Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton työkaveri meni varaamaan parhaat lomapäivät kesä-heinäkuusta 🙄

Vierailija
27.02.2026 |

Tiimin vetäjä julkaisi tänään lomakalenterin, mistä voi jokainen tiimin jäsen varata lomat, koska kaikki eivät voi olla lomalla samaan aikaan. Tiimin AINUT lapseton henkilö kävi sitten SAMANTIEN varaamassa itselleen parhaat päivät juhannuksesta heinäkuuhun. Pyörittelimme silmiä parin muun tiimikaverin kanssa. Meidän muiden kun pitää sovittaa lomat lasten menemisten, kumppanien lomien kanssa jne, eikö sinkku voisi viimeisenä valita itselleen sopivat päivät? 🙄

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, ei ole lapsettoman ongelma jos jollain toisella lapsia tai puoliso on. Mikäli asia kuitenkin painaa, suosittelisin työpaikan vaihtoa tai siirtymistä yrittäjäksi, niin lomista ei enää murhetta ole!

Vierailija
62/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt menkö näin helppoon hömelöt, eihän aloituksessa ole edes yritystä. :D Klassikkoaihe toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy. Sano asiasta työpaikallaan. Yhyyyyyhyyy.kyynel

Vierailija
64/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien pyörittelyä työyhteisössä on työpaikka kiusaamista.

Vierailija
65/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt menkö näin helppoon hömelöt, eihän aloituksessa ole edes yritystä. :D Klassikkoaihe toki.

Onhan tää hyvä aihe provoilla. Josko joku tällainen keskustelu herättäisi jonkun itsekkään perheellisen kuvitelmasta, että muiden velvollisuus on kärsiä hänen valintojensa tähden. Ihan oikeassa työelämässä itsellekin on tullut vastaan näitä, joiden mielestä lapset ovat hyvä syy sortaa muiden oikeuksia.

Vierailija
66/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheettömillä on aikaa lomailla koko vuosi milloin tahansa, mutta siitä huolimatta heidän näyttää olevan pakko vaatia itselleen lomia juuri kesäkuukausina, jolloin perheellisille olisi hyvinkin tärkeää saada lomaa, kun Suomessa on lämpimämpää ja valoisampaa. Aika luokatonta touhua perheettömiltä 🙁

Vierailija
67/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esimiehellä on sen verran pelisilmää, että kyselee aina yksityisesti perheellisiltä lomatoiveita. Sinkut nyt voivat lomailla milloin vain.

Se pelisilmä on vaan laiton. Työnantajan tulee noudattaa tasapuolisuutta lomia määrätessä. Myös lapsettomilla on oikeus lomailla heinäkuussa.

Vierailija
68/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää hyvä aihe provoilla. Josko joku tällainen keskustelu herättäisi jonkun itsekkään perheellisen kuvitelmasta, että muiden velvollisuus on kärsiä hänen valintojensa tähden. Ihan oikeassa työelämässä itsellekin on tullut vastaan näitä, joiden mielestä lapset ovat hyvä syy sortaa muiden oikeuksia.

Kyllä tuollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa, tiedän, mutta tämä aloituksenkuvatus on surkea tekele.

Toisaalta väliäkö sen, kun se herättää keskustelua.

Vierailija
69/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet voi pitää poissa työkuvioista. Ei pitäisi edes tietää, kenellä on lapsia - mitä se kellekään kuuluu.

Vierailija
70/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan joka vuosi 6 viikon loman juhannuksesta. Minua eivät muiden lapset simputa. Piste. 

Tästä asiasta en jousta, koska minulla on kesämökki ja sen mukaiset harrastukset. 

Vierailija
71/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan joka vuosi 6 viikon loman juhannuksesta. Minua eivät muiden lapset simputa. Piste. 

Tästä asiasta en jousta, koska minulla on kesämökki ja sen mukaiset harrastukset. 

Tuo on hienoa jos voi. Meillä on kolme tekijää, joista vain 1 kerrallaan voi lomailla (työt ei voi jäädä tekemättä päiväksikään, joten sairaslomien varalta on oltava kaksi töissä). Olisi tosi tylsää jos tuollainen olisi meillä mahdollista, mutta onneksi työnantaja katsoo että kaikki saavat vuorollaan juuri ne haluamansa loma-ajat. Ja 4 viikkoa on maksimi mitä saa pitää kesälomakaudella putkeen juuri tästä syystä.

Vierailija
72/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mökillä pakko saada olla 6 viikkoa putkeen joka ikinen kesä ilman minkäänlaista joustoa? Saattaahan perheellisillä (tai perheettömillä) työkavereillasikin olla mökki ja "sen mukaiset harrastukset". 

Vastauksestasi pistävät silmään sanat "Minä", "Minua" ja "minulla", koska huomioit ainoastaan itsesi.

Vierailija
73/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo tapa toimia. Ensin ehtinyt saa siis etuoikeuden varata lomaviikoiksi mitä haluaa. Meillä koko lista on vain lomatoivelista. Sitten aletaan sovitella ja keskustella. Jokainen yleensä joutuu joustamaan jonkun verran. 

Vierailija
74/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisilla on lomaa myös kesäkuussa, miksi vanhempien pitää lomailla juuri heinäkuussa?

Vierailija
75/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ratkaisu on se että lomia varten otetaan sijainen.

Tämähän se onkin ihan hemmetin kätevää, palkataan ja perehdytetään työpaikallinen sijaisia kuukaudeksi, että kaikki saa olla lomilla heinäkuussa. 😂 Varmaan olisi kiva tulla töihin elokuussa, kun sijaiset ovat hommat parhaansa mukaan keskenään hoitaneet.

Kyllähän se yleensä menee niin, että jos lomasijaisia tarvitaan, heidät palkataan niin, että kesän aikana vuorotellen sijaistavat eri työntekijöitä.

Vierailija
76/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta ja olen sitä mieltä että kaikkien lomatoiveet ovat yhtä arvokkaita. Oli lapsia tai ei. 

Vierailija
77/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon lomailut kalenteroitu. Ei missään varata kesälomia tässä vaiheessa, kun lomakertymäkausi on vielä kesken. 

Itse olet Porvoosta. 

Meillä on lomat ilmoitettu jo tammikuussa. Meillä on kiertävä lista, mutta aina silti varmistetaan tarkat päivämäärät. Kyllä ne lomapäivien määrät on vakituisilla työntekijöillä tiedossa ja ne osataan kyllä laskea myös niille joilla ei ole vielä tulevana kesänä täyttä kesälomaa.

Vierailija
78/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat syö hitaat. Jos teidän työpaikalla (trollitehdas) saa lomat se joka ehtii ensin, niin ole ensi kerralla nopeampi.

Vierailija
79/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä juhannuksesta heinäkuulle - kinaajat.

Elokuun puolesta välistä syyskuulle kun on ne parhaimmat ajat olla lomilla. Eikä kukaan ole kinannut vastaan. 

Vierailija
80/82 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi TE ette varanneet niitä vielä aikaisemmin? 

Kuten sanoin, tämä lapseton nuori akka joka voisi olla milloin vain lomilla, kävi varaamassa itselleen HETI parhaat päivät..

Ja kuten kysyin: miksi te ette varanneet lapsellisina vielä aiemmin HETI niitä elintärkeitä lomapäiviä? Eikö teidän perhe merkitse tuon vertaa? ;)

Koska AP on lapsellinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi