Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko influenssa oireilla myös näin?

Vierailija
28.02.2026 |

Tyttäreni oli viime viikolla kipeä, kuume huiteli kolmen päivän ajan 39-40 asteen väliä ja sen jälkeen hän oli useamman päivän todella uninen ja väsynyt. Hänelle tehtiin ainoastaan koronatesti ja näytti negaa. 

Pian tyttären sairastumisen jälkeen mulla oli huonoa oloa lähes viikon ajan; lämpö nousi itsellä "vain" 37,3 asteeseen ja sain välillä kummallisia hikoilupuuskia päivisin ja öisin (ensin ajattelin että nytkö ne esivaihtarit sitten iski kerralla rytinällä, oon 35-vuotias). No eilen sitten kuume yks kaks nousikin itsellä 39 asteeseen ja kotitestillä se varmistui influenssa A:ksi. 

Nyt siis epäillään, että tyttärelläkin oli tämä sama tauti ja sain tartunnan, mutta oman taudin kulku jäi vähän vaivaamaan. Olen aiemmin ottanut influenssarokotteen, joten silläkin on saattanut olla vaikutusta. 

Vuosia sitten kun sairastin moisen eikä ollut rokotetta alla, niin korkea kuume iski lähes heti ja olin tosi huonossa kunnossa melkein kaksi viikkoa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tuo nyt ihan normaalilta influenssalta kuulosta? Mikä oli ajatus, miksi teit aloituksen, en ihan ymmärtänyt?

Vierailija
2/4 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman itsekin ajattelin, että ap kysyy: voiko influenssa oireilla myös näin?

Nuo oireethan ovat ihan normaaleja influenssan oireita. Miksi tälle tytölle ei tehdä influenssatestiä (vaikka kotitestinä), jos siitä jotenkin halutaan varmuus? Kävikö hän siis lääkärissä ja hänelle tehtiin koronatesti?

Teissä jyllää influenssa. 

Tuo jäi hieman epäselväksi myös, kun kirjoitit ap, että sait aiemmin influenssarokotteen. Tänä kautenako? Vai joskus edellisvuonna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vajaamielinen?

Vierailija
4/4 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässä oli siis kyse siitä, kun nämä oireet eivät ole alkaneet itsellä ns. "klassisesti", eli raju kuume nousisi heti. Vaan lämpö on todella lievää viikon, hikoilua ja sitten nousee korkealle (nyt 39,5).

Mielenkiinnosta vaan, että onko kellään ollut samanlaista, erityisesti jos on ottanut rokotteen. Tyttö on jo oireeton niin en raaski toista kotitestiä ostaa ja testata enää häntä.

Toivottavasti tämä selventää. 

Terkuin, AP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi