Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssi kertalaakista - työttömyysturvaan 1 maaliskuuta uusi rangaistus

Vierailija
28.02.2026 |

Kokoomusjohtoinen hallitus on perustellut rangaistusta muun muassa työnhaun tehostamisella.

Suomessa on euroopan suurin työttömyys, eikä työpaikkoja ole mitä hakea.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä neljä työpaikkaa löytyy kuukaudessa ? Ainakin minulle löytyi kun piti niitä laitella. Jos ei oman alan niin löytyi muitakin 

Vierailija
62/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä kysynyt monta kertaa. Mihin voin mennä töihin kun täytän kohta 64v ja olen työkyvyton? Olenko oikeasti jonkun mielestä loinen?

Olet loinen. Aina voi tehdä vaikka puhelinmyyntiä. 

Ihanko totta? Aina voi tehdä? Saa palkan sen mukaan onko jotain saanut myytyä. Eli ei välttämättä palkkaa ollenkaan. Työmarkkinatukea ei sitten kuitenkaan enää saa kun ei ole työtön. 

Jos ei töissä tee työtään huolella, ei saa palkkaakaan. Tämä saattaa loisesta tuntua kummalliselta. 

Miten voi huolella tehden pakottaa ihmiset ostamaan? Ja olen siis mielestäsi loinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yksikin viisaista päättäjistä olisi ollut työttömyysturvan varassa edes kerran elämänvaiheessaan, päätökset olisivat toisenlaisia.

Tässähän nyt realiteetit loistavat poissaolollaan ja ihmiset kärsii.

Iso kysymys onkin, että miksi kaikki suomalaiset eivät edes kerran elämässään päädy työttömiksi, mitä ihmeen vikaa on heissä, jotka tekevät varsin huolettomina jopa 45 vuoden työuran? Mitä vääriä päätöksiä he tekevät, kun eivät milloinkaan pääse yhteiskunnan eläteiksi?

No he edustavat sitä sukupuolta, joka ei voi tulla raskaaksi, tai asuvat Kehä III:n ulkopuolella. Sinne kun ei kukaan halua.

Siinäpä se, työttömyys on pääkaupunkiseudun ongelma ja se pitäisi rahoittaa pääkaupungin omilla tuloilla. Helsinki voisi maksaa kaikille työttömilleen joka kuukausi 2000 e verottomana ja todeta, että näin kaikki ovat onnellisia. Miksi muka pitäisi tehdä töitä, kun voi elää muiden kustannuksella. Maalla ei moinen onnistu.

Vierailija
64/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä kysynyt monta kertaa. Mihin voin mennä töihin kun täytän kohta 64v ja olen työkyvyton? Olenko oikeasti jonkun mielestä loinen?

Ehdottaako työkkäriviranomainen koulutuksia? 61-vuotiaalle ehdotti

Vierailija
65/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Aina voi tehdä? Saa palkan sen mukaan onko jotain saanut myytyä. Eli ei välttämättä palkkaa ollenkaan. Työmarkkinatukea ei sitten kuitenkaan enää saa kun ei ole työtön. 

Saanko tosiaan tuollaisen työn vaan ilmoittamalla että tulen ja alan töihin? Kerron että olen jo iäkäs työkyvytön ja lisäksi kuulovammainen. 

Saat paikan hakemalla sitä, erottautumalla omalla osaamisellasi ja motivaatiolla muista hakijoista. Muista paikan saatuasi olla reipas ja ahkera. 

Vierailija
66/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ulise, juntti. Sinä tiedät varsin hyvin, että vain hyvin harva ansaitsee yhtään mitään puhelinmyynnillä eikä sitä muutenkaan juuri kukaan halua tehdä. Et sinäkään tekisi missään tapauksessa puhelinmyyntityötä. Joskus tilanne oli jopa sellainen, että ihminen ei saanut edes karenssia jos irtisanoutui puhelinmyynnistä. Niin p*skaa se oli ja on edelleen

Vierailija
67/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEA LINKKI tässä

Karenssi kertalaakista

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011847350.html

Vierailija
68/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helpolla ton työkyvyttömyyseläkkeen saa, jos saisin ton ja pääsis eroon kaikesta byrokratiasta niin olisin lopun elämää onnellinen muualla. Päästäkää mut vapaaks, pyydän kumartuen älkää kiusatko minua enää.

Vierailija
69/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia kätevämpi oli HSL-tyylinen sakko eli jos ei toimi ohjeen mukaan, saisi sakon. Näitä sakkoja voitaisiin sitten jakaa vaikka joka päivä, jos tilanteet toistuvat.

Vierailija
70/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaako työkkäriviranomainen koulutuksia? 61-vuotiaalle ehdotti

Ei ehdota eikä ole tarjonnut töitäkään eikä minun tarvitse pakkohakea töitä. Ei ole enää moneen vuoteen tarvinnut. Työvoimaviranomaisilla on tieto ja lääkärin lausunto tilanteestani.

Vierailija
71/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helpolla ton työkyvyttömyyseläkkeen saa, jos saisin ton ja pääsis eroon kaikesta byrokratiasta niin olisin lopun elämää onnellinen muualla. Päästäkää mut vapaaks, pyydän kumartuen älkää kiusatko minua enää.

Miksi sinun pitää päästä eläkkeellä loisimaan, kun samaan aikaan ikäisesi ja vanhemmatkin tekevät töitä?

Vierailija
72/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saa jos sormi vielä liikkuu.

Terv. Ketjuun kommentoinut kohta 64 v työkyvytön.

Vierailija
73/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssia kätevämpi oli HSL-tyylinen sakko eli jos ei toimi ohjeen mukaan, saisi sakon. Näitä sakkoja voitaisiin sitten jakaa vaikka joka päivä, jos tilanteet toistuvat.

Hyvä idea. Sakkoja voitaisiin jakaa myös työntekijöille jotka eivät tee kuten työnantaja käskee. Niitä jaeltaisiin valtavat määrät.

Vierailija
74/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ulise, juntti. Sinä tiedät varsin hyvin, että vain hyvin harva ansaitsee yhtään mitään puhelinmyynnillä eikä sitä muutenkaan juuri kukaan halua tehdä. Et sinäkään tekisi missään tapauksessa puhelinmyyntityötä. Joskus tilanne oli jopa sellainen, että ihminen ei saanut edes karenssia jos irtisanoutui puhelinmyynnistä. Niin p*skaa se oli ja on edelleen

Työ on myös hyvä tapaa pitää kiinni terveellisestä elämänrytmistä. 

Vierailija
75/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää päästä eläkkeellä loisimaan, kun samaan aikaan ikäisesi ja vanhemmatkin tekevät töitä?

Oletpa sinä kateellinen rahallisesti köyhää mutta vapaata elämää viettäville ihmisille :D

Vierailija
76/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät kommentoijan iän?

Vierailija
77/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siellä neljä työpaikkaa löytyy kuukaudessa ? Ainakin minulle löytyi kun piti niitä laitella. Jos ei oman alan niin löytyi muitakin 

Nykyään pitää täyttää kohta, kun merkitsee työpaikkaa työkkärin sivuille, että kyseiseen työpaikkaan on realistiset mahdollisuudet päästä esim. kun haet toimistotöitä olet tradenomi tai merkonomi.

Vierailija
78/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään karenssia kun hoitaa minimaaliset velvoitteet. 

Miksi työnhaku edes pitää kokea velvotteena? Eikö se ole tarkoitus työllistyä ja ihan itseään varten hakea ahkerasti työtä.

Vierailija
79/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, mikä ongelma? Itse heitän kerran kuukaudessa ne tarvittavat hakemukset eteenpäin, en edes hae tosissani töitä. 

Vierailija
80/134 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on myös hyvä tapaa pitää kiinni terveellisestä elämänrytmistä. 

Tuo on vain jonkun työnarkomaan aikoinaan keksimä mantra joka ei pidä paikkaansa. Työ se vasta sairastuttaakin ihmisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän