Keski-ikäisenä deittailu
Olen 48-vuotias nainen, eronnut vuoroviikkovanhempi, ja on tämä uuden kumppanin löytäminen ihan epätoivoista!
En ole mikään luuseri, vaan kaikki on ihan kunnossa: olen ihan kivan näköinen, hoikka, terve, mukava ja älykäs. Hyvä työ ja talous. Lapsetkin jo isompia ja yhteishuoltajuus exän kanssa toimii. Mutta en vaan kelpaa!
Iästä varmaankin kiinni, eli ikäiseni ja jopa 10 v vanhemmat etsivät kolmekymppistä naista. Saan matcheja, mutta keskustelu tyssää nopeaan. Kysymykset on tyyliä mitä harrastat ja mikä saa sut hymyilemään. Entä jos harrastan vain lenkkeilyä, matkustelua ja lasteni harrastustoiminnan tukemista? Täysin boring? Treffeille olisi avoimena lähtemään aika nopeastikin, ja tutustun mielelläni uusiin ihmisiin ilman painetta. Ei vain toimi. Yksillä treffeillä olen käynyt kuukauden tiiviin Tinderöinnin jälkeen.
Nuo miehetkin mielestäni ovat aika tavallisia, mutta riman ovat nostaneet itseään huomattavasti korkeammalle.
Oletan, että on myös vaatimattoman näköisiä ihmisiä, joilla voi olla sairauksia, taloudellisia huolia, kaikenlaista painolastia. Kaikki eivät asu isoissa kaupungeissa, joten valikoima vähäisempää. Oletan, että silloin voisi olla vielä vaikeampaa, mutta kyllähän ihmiset koko ajan kohtaavat. Mikä ihme lottovoitto siihen tarvitaan?
Pärjään kyllä yksinään, mutta pointti on, että en yksin silti halua olla.
Muita kohtalotovereita? Tai vinkkejä ihan mukiinmenevälle muikkelille. Iälle en mitään voi, mutta moneen asiaan voin vaikuttaa.
Kommentit (53)
Ap, älä pahastu suorasta kysymyksestä. Miten seurustelematon vuoroviikkovanhempi hoitaa tuon terveyttäkin edistävän seksipuolen?
Olen muutaman vuoden nuorempi, enkä ole ikinä ollut tinderissä. Seuraa on löytynyt riittämiin ihan oikeasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan eka neuvo on tulla pois sieltä tinderistä, oikeesti.
Miten niin, just tapailin naishenkilöä, joka oli muutamaa seurusteluvaihetta lukuunottamatta ollut Tinderissä noin kaksikymmentä vuotta. Nykyään on jo paljon Tindernatiiveja.
Jos työ ja talous on kunnossa ja lapsetkin isompia niin minulle ok. Toki lapset on aina vähän sellainen painolasti. Mies on kakkossijalla. Moni mies, jolla ei ole omia lapsia, ei ymmärrä sitä. Löytyisikö sieltä lasten harrastuksista joku sopiva? Itse en ole vapaa, vielä.
Ap, älä pahastu suorasta kysymyksestä. Miten seurustelematon vuoroviikkovanhempi hoitaa tuon terveyttäkin edistävän seksipuolen?
Oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin sooloseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin, just tapailin naishenkilöä, joka oli muutamaa seurusteluvaihetta lukuunottamatta ollut Tinderissä noin kaksikymmentä vuotta. Nykyään on jo paljon Tindernatiiveja.
Joillekin tinder ehkä sopii, useammalle ei.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitset miestä / mitä haluat mieheltä?
Että mies juoksee kanssasi lenkkipolulla ja kuskaa lapsiasi treeneihin?
En ole hän, jolta asiaa kysyt vaan "jo" edellä kirjoittanut lapseton sinkkumies. - Vastaan, että olet etuoikeutettu, jos sinulla ei ole koskaan "halipulaa" tai läheisyyden kaipuuta. Tai toivetta siitä, että olisi joku erityinen jonka kanssa jakaa niin arksisa asioita kuin juhlistaakiin silloin kun juhlan ja ilon aika mutta enenn kaikkea jonka kanssa monesti vain jakaa arksia askareita ja puuhia vaihtaa mielipiteitä siitä, mitä ympärillä on ja mitä nyt sitten ikinä mielenpäällä onkin tai sattuu vaikka sattumalta lehdestä silmiin tai töllöä tuijottaessa huomaamaan...
- Vaikka itse elän enimmäkseen tyytyväisenä sinkkuelooni, niin kyllä minulle tosinaan iskee hetkellinen tunne, että olisi enemmän kuin mukavaam jos vierellä olisi joku erityinen, jota saisin koskettaa ja jonka saisin tuntea lähelläni ja jonka kanssa vain jakaa arksisia asioita yhdessä.
Varmasti näistä asioita voi kokea lapsienkin kanssa, ainakin osaksi tai läheisten ystävien kanssa mutta uskon myös, että aika moni meistä kaipaa pysyvämpää "aikusita seuraa" ja rinnalla kulkijaa ja olijaa; sitä yhtä erityistä. - Itse en ainakaan erityisemmin innostu ns. yhden yön jutuista.
Pakko sanoa ap, että kuvauksesi perusteella viisari ei värähtänyt yhtään. En jaksa uskoa, että olet oikeasti noin tylsä. Paljasta nyt edes yksi salaisuus kaapistasi niin vientiä on ihan eri tavalla.
Totuus:
Tinderissä:
- Halutuimmat naiset ovat 22-25 välillä.
- Halutuimmat miehet on jossa 27-30 väillä.
Miehillä vaikeampaa löytää seuraa nuorempana. Naisilla vaikeampaa löytää seuraa vanhempana.
Tinderistä löytää suurimmalla todennäköisyydellä pelkkää seksiseuraa.
Suosittelen harrastuksien kautta ihmisten tapaamisa.
En itse ole käyttänyt moneen vuoteen (vaikka saan goldin ilmaiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa ap, että kuvauksesi perusteella viisari ei värähtänyt yhtään. En jaksa uskoa, että olet oikeasti noin tylsä. Paljasta nyt edes yksi salaisuus kaapistasi niin vientiä on ihan eri tavalla.
Niin kuin sanoin, sieltä löytyy keksi-seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumppaninhakuilmotuksen kuulukaan olla mitään runkkumateriaalia. Vastapuolen täytyy tuntea itsensä ja kyetä tarkastelemaan omaa elämäänsä rehellisesti ja näihin verrata ilmotuksessa kerrottuja asioita, henkilökemia ja seksiasiat selviää sitten myöhemmin.
"Näet kiinnostavan ihmisen, menet jutulle.."
En näe ikinä "kiinnostavia ihmisiä" koska en kiinnostu kenestäkään pelkän ulkonäön perusteella. Miten ihmeessä kukaan voisi olla kiinnostava jos heistä ei tiedä yhtään mitään?? Käytännössä neuvosi on siis sama kuin sanoisi "puhu ihan kenelle tahansa miehelle kadulla". Ja en todellakaan ala puhua kaikille randomeille ihmisille kadulla, eihän niistä tiedä mitään ja voivat olla vaikka mitä hulluja.
Kovin lapsellinen neuvo joka sopii teinimielisille joille ulkonäkö = kiinnostavuus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo kolmas varoitus tinderistä jonka minä olen nähnyt kahden päivän sisällä ja kun olin aikomassa juurikin liittyä sinne. Onko se isokin moka hakea seuraa tinderistä, onko vaihotehtoja suositella?
Tj50
Tunnistan ap:n ongelman. Itse asun Riihimäellä, eikä täällä ole tässä ikäluokassa Tinderissä kuin n. 15 miestä. Epäilen, että lahtiska on loput pelotellut.
Vierailija kirjoitti:
Jos työ ja talous on kunnossa ja lapsetkin isompia niin minulle ok. Toki lapset on aina vähän sellainen painolasti. Mies on kakkossijalla. Moni mies, jolla ei ole omia lapsia, ei ymmärrä sitä.
Ei ole sen helpompaa vela naisella. Nimittäin kun niillä miehilläkin on lapsia, ja isimiestä en tietenkään tapaile, niin markkinat on todella rajatut. Lapsellinen sentään voi tapailla niitä muita lapsellisia joita on enemmistö.
Vela N46
"Näet kiinnostavan ihmisen, menet jutulle.."
En näe ikinä "kiinnostavia ihmisiä" koska en kiinnostu kenestäkään pelkän ulkonäön perusteella. Miten ihmeessä kukaan voisi olla kiinnostava jos heistä ei tiedä yhtään mitään?? Käytännössä neuvosi on siis sama kuin sanoisi "puhu ihan kenelle tahansa miehelle kadulla". Ja en todellakaan ala puhua kaikille randomeille ihmisille kadulla, eihän niistä tiedä mitään ja voivat olla vaikka mitä hulluja.
Kovin lapsellinen neuvo joka sopii teinimielisille joille ulkonäkö = kiinnostavuus.
Et tainnut nyt ymmärtää. Kyse ei ole pelkästään ulkonäöstä vaan siitä olet enemmän hereillä siitä minkälainen ihminen on. Muutaman sekunnin juttelukin kertoo jo paljon. Toki se, että olet kaunis nainen tekee asian vähän hankalaksi. Miehillä herää väärät mielikuvat, joten tarkkana saa olla.
Kyllä tinderiä kannattaa ainakin kokeilla vaikka moni siellä pettyy. Itse löysin sieltä kumppanin noin 40-vuotiaana. Aika vaikea on tutustua sopiviin ihmisiin muualla ellei ole tosi laaja tuttavapiiri.
Tiedän monta keski-ikäistä naista ja sama ongelma kaikilla. Tämä oli jo ysärillä, kun seurasin viisikymppisen tätini deittailua. Tätini oli ihan mukavannäköinen, hänellä oli nätti omakotitalo, jo isot lapset, hyvä ammatti, joustava, ei roikkuva luonne, liikkui ja oli hoikka jne. Silti käteen jäi jatkuvasti toisten naisten perseelle potkimia pummeja. Niitä olisi riittänyt. Luusereita, joiden laskut olisi pitänyt maksaa ja viedä jääkaappi ruokaa täyteen, kun miehellä ei ole rahaa edes ostaa ruokaa loppukuusta.
Se vaan valitettavasti on niin, että laadukkaat keski-ikäiset miehet saa nuorempia ja siinä kisassa se nuorempi voittaa lähes aina. Joku biologinen juttu, mutta se plösömpi, tyhmempi, hankalampi ja rumempikin nainen kelpaa, kun on vaan nuorempi. Sitten jäljelle jää usein vaihtoehtona ottaa joku vanhempi ukko tai sitten se "toisten perseelle potkima" luuseri. Tietysti joku aina löytää hyvän, mutta parisuhdemarkkinoilla miehet on vahvemmilla vanhemmiten.
Sanoisin ikätoverinasi, että älä etsi. Jos tulee kohdalle sopiva, ole avoin, mutta älä koe asiasta vaivaa. Yksinkin on kivaa!