Se on noloa, ettei osaa yhdyssanoja
Olisi kannattanut käydä koulussa ja kuunnella opetusta.
Kommentit (33)
Siellä on nykyään paljon ihmisiä jotka ei osaa peruskielioppia.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen aamun avaus
Aamunavaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen aamun avaus
Aamunavaus
Sarkasminpuute.
Onkos noloa olla autisti? Oletko AP useinkin kuullut kuittauksia?
En oo käyny kouluja. Enkä osaa kaikkia yhdyssanoja. Voi voi. Saat korjailla niitä sitten lopun ikäsi muilta ihmisiltä ja harmitella sitä. Lupaathan korjata kaikki kirjoitus virheet mitä netissä näet?
Vierailija kirjoitti:
En oo käyny kouluja. Enkä osaa kaikkia yhdyssanoja. Voi voi. Saat korjailla niitä sitten lopun ikäsi muilta ihmisiltä ja harmitella sitä. Lupaathan korjata kaikki kirjoitus virheet mitä netissä näet?
Ei ap:sta ole edes niitten korjaamiseen. 🤭
Vielä nolompaa on jatkuvasti syyttää autocorrectia. Viestit pystyy oikolukemaan ja korjaamaan ennen lähettämistä.
Niin onhan nuita lukihäiriöisiäkin jotka ei osaa niitä. Ulkomaan taustaisia jne. On se todella noloa. Kun ihmiset ei osaa yhdyssanoja.
Onhan noita sellaisista perheistäkin lapsia joita kukaa ei ole opettanut kotona tai ei ole vaadittu edes mitään ja eivät ole sitten ikinä oppineet.
Onhan noita lievästi kehitys vammaisia ja pahemmin kehitysvammaisia jotka myöskään ei välttämättä niitä osaa.
Onhan noita tarkkaavaisuus häiruöisiä jotka ei niitä osaa.
Noh, jos nyt miettii, mitä kaikkia asioita voi osata ja mistä on hyötyä, mulle tulee huomattavasti hyödyllisempiä taitoja mieleen kuin yhdyssanojen osaaminen. Eivät eri taidot sulje tietenkään sulje toisiaan pois, mutta kyllä mun mielestä hyödyllisempää on osata vaikkapa pyydystää eläin ja käsitellä se ruuaksi kuin osata yhdyssanat. Ja mulla sentään, herra paratkoon, oli suomen kieli pääaineena yliopistossa.
Onhan niitä ihmisiä jotk tekee kirjoitus virheitä väsyneenä eikä käytä esim auto correctia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos nyt miettii, mitä kaikkia asioita voi osata ja mistä on hyötyä, mulle tulee huomattavasti hyödyllisempiä taitoja mieleen kuin yhdyssanojen osaaminen. Eivät eri taidot sulje tietenkään sulje toisiaan pois, mutta kyllä mun mielestä hyödyllisempää on osata vaikkapa pyydystää eläin ja käsitellä se ruuaksi kuin osata yhdyssanat. Ja mulla sentään, herra paratkoon, oli suomen kieli pääaineena yliopistossa.
Vasaraa osaa käyttää hyvin niin voi jopa töitä hyvällä tuurilla saada ja tehdä. Yhdyssanoilla ei ole mitään tekemistä kykyjen tai älykkyyden kanssa. Ainoastaan äidinkielen ja lukijan ymmärtämisen kanssa. Saa viestin paremmin perille kun kirjoittaa oikein. Mutta suurin osa ymmärtää ilmankin eikä rupea itkemään asiasta.
Oppilaitoksessani vihattiin ja naurettiin niuhottavaa äidinkielen opettajaa.
NIin pieni asia, niin pieni. Että jos sana ei ole kirjoitettu yhteen niin sitä ei vaan pysty ymmärtämään, ei vaan pysty ei suostuta hahahaha niin pieni ihminen, kansa. Kaikella on oltava lokero ja sääntö muuten ei tule mitään mistään. Teidät pitäis...90 % koko kansasta ja uudelleen_rakennus. Surkea surkea pieni autistinen kansa.
Yhdys sanojen kirjoittaminen erikseen on kardinaali munaus. Ollakseen oikein pöljä, täytyy pilkuttaa lauseen vastikkeet.
Erittäin noloa on itkeä asiasta aamutuimaan vauva.fi forumilla.
Onhan se.