Keski-ikäisenä deittailu
Olen 48-vuotias nainen, eronnut vuoroviikkovanhempi, ja on tämä uuden kumppanin löytäminen ihan epätoivoista!
En ole mikään luuseri, vaan kaikki on ihan kunnossa: olen ihan kivan näköinen, hoikka, terve, mukava ja älykäs. Hyvä työ ja talous. Lapsetkin jo isompia ja yhteishuoltajuus exän kanssa toimii. Mutta en vaan kelpaa!
Iästä varmaankin kiinni, eli ikäiseni ja jopa 10 v vanhemmat etsivät kolmekymppistä naista. Saan matcheja, mutta keskustelu tyssää nopeaan. Kysymykset on tyyliä mitä harrastat ja mikä saa sut hymyilemään. Entä jos harrastan vain lenkkeilyä, matkustelua ja lasteni harrastustoiminnan tukemista? Täysin boring? Treffeille olisi avoimena lähtemään aika nopeastikin, ja tutustun mielelläni uusiin ihmisiin ilman painetta. Ei vain toimi. Yksillä treffeillä olen käynyt kuukauden tiiviin Tinderöinnin jälkeen.
Nuo miehetkin mielestäni ovat aika tavallisia, mutta riman ovat nostaneet itseään huomattavasti korkeammalle.
Oletan, että on myös vaatimattoman näköisiä ihmisiä, joilla voi olla sairauksia, taloudellisia huolia, kaikenlaista painolastia. Kaikki eivät asu isoissa kaupungeissa, joten valikoima vähäisempää. Oletan, että silloin voisi olla vielä vaikeampaa, mutta kyllähän ihmiset koko ajan kohtaavat. Mikä ihme lottovoitto siihen tarvitaan?
Pärjään kyllä yksinään, mutta pointti on, että en yksin silti halua olla.
Muita kohtalotovereita? Tai vinkkejä ihan mukiinmenevälle muikkelille. Iälle en mitään voi, mutta moneen asiaan voin vaikuttaa.
Kommentit (54)
Naisethan on nuorena superjoustavia. Naimisiin mennään toiselle puolen maapallo ihan vaan valokuvan perusteella. Ehkä siinä on jotain biologista. Etsitään uusia geenejä. Sitten vaihdevuosien jälkeen tilanne muuttuu totaalisesti. Naisista tulee ylivarovaisia, tapoihinsa urautuneita, pahimmillaan äkäisiä ja vaativia. Omasta mielestään he ovat kuitenkin ihan samoja kuin kaksikymppisinä.
Itse olin eroamisen jälkeen sitä mieltä, että haluaisin suunnilleen samanikäisen kumppanin kuin itse olen. Nuoremmat ei kiinnostaneet. Sitten vasta kun olin jonkin verran deittaillut tajusin asian. Ikäiseni naiset olivat ihan samasta peruspuusta veistettyjä kuin exäni. Toki voi olla poikkeuksia, mutta naiset eivät vaan olleet tajunneet omaa muutostaan. Se, että nyt elän hyvää parisuhdetta nuoremman kanssa ei siis todellakaan ole ollut mikään ensimmäinen vaihtoehto. Hyvät naiset, miettikää nyt tekin sitä mikä siellä voi olla takana, että miehet hakevat nuorempaa. Asian kuittaaminen vain ulkonäkösyillä on aika alentavaa. M55
Olteko kokeillut Hingeä?
Vähän kuin Grindr, näitä pienen piirin sovelluksia, joissa on vain vähän valikoimaa
Vierailija kirjoitti:
Naisethan on nuorena superjoustavia. Naimisiin mennään toiselle puolen maapallo ihan vaan valokuvan perusteella. Ehkä siinä on jotain biologista. Etsitään uusia geenejä. Sitten vaihdevuosien jälkeen tilanne muuttuu totaalisesti. Naisista tulee ylivarovaisia, tapoihinsa urautuneita, pahimmillaan äkäisiä ja vaativia. Omasta mielestään he ovat kuitenkin ihan samoja kuin kaksikymppisinä.
Itse olin eroamisen jälkeen sitä mieltä, että haluaisin suunnilleen samanikäisen kumppanin kuin itse olen. Nuoremmat ei kiinnostaneet. Sitten vasta kun olin jonkin verran deittaillut tajusin asian. Ikäiseni naiset olivat ihan samasta peruspuusta veistettyjä kuin exäni. Toki voi olla poikkeuksia, mutta naiset eivät vaan olleet tajunneet omaa muutostaan. Se, että nyt elän hyvää parisuhdetta nuoremman kanssa ei siis todellakaan ole ollut mikään ensimmäinen vaihtoehto. Hyvät naiset, miettikää nyt tekin sitä mikä siellä voi olla takana, että miehet hake
Naisista tulee ylivarovaisia, tapoihinsa urautuneita, pahimmillaan äkäisiä ja vaativia.
Eli naisen pitää olla varomaton ja naiivi, mukautua miehen tapoihin ja unohtaa omansa, ja olla vaatimatta mitään? Jep, ei mekään keski-ikäiset naiset teitä oman ikäisiö miehiä haluta, kun teille naisen pitäisi olla tahdoton nukke joka alistuu kaikkeen mitä mies sanoo eikä valita mistään, teki mies mitä tahansa. Nuoremmat naiset ei ole vielä oppineet pitämään puoliaan, siksi te sellaisen haluatte ja sinä vahvistit sen.
Yhä sanot että pitäisi mennä puhumaan täysin tuntemattomille miehille kadulla. En ymmärrä mitä muka en ymmärtänyt. Sitähän just sanoin että tällöin ottaa ison riskin siitä että menee jonkun vaarallisen tyypin juttusille. Koska kyllähän miehet sen iskemisenä ottaa jos joku tuntematon nainen yhtäkkiä tulee jotain tyhjänpäiväistä juttelemaan. Ja kun siitä miehestä ei tiedä mitään, on erittäin iso todennäköisyys ettei hänen persoonansa kiinnosta yhtään. Siinäpä olet kun mies luulee jo että pesä on taattua...
Ja toista tämä 100 kertaa. Paljon todennäköisempää että vastaan tulee useampikin hullu, kuin 1 persoonaltaan sopiva, sellaisia on kuitenkin paljon vähemmän kuin esim väkivaltaisia tyyppejä.
No en todellakaan tarkoita mitään tuntemattomien miesten perässä juoksemista kaduilla.
Ei, vaan kun tapaat miehiä ihan luontaisesti työssä, harrastuksissa, näyttelyissä, kahviloissa, lomilla jne. niin olet hereillä. Parisuhteessa olet elänyt laput silmillä. Nyt on aika ottaa laput pois silmiltä ja antaa naisen vaistojesi tulla esiin. Harmi ettei naisille tarjota tähän positiivista valmennusta.
Eli naisen pitää olla varomaton ja naiivi, mukautua miehen tapoihin ja unohtaa omansa, ja olla vaatimatta mitään? Jep, ei mekään keski-ikäiset naiset teitä oman ikäisiö miehiä haluta, kun teille naisen pitäisi olla tahdoton nukke joka alistuu kaikkeen mitä mies sanoo eikä valita mistään, teki mies mitä tahansa. Nuoremmat naiset ei ole vielä oppineet pitämään puoliaan, siksi te sellaisen haluatte ja sinä vahvistit sen.
Tätä juuri tarkoitin, Olet juuri kuin exäni. Jotenkin järkyttävää tuo äärilaidasta toiseen hyppy. Yhtäkkiä olenkin vastuussa koko mieskunnan pahimpien tekosista.
Ei, vaan kun tapaat miehiä ihan luontaisesti työssä, harrastuksissa, näyttelyissä, kahviloissa, lomilla jne. niin olet hereillä.
En tapaa miehiä missään noissa paitsi töissä. Enkä ala syömään kuormasta (jos siellä edes olisi ketään sopivia, eikä ole).
Sulla on ihan epärealistinen ja väärä oletus siitä että naiset "tapaisi luontaisesti" miehiä ihan noin vaan. Kyllä ne ainoat mahdollisuudet olisi mennä puhumaan jollekin ihan random tyypille, josta en tiedä yhtään mitään.
En tiedä missä fantasiassa ylipäätään elät, jos sun mielestä ihmiset luonnostaan vuorovaikuttavat niin paljon julkisilla paikoilla että siitä voisi muodostaa jonkun kuvan heidän persoonastaan, ja sitten alkaa viedä juttua niiden kiinnostavien kanssa pidemmälle. Ei näin käy ainakaan mulle luokkaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastat "lenkkeilyä" ja "lasten harrastustoiminnan tukemista"?? Eivät ne ole mitään oikeita harrastuksia. Minäkin "lenkkeilen" ja pyöräilen töihin ja kauppaan, koska en omista autoa. Miten sinulla on aikaa miehelle, jos aikasi menee lasten harrastuksissa? Eikö sieltä löydy jotain yh-iskää joka on kuskaamassa omia lapsiaan samaan harrastukseen?
Veikkaan, että sulla on tosi paljon kavereita. Vaikutat niin kivalta tyypiltä.
En tapaa miehiä missään noissa paitsi töissä. Enkä ala syömään kuormasta (jos siellä edes olisi ketään sopivia, eikä ole).
Sulla on ihan epärealistinen ja väärä oletus siitä että naiset "tapaisi luontaisesti" miehiä ihan noin vaan. Kyllä ne ainoat mahdollisuudet olisi mennä puhumaan jollekin ihan random tyypille, josta en tiedä yhtään mitään.
En tiedä missä fantasiassa ylipäätään elät, jos sun mielestä ihmiset luonnostaan vuorovaikuttavat niin paljon julkisilla paikoilla että siitä voisi muodostaa jonkun kuvan heidän persoonastaan, ja sitten alkaa viedä juttua niiden kiinnostavien kanssa pidemmälle. Ei näin käy ainakaan mulle luokkaa ikinä.
Hyvää vaan tarkoitan. Kokeile. Ei kannata ottaa liikoja paineita. Ihan ihmisten kanssa jutustelua. Aloita vaikka vähän vanhempien ihmisten kanssa.
"... on myös vaatimattoman näköisiä ihmisiä, joilla voi olla sairauksia, taloudellisia huolia, kaikenlaista painolastia. Kaikki eivät asu isoissa kaupungeissa, joten valikoima vähäisempää"
Juuri näin onkin! Ja ajattelepa ap, että minäkin, sinua 20 v vanhempi nainen olen löytänyt muutamaa vuotta nuoremman miesystävän, ei tosin Tinderistä.
Meillä on omat puutteemme ja ongelmamme, mutta olemme onnellisia, että löysimme toisemme. Olemme kumpikin sitä mieltä, että tässä on tullut täsmä-match; sen verran erikoisia tyyppejä olemme, ettei vastinkappaleita ole useampia.
Vierailija kirjoitti:
Yhä sanot että pitäisi mennä puhumaan täysin tuntemattomille miehille kadulla. En ymmärrä mitä muka en ymmärtänyt. Sitähän just sanoin että tällöin ottaa ison riskin siitä että menee jonkun vaarallisen tyypin juttusille. Koska kyllähän miehet sen iskemisenä ottaa jos joku tuntematon nainen yhtäkkiä tulee jotain tyhjänpäiväistä juttelemaan. Ja kun siitä miehestä ei tiedä mitään, on erittäin iso todennäköisyys ettei hänen persoonansa kiinnosta yhtään. Siinäpä olet kun mies luulee jo että pesä on taattua...
Ja toista tämä 100 kertaa. Paljon todennäköisempää että vastaan tulee useampikin hullu, kuin 1 persoonaltaan sopiva, sellaisia on kuitenkin paljon vähemmän kuin esim väkivaltaisia tyyppejä.
No en todellakaan tarkoita mitään tuntemattomien miesten perässä juoksemista kaduilla.
Ei, vaan kun tapaat miehiä ihan luontaisesti työssä, harrastuksissa, näyttelyissä, kahviloissa, lomilla jn
Keski-ikäiset naiset eivät (enää) toimi vaistonvaraisesti, vaan heitä ohjaavat monenlaiset normit ja kontrollisysteemit. Myös tiedostamattomat.
Tämä yleistys, mutta käytännössä todettu paikkansapitäväksi.
N68, epänormo
Vierailija kirjoitti:
Hyvää vaan tarkoitan. Kokeile. Ei kannata ottaa liikoja paineita. Ihan ihmisten kanssa jutustelua. Aloita vaikka vähän vanhempien ihmisten kanssa.
Sinä puhut koko ajan ristiriitaisesti. Joka toisessa viestissä sanot ettei tietenkään tarvitse puhua tuntemattomille, ja joka toisessa käsket puhumaan tuntemattomille.
Kyllä minä osaan ihmisille puhua, ei ole kyse siitä että sitä pitäisi jotenkin "kokeilla" tai siitä että ottaisin siitä "paineita" . En yksinkertaisesti ole kanssasi samaa mieltä että olisi millään lailla hyvä idea mennä puhumaan täysin tuntemattomille miehille julkisella paikalla tietämättä heistä mitään.
Sinä et miehenä ymmärrä millaisia riskejä siinä itselleen nainen ottaa., jos se tuntematon onkin epämiellyttävä tai jopa vaarallinen. Tällaiset ottavat naisen aloitteen lupauksena seksistä ja seuraukset voivat olla todella vakavat. Ja toisaalta tiedän että persoonaltaan kiinnostavia ja elämäntyyliltään minulle sopivia miehiä on todella harvassa. Siksi riski vs mahdollinen hyöty on täysin epösuhdassa enkä sellaista halua ottaa, eikä moni muukaan nainen.
Sorry, mutta keski-ikäinen suominainen on liian vanha keski-ikäisille suomalaisille miehille, jotka voi saada parikymppisen tyttöystävän.
Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, mutta keski-ikäinen suominainen on liian vanha keski-ikäisille suomalaisille miehille, jotka voi saada parikymppisen tyttöystävän.
Sorry.
joka palvoo ja pavelee,ei ole enää keski-ikäisen naisen juttu.sorry