvennyn teidän teksteihin, sori omanapaisuus, mutta piti äkkiä päästä purkautuun:)
Onks teil tullu vauva-lehti jo?
AE 37+5
Ei siis tullut vielä tänäänkään! Ärsyttävää, kun ilmestymispäivä on 1.5, eikä vielä 3.päiväkään tule!!!
Tultiin neidin kanssa lääkäristä ja korvat oli onneks puhtaat!!! Eli hampaista taitaa ihan vaan johtua niinku ajattelinki... Neiti reppana...
Soitin tilauspalveluun ja tollasta viestiä sain. Että jos ei lehti kolahda, niin kantsii ilmoitella!
Almis
Puistosta tultu ja odottelen että toi pikkuherra nukahtais päikkäreille että pääsis leipoo ja ruuanlaittoon. Ja olis eilinen CSI kattomatta.. Yöllä poika sit päätti klo 3 tulla vaan meidän makkariin, kuului iloinen " moi" , ja poika kömpi meidän väliin. sitten se alko silittää isin päätä ja sanoo " isi nukkuu, isi nukkuu" . Mä yritin selittää ettei isi kohta enää nuku jos pöliset, nyt käyt ite nukkumaan. Se yritti aikansa eri asennoissa nukahtaa muttei ilmeisesti uni tullu ja meni takas omaan huoneeseen ja pyyteli maitoa. No pari kertaa kävin täyttämässä nokkamukin hälle, ja lopulta se kömpi uudestaan meidän väliin johon sit lopulta nukahti klo 4.30! Eli 1½ tuntia tuli siinä hösättyä ja kuunnellessa herran höpötyksiä:) Aamulla onneks herättiin vasta kasin jälkeen..
Mä oon kans miettiny jos toi poika tulee sillon just kipeeks kun lähtö tulee synnärille, hällä on kans ollu nyt kerran se kurkunpääntulehdus ja on kyllä sillon ihan reppana. Korvatulehduksia on kans ollu pari mutta niihin ei oo kun öisin reagoinu kitinällä, johon on auttanu panadoli. Meidän pitäiskin kohtapuoliin mennä jälkitarkastukseen edellisestä tulehduksesta joten näkee nyt sitten onko uusinu vai ei.
Onnea kaikille käynnistykseen ja sektioihin lähteneille, niitä tais olla muutama, en taas vaihteeks muista nickejä..
Ja voimia kaikille joita on kiusanneet kipeet supparit jotka ilkeesti loppuu kesken. Mulla ei vielä oo ollu moisia, sellaisia kivuttomia kyllä riittää joka nurkalle, ehkä kerran päivässä on kipee joka ei kestä kauaa. Niitä " puukoniskuja" onkin sitten enemmän, varsinkin iltaisin.
Moikka vaan, yritän tulla taas tänään kattelee kirjoituksia,
t:minnis80 rv 36+1
Terveisiä neuvolasta! Kaikki ok, paineet hiukan nousseet mutta paino (onneksi) ei enää, on itseasiassa laskenut 500g. JIPII!!!Vauvan pulssi huiteli 146- 156 välillä. Hän on myös kääntänyt kylkeä jossain välissä. Neuvolan kätilö oli yhä vakuuttunut alkuperäisestä painoarviostaan eli huomenna aamulla ultrataan, että saadaan vielä yksi mielipide. Hurraa, päästäänpäs katsomaan vauvaa!
Kun tulin neuvolasta, sain hurjan energiaboostin: Riehuin imurin ja pölyrätin kanssa kuin heikkopäinen. Nyt on koko kämppä siivottu ja mieli hyvä, kun on saanut jotain aikaiseksi.
Piti kommentoida kaikenlaista mutta nyt jotenkin pää ihan tyhjänä. Nämä nyt muistan:
MIITU: Kiva kuulla, että vauvasi kuitenkin liikkuu! Mulla myös yhä varsin rauhallista mutta sen verran liikettä, etten ihan hermostu. Olen kyllä laskenut liikkeet joka päivä. Toivotaan, että hiljentyminen enteilisi synnytystä!
ALMIKSELLA huonot olot jatkuu. Koetahan jaksella!
+huomenna ultra
+tehis
+energinen ja hyvä olo
Suppareita kaikille niitä toivoville ja hyvää oloa kaikille!
Jansku 38+5
Nopeesti kirjottelen kuulumiset ja sitten nukkumaan.
Äippäpolilla käynti tänään ja nopsa olikin käynti. :) Onneks mies lähti mukaan kuskiksi. En oikein enää uskaltanut lähteä yksin, kun on näitä kipeitä suppareita ollut niin paljon. Ei olis ollu ollenkaan mukavaa, jos lapsivedet olis menny tuolla jossain puolessa matkassa.
Ultrattiin taas vauvan kokoa ja painoarvioksi saatiin nyt 2700g. Eli ei paljoa ole painoa tullut 4 vko:ssa kun viimeks oli 2450g. Tosin ei kait nuo niin luotettavia ole. Kuitenkin helpottaa hieman, ettei nyt jo mitään 3,5 kilosta oo tuolla. Sain vielä uuden ajan samalle päivälle kuin la, mutta tuskin sinne asti ollaan yhdessä koossa.
Ja mikä parasta, vauvan vatsanympärys ei ole mitenkään suuri, näitä sokereita kun seuraillaan. Sanoivat vaan, että jos tuntuu, ettei ne sokerit pysy kurissa, niin pitää soittaa aikaa ja katsotaan sitten jos käynnistetään. Toivottavasti käynnistyis synnytys ihan itsellään vaikka vähän aikasemmin sitten.
Sisätutkimusta ei tehty, ei kuulemma ole tarpeellista tässä vaiheessa enää. Kätilökin siinä sanoi, että syntyy sitten kun syntyy, mitä sitä kohdunsuun tilannetta enää tutkimaan. Toisaalta saattaa olla parempi, etteivät menneet sinne enää ronkkimaan. Viimeksi tuli kovasti huono olo sen jälkeen ja alkoi supistelemaan. Ja siinä sitten pääsiäinen menikin pilalle.
Jossain vaiheessa tais olla puhetta äitiysvaatteista. Mulla on yhdet H&M:n mustat äityshousut, jotka on ollut tosi hyvät koko ajan. Mahan päälle tuleva osa on tosi tukeva ja mahtuvat vieläkin hyvin jalkaan eikä valu. Ostin ne helmikuussa yksiin juhliin. Lindexin mammavaatteiden loppuunmyynnistä löysin yhden paidan, mikä on tosi hyvä. Se onkin nyt sitten koko ajan päällä, jos olen jossain muualla kuin kotona. Kotona käy venahtanut t-paita ja trikoiset kotihousut. Niissä on kuitenkin paras olla.
No, jos nyt menis nukkumaan vähäks aikaa ennenkuin pitää hakea mies töistä ja poika hoidosta. Väsyttää vietävästi nuo äippäpolikäynnit. Kai sitä sitten vähän jännittää.. Ja tuota matkaakin meillä kertyy.
-supukka- 36+6
Pinna kyllä miinus sata nuitten lasten kans, ja ne aistii kyllä sen!! Nyt alkaa onneksi vähitellen hiljenemään tuolla alakerrassa, jospa jopa nukkuisivat tänään... Eilisen koko iltapäivän sitten huudatin niitä (siis päikkäreille), mutta eipä auttanut, ja meno oli sen mukaista illasta. Kurja kun kummallakin yhtä aikaa huono päivä, niin sitten pitää olla toista härnäämässä koko ajan. Heti kun mies tuli, häivyin toisen kanssa pitkälle kauppareissulle, ja sen erossaoloajan olivatkin asiallisemmin... Kuopus ainakin aistii " kuningaspäiviensä" olevan vähissä. Yhtäkkiä roikkuu minussa kiinni ja toisaalta ne raivarit!
Tänään neuvola, mutta enpä hirveästi viisastunut. Toimitus kesti 10min, koska lapset olivat mukana (yrittivät vimmatusti hajottaa sitä tuolia). Kaikki oli ilmeisesti ok. Paino laskussa ja kohdunkasvu vieläkin hurjassa nousussa, vaikka vauvan pää aivan alhaalla ja kiinnittynyt. Saas nähä, mitä sieltä tulee.
Mikään ruoka ei maistu. Varsinkaan lämmin. Mutta nyt menen nukkumaan, kun oikeasti tuolla ainakin pienempi nukahti. Itsellä saldona 5 neljässä pätkässä viime yöltä, joten uni taitais kummasti tehdä terää!!
Mies on aivan helisemässä jännityksestä ja soittelee koko ajan. Itse yritän unohtaa koko asian ja mennä päivä kerrallaan eteenpäin.
Kärtyinen OM rv 37+1 ynnä kahden pienemmän känkkäränkän
heh.. Minä taas heräsin aikaisin, kun vatsa tuhannen löysällä, yäk. Tänään neuvolapäivä, jipii. Supistelee aina välillä, semmosta menkkamaista, ei suurempia. Joka päivä kuitenkin tulee muutama.
CHARME: Meillä se vesirokko jyllää.. Pienempi ei ole sairastunut vielä, isommalla alkaa olemaan rupivaiheessa. Kattelin pikaisesti nettisivuja ja siinä mainittiin että erityisen vaarallinen vauvalle se on, jos äiti sairastuu siihen n.5 päivää ennen tai pari päivää jälkeen synnytyksen. Onneksi ollaan sairastettu se. Mulle th sanoi että täytyy ottaa puheeksi se synnärillä, antavat varmaan jotain lääkitystä ja vasta-aineita vauvalle?? Ainakin tuossa nettisivulla puhuttiin jotain siihen suuntaan. Ja se mikä huolettaa, niin alle 10vrk:n ikäiselle tauti on raju ja se voi olla hengenvaarallinen :-( Pelottavaa tekstiä, kun mulla on näitä viikkoja sen verran että syntyy millä hetkellä tahansa ja tosiaan pienempi vielä ei ole sairastunutkaan :-( Saiskohan sitä jäädä evakkoon sairaalaan vauvan kanssa vähän pidemmäksi..
SKYY2: Onnea! Hyvä että kaikki meni hyvin!
Nyt lopettelen..
P + Toukka 39+6 ja isoveljet kohta 3v ja 5v