Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Israel on iskenyt Iraniin

Vierailija
28.02.2026 |

Uutinen päivittyy.

Kommentit (598)

Vierailija
501/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iran on hämmentänyt lähi-itää kaaokseen jo yli 40 vuotta. En pidä Trumpin tavasta käyttäytyä muuta maailmaa kohtaan poliittisesti, mutta saa kyllä hyökätä ihan jokaiseen sellaiseen maahan josta diktatuuri saadaan nurin edes hetkeksi. Paskaks vaan.

Jos olet koskaan lukenut mistään historian tapahtumista, niin luulisi sun huomanneen, että diktaaturit ei kiinnosta länsimaita, tai ketään muutakaan, puupennin vertaa, niin kauan kuin se palvelee meidän etua. Sen mainitseminen on vain keppihevonen, jolla selitetään intoa sotimiseen. 

Niin. Etkö näe, että tämä on win-win tilanne Iranin kansan ja Yhdysvaltojen välillä? Iranilaiset todella hyötyvät tästä, kun vallankumouskaarti ja pappisvalta saadaan alas. Yhdysvallat saavat sen mitä haluavat ja iranilaiset ovat astetta lähempänä onnistunutta vallankaappausta. Vain täys seko kannattaa islamistista hallintoa, joka rahoitta Venäjää, Hamasia, Hizbollahia ja Hutheja.

Vierailija
502/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jenkistä mihinkään ole. Keskipituus alle 180 selvästi.

Kameleillako ammutte alas niiden hävittäjät vai?

Heittelevät kivillä kuten toisiaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto tankattu ja popkornia ostettu. Hyvä että saatiin kunnon rähinä päälle, on ollut niin tylsä uutiskuukausi.

Vierailija
504/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai iski ennaltaehkäisevästi.. Tämä on kyllä ihan naurettavaa minkälainen retoriikka sallitaan, kun yritetään pestä länsimaiden hyökkäyksiä. 

Voitaisko yksilöillekin sallia tällainen "ennaltaehkäisy", että jos on kova usko, että mulla tulee vielä ongelmia jonkun kanssa, kun se ei luultavasti tee kuten mä haluan, niin olis ihan hyväksyttävää, että mä "ennaltaehkäisen" moisen mahdollisuuden pieksämällä tämän kyseisen henkilön? 

Mitä hienoa sinä näet Iranin nykyisessa hallinnossa?

Mä en näe mitään hienoa edes suurimmassa osassa länsimaidenkaan hallintoja, mutta en mä silti toivo, että esimerkiksi Yhdysvaltoja tai vaikka Italiaa alettaisiin sen johdosta pommittamaan. 

Vierailija
505/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai iski ennaltaehkäisevästi.. Tämä on kyllä ihan naurettavaa minkälainen retoriikka sallitaan, kun yritetään pestä länsimaiden hyökkäyksiä. 

Voitaisko yksilöillekin sallia tällainen "ennaltaehkäisy", että jos on kova usko, että mulla tulee vielä ongelmia jonkun kanssa, kun se ei luultavasti tee kuten mä haluan, niin olis ihan hyväksyttävää, että mä "ennaltaehkäisen" moisen mahdollisuuden pieksämällä tämän kyseisen henkilön? 

Mikä oikeuttaa legitiimin ja vaaleilla valitun hallinnon kimppuun hyökkäämisen sionistisellä pahuudella? Oikeuttaisiko tämä mielestäsi myös Suomen nykyhallinnon kaatamisen?

- eri

Iranin vaaleissa ehdokkaat valitaan uskonnollisen pätevyyden perusteella. Siitä on legitiimiys kaukana.

Vierailija
506/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri vänkää ku kirjottaa viestinsä perään eri niin joku voi ehkä erehtyä luulemaan että mä oon eri henkilö.

- eri neek

Vierailija
507/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iran on hämmentänyt lähi-itää kaaokseen jo yli 40 vuotta. En pidä Trumpin tavasta käyttäytyä muuta maailmaa kohtaan poliittisesti, mutta saa kyllä hyökätä ihan jokaiseen sellaiseen maahan josta diktatuuri saadaan nurin edes hetkeksi. Paskaks vaan.

Jos olet koskaan lukenut mistään historian tapahtumista, niin luulisi sun huomanneen, että diktaaturit ei kiinnosta länsimaita, tai ketään muutakaan, puupennin vertaa, niin kauan kuin se palvelee meidän etua. Sen mainitseminen on vain keppihevonen, jolla selitetään intoa sotimiseen. 

Niin. Etkö näe, että tämä on win-win tilanne Iranin kansan ja Yhdysvaltojen välillä? Iranilaiset todella hyötyvät tästä, kun vallankumouskaarti ja pappisvalta saadaan alas. Yhdysvallat saavat sen mitä haluavat ja iranilaiset ovat astetta lähempänä onnistunu

Onko sulla antaa konkreettista esimerkkiä onnistuneesta värivallankumouksesta tällä vuosituhannella?

Jos ei, niin jatka vain pierujesi haistelua.

Vierailija
508/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en näe mitään hienoa edes suurimmassa osassa länsimaidenkaan hallintoja, mutta en mä silti toivo, että esimerkiksi Yhdysvaltoja tai vaikka Italiaa alettaisiin sen johdosta pommittamaan. 

Luuletko, että Irania pommitetaan summanmutikassa? No ei. Iskut ovat tarkkaan valikoituja, ja kohteena on vahvasti nykyhallinto. Iranin diktatuuri on murhannut kymmeniä tuhansia siviilejä, ja sinä itket nyt sitä, kun Yhdysvallat tekevät täsmäiskuja? Oikeasti?

Vierailija
509/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qatar tuomitsee Iranin ohjusiskun ja ilmoittaa varaavansa oikeuden vastata siihen.

Vierailija
510/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Etkö näe, että tämä on win-win tilanne Iranin kansan ja Yhdysvaltojen välillä? Iranilaiset todella hyötyvät tästä, kun vallankumouskaarti ja pappisvalta saadaan alas. Yhdysvallat saavat sen mitä haluavat ja iranilaiset ovat astetta lähempänä onnistunu

Montako kertaa nuo samat sadut on kerrottu? Me maksetaan vieläkin hintaa niistä aiemmista "kun vaan se johto saadaan poistettua"-päätöksistä. 

Vierailija
511/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin. Etkö näe, että tämä on win-win tilanne Iranin kansan ja Yhdysvaltojen välillä? Iranilaiset todella hyötyvät tästä, kun vallankumouskaarti ja pappisvalta saadaan alas. Yhdysvallat saavat sen mitä haluavat ja iranilaiset ovat astetta lähempänä onnistunutta vallankaappausta. Vain täys seko kannattaa islamistista hallintoa, joka rahoitta Venäjää, Hamasia, Hizbollahia ja Hutheja."

No miksi sitten Iranin kansa äänestää samat henkilöt aina valtaan?🙄🙄 Iranissa on demokraatiset vaalit neljän vuoden välein toisin kuin Yhdysvalloissa, joissa Trump on julistanut olevansa ikuinen presidentti.

- eri

Vierailija
512/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä on jännää seurata. Välillä vähän taukoja, katsotaan vahinkoja. Trumpin suosio laskenee, jos amerikkalaisia tappioita tulee.

Vierailija
513/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet

Ainahan ne on. Sitten jälkeenpäin kun katsotaan, niin hups, siellähän menikin suurin osa siviilejä. 

Vierailija
514/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pahlavilla on Iranin sisälläkin aitoa kannatusta."

Joka maassa on keskiluokkaa. Mutta ei ole tainnut omena kauas puusta pudota. Pahlavi ei ole kansan mies vaan enemmän yhteistyöhaluinen liikemies.

Vierailija
515/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Etkö näe, että tämä on win-win tilanne Iranin kansan ja Yhdysvaltojen välillä? Iranilaiset todella hyötyvät tästä, kun vallankumouskaarti ja pappisvalta saadaan alas. Yhdysvallat saavat sen mitä haluavat ja iranilaiset ovat astetta lähempänä onnistunutta vallankaappausta. Vain täys seko kannattaa islamistista hallintoa, joka rahoitta Venäjää, Hamasia, Hizbollahia ja Hutheja."

No miksi sitten Iranin kansa äänestää samat henkilöt aina valtaan?🙄🙄 Iranissa on demokraatiset vaalit neljän vuoden välein toisin kuin Yhdysvalloissa, joissa Trump on julistanut olevansa ikuinen presidentti.

- eri

Kuinka pihalla ihminen voi olla? Pohjois-Korean vaalitkin olivat mielestäsi varmaan aidon demokraattiset?

Vierailija
516/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään venäjän ja kiinan ja iranin kaveruus ja puolustussopimukset,puukkoa tulee heti selkään eikä apua heru ja sopimukset revitään,matalaotsaisten väestön toimintaa.

Vierailija
517/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saudi-Arabia on voimakkaasti tuominnut Iranin hyökkäykset Arabiemiirikuntiin, Bahrainiin, Qatariin, Jordaniaan ja Kuwaitiin. 

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2026/2/28/live-israel-launches-…

Onko Venäjän lisäksi muita Iranin tukijoita? Pohjois-Korea?

K i i n a

Kiina ei taida haluta yhtään ylimääräistä konfliktia länsimaiden kanssa,  koska Kiinaa kiinnostaa enemmän oma talous ja ulkomaankauppa kuin ählyjen ja länkkäreiden keskinäiset rähinät.  Vain Iranin öljyt voi kiinnostaa,  jos Kiina saa sen halvalla.  

Vierailija
518/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahlavi on kiistatta liberaali, ja se on ongelma - ei pelkkä siunaus.

Vierailija
519/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota tietää aina suunnatonta inhimillistä kärsimystä, pakolaisleirejä, sairauksien leviämistä ja terroristisen väkivallan aaltoa.  En ymmärrä tätä keskenkasvuisten suhtautumista, popparit esiin  -mentaliteettia.  Eniten yleensä sodista kärsivät lapset, sairaat ja vanhukset.  Sodilla on aina myös väkivaltaa kasvattava ja raaistava vaikutus.  Jostakin syystä kokemattomia sota viehättää.   Ja tietenkin näitä palstan uusn a t se ja.

Vierailija
520/598 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalainen kulttuuri on ylipäätään provokatiivinen, ollut jo pitkään. Siinä on hyvät ja huonot puolensa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan