Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on noloa, ettei osaa yhdyssanoja

Vierailija
28.02.2026 |

Olisi kannattanut käydä koulussa ja kuunnella opetusta. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä av-mammojen kieltä: herne keitto,  tieto kone, yhdys sana, kansan edustaja jne.

Vierailija
22/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten yhdyssanojen osaamattomuus häiritsee itseänikin ja aiheuttaa minulle toisinaan mielihyvää. Ehkä nolompaa kuitenkin on nimenomaan se että toisten osaamattomuus häiritsee itseäni. Loppujen lopuksi yleensä kaikki ymmärtävät mitä tarkoitat vaikkei yhdyssana olisikaan oikein kirjoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on aina täynnä kirjoitus virheitä ja tulee aina olemaan. Ei auta itkeminen asiasta. Heh heh heh heh heh.

Vierailija
24/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on taas erittäin noloa olla "poliisina" kieliopille. Oikeasti en ole tavannut yhtään järkevää tällaista. Edes ystäväni, joka on äidinkielenopettaja ei ole tuollainen. 

Minusta se on jopa noloa, annan esmerkin. Luennolla, oman alansa arvostettu luennoitsija puhuu omasta erikoisalastaan. 

Hän on kirjoittanut seuraavaa. Esim. Illalla kävelimme koramme kanssa lenkin. 

"Poliisi nostaa kätensä ja kysyy, pitäisikö tässä lukea koiramme? Koko luentosali hiljeni... jos et tuollaista osaa päätellä ja pitää turpaasi kiinni, olet itse se ääliä. 

Ps. Minulla on lukihäiriö, joten pilkatkaa vaan, kuinka monta virhettä tuonne tuli. En näe omia virheitäni, eikä usein lukihäiriöisten näe... ihan tälle tiedoksi, joka pyysi oikolukemaan. Opitpahan jotakin uutta sinäkin. 

Vierailija
25/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitää ruveta maksamaan palkkaa ihmisille nettiin oikein kirjoittamiasesta. Ehkä sitten ihmisiä kiinnostaisi enempi.

Vierailija
26/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on taas erittäin noloa olla "poliisina" kieliopille. Oikeasti en ole tavannut yhtään järkevää tällaista. Edes ystäväni, joka on äidinkielenopettaja ei ole tuollainen. 

Minusta se on jopa noloa, annan esmerkin. Luennolla, oman alansa arvostettu luennoitsija puhuu omasta erikoisalastaan. 

"Poliisi nostaa kätensä ja kysyy, pitäisikö tässä lukea koiramme? Koko luentosali hiljeni... jos et tuollaista osaa päätellä ja pitää turpaasi kiinni, olet itse se ääliä. 

Ps. Minulla on lukihäiriö, joten pilkatkaa vaan, kuinka monta virhettä tuonne tuli. En näe omia virheitäni, eikä usein lukihäiriöisten näe... ihan tälle tiedoksi, joka pyysi oikolukemaan. Opitpahan jotakin uutta sinäkin. 

Vaikka en ole peruskoulua käynyt silti ynmärsin mitä sanoit. Ihmisiä on sellaisia jotka nipottaa pienistä. Mutta on myös sellaisia jotka ei välitä. :)

Vierailija
27/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ei osaa yhdys sanoja?

Vierailija
28/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin noloa on itkeä asiasta aamutuimaan vauva.fi forumilla.

Tämä. Kiva sisältö ap:n elämällä.

Vierailija
29/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, millä aikavyöhykkeellä AP on?

Vierailija
30/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä noloa tai vielä nolompaa on kirjoittaa ketä kuka-sanan sijaan tai enään enää-sanan sijaan. 

Vierailija
31/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottisia ihmisiä joilla lapsuus mennyt pilalle. Sitten he hakee äidinkielenopettajaksi mutta ei voi tehdä töitä kun on pakkomielle niin kova ja siten jäävät työttömiksi. Tyydyttääkseen sairauttaan he etsii netissä virheitä ja jopa yliviivaa kirjaston kirjoja ym.

Vierailija
32/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä ihmisillä on isoja mielenterveysongelmia. He haluaa vain huomiota ja päteä ja tuo äidinkieli on vain yksi kanava. Haluavat syyllistää ja kokea jotain jumala kompleksia tjs.

Vierailija
33/33 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, millä aikavyöhykkeellä AP on?

On se minulle aamu tuimaan vaikka ap ei olisikaan suomessa. Oletan että suomessa kerta suomeksi vauva.fi forumille kirjoittaa joka on suomalainen forumi. Vielä valittaa oikein kirjoituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi