Pitäis pakata sairaalakassi, kun laskettuun aikaan enää pari viikkoa. Mitä pitää pakata muuta kun neuvolakortti?
Kommentit (9)
Omat shampoot piristää kummasti, vaihtoehtoina kun on niitä all-in-one suihkusaippuoita...
Kamera ehdottomasti ja lisäpatterit siihen.
Ja niitä liivinsuojia. Nuo kaksi oli mun mielestä ne tärkeimmät, varsinkin kun olin esikoisen kanssa melkein viikon sairaalassa ja maito nousi heti. Toki mies(tai joku mu omainen) kerkeää kyllä tuomaan kaikki puuttuvat tavarat.
Nla-kortit ja muut henkkoht. tärkeät on koko ajan käsilaukussa, mutta lähtökasssiin pakkailen:
Kamera tietysti sekä laturi.
Hammasharja ja tahna, rasvat, dödö, hiusharja, shampoo, hoitoaine ja suihkusaippua.
Oma paksu, froteinen aamutakki, koska viimeksi palelin koko ajan siinä sairaalan lirussa ja nännit näpöttivät läpi = hävetti julkisissa tiloissa.
Villasukat, sama syy kuin edellisessä kohdassa, paitsi että nänneillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Imetysliivit ja omia, kankaisia liivinsuojia. Viimeksi maito nousi jo seuraavana päivänä, tursuivat mukana olleista liiveistä, lisäksi nännit olivat arat ja sairaalasta saadut kertakäyttöiset liivinsuojat ärsyttivät niitä entisestään.
Suklaata.
Keskeneräinen kirja.
Puhtaat kotiinlähtövaatteet itselle. Viimeksi jouduin pyytämään miestä tuomaan kotoa minulle vaatteet ja ne oli ihan mitä sattuu...
Siis mitä kaikkea hölmöä oli pakattu mukaan esikoista odottaessa =). Jotain ihme mielimusiikkia. Varmaan olisin tintannut kuonoon, jos mies olis tullu kyselemään että mikä soundtrack rouvan mielestä sopii tähän vaiheeseen kun auki ollaan 5 cm :D.
kamera & puhelin latureineen. Villasukat, jos olet vilujalkainen. Vähän käteistä, jos haluat kanttiinista jotain hakea.
Puhtaat vaatteet sekä sulle että vauvalle voi mies tuoda myöhemmin, katsot ne vaan valmiiksi. Myös suklaata yms. muuta naposteltavaa ehtivät mies/sukulaiset kyllä tuomaan.
Ne on kullanarvoiset, kun tissit on räjähtää ja kipeät. Tein sen virheen, että mulla oli jotkut surkeat henkkamaukan lötköt, ja sitten harmitti kun hommasin kunnolliset ja tajusin miten iso ero on.
Joku kirja voi olla hyvä, mutta siihen voi olla vaikea keskittyä. Ja mieluummin ei vauva-aiheinen - sellaisia ei tee mieli lukea kun joka puolella on vauvoja ja itse käy ylikierroksella synnytyksestä.
Ja tärkeintä:
KORVATULPAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Useita kappaleita!!
Muista siis jos haluat hetkeäkään nukkua:
KORRRRRVATULPAT!!!!!!!!!!!
heti alkuun, ja vauva oli rauhallinen kun kuuli minun sydämenlyönnit.
Oma shampoo ja hoitoaine.
Ehkä puhtaat vaatteet, jos entiset matkalla sairaalaan vereentyy tai vedet menee. Lapselle lähtöpäivän vaatteet. Jos haluut omat shampoot yms. kosmetiikkajutut, niin ne. Vähällä pärjää.