Lapseton työkaveri meni varaamaan parhaat lomapäivät kesä-heinäkuusta 🙄
Tiimin vetäjä julkaisi tänään lomakalenterin, mistä voi jokainen tiimin jäsen varata lomat, koska kaikki eivät voi olla lomalla samaan aikaan. Tiimin AINUT lapseton henkilö kävi sitten SAMANTIEN varaamassa itselleen parhaat päivät juhannuksesta heinäkuuhun. Pyörittelimme silmiä parin muun tiimikaverin kanssa. Meidän muiden kun pitää sovittaa lomat lasten menemisten, kumppanien lomien kanssa jne, eikö sinkku voisi viimeisenä valita itselleen sopivat päivät? 🙄
Kommentit (87)
Miksi kukaan haluaa lomailla heinäkuussa?
Ihan rennointa töissä, kun ne pahimmat kehityksen jarrut - eli äidit - ovat lomilla.
136
Meillä IT-alalla koko toimisto on kiinni heinäkuun. Kaikki lomalla. Ei tarvi riidellä lomien ajankohdasta.
Mitä se yksityiselämä sinne työpaikalle kuuluu? Samat oikeudet sillä lapsettomalla on kuin perheellisilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Perheettömillä on aikaa lomailla koko vuosi milloin tahansa, mutta siitä huolimatta heidän näyttää olevan pakko vaatia itselleen lomia juuri kesäkuukausina, jolloin perheellisille olisi hyvinkin tärkeää saada lomaa, kun Suomessa on lämpimämpää ja valoisampaa. Aika luokatonta touhua perheettömiltä 🙁
Suomen kesä ei ole yhtään pidempi sinkuille kuin perheellisille. Perheellisillä on yhtälailla aikaa lomailla koko vuosi
Vierailija kirjoitti:
Yksinäiset lomailkoot huhtikuusta toukokuun puoleenväliin tai elokuun puolesta välistä lokakuuhun. Kesä on tarkoitettu perheellisille, koska lapset nauttivat kesästä, auringosta, uimisesta ja lämmöstä. Lokakuussa perheellisille täytyy antaa koulujen syyslomaviikko vapaaksi. Ei ole monimutkaista, jos yksinäiset eivät ole tahallaan häijyjä.
Kesä ei ole tarkoitettu millekään tietylle osalle väestöstä.
Ai, itse olen jostain syystä aina saanut valita lomani aika vapaasti, olen joustava luonne, konsensus on aina löytynyt kahvipöydässä, mikä tässä on niin vaikeaa ?.
Eihän tuo edes ole paras loma-aika. Itse haluan olla lomalla elokuussa.