Yli viisikymppiset! Onko teillä vielä isovanhempia elossa?
Nykyään yhä useammalla saattaa olla sekä iäkkäät eläkeikäiset vanhemmat että isovanhemmat samaan aikaan elossa.
Kommentit (82)
Isänäiti oli ainoa, joka oli syntyessäni elossa. Hän kuoli ollessani 15-vuotias. Vanhempani kuolivat molemmat ennen kuin täytin 50. Miehellä sama homma. Olemme vanhojen vanhempien lapsia eli vanhemmat olivat yli 40-vuotiaita syntyessämme.
En ole vielä 50v, mutta ei ole enää elossa yhtään isovanhemmista. Ei tosin enää omat vanhemmatkaan.
En ollut syntynyt, kun yksi kuoli ja kaksi kuoli mun vauvavuonna. Neljäs kuoli mun ollessa 26-vuotias.
Eli ei läheskään lle isovanhempia elossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen 66 ja ukkini kuoli kun olin 9, mummoni kuoli kun olin 10. Nuo oli äitini vanhemmat. Isän vanhemmat olivat kuolleet jo ennen syntymääni.
Olen 52-vuotias. Omista isovanhemmistani viimeinenkin kuoli, kun olin 11v, vaikka kaikki elivät melko vanhaksi. Vanhempani ovat myös kuolleet, vaikka elivät vanhuusikään saakka. Meidän suvussa lapset on saatu keskimääräistä vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä 50v, mutta ei ole enää elossa yhtään isovanhemmista. Ei tosin enää omat vanhemmatkaan.
Sama tilanne minulla. Sekä isovanhemmat, että vanhemmat elivät kyllä melko vanhoiksi, noin 70-86-vuotiaikai, mutta kaikki saivat lapsensa vähän vanhempana.
Ei ole. Isän äiti kuoli isän ollessa parivuotias ja isänisäkin kuoli ennen syntymääni. Äidin vanhemmat kuolivat kun olin kolmekymppinen.
Vanhempani ovat päälle 80 vuotiaita. Minä olen 53-vuotias.
Ei ole, kuoli pari vuotta sitten viimeinen elossa ollut isovanhempi.
Olin 50v ja 2kk päälle, kun äidinäiti kuoli viimeisenä 91 vuoden iässä. Melkoinen ero kun isänisä kuoli jo 45 vuotta aiemmin.
Oli 12v, kun viimeiset isovanhemmat kuolivat. 46- vuotiaana jäin "orvoksi", kun viimeinen vanhemmistani nukkui pois.
Menetin juuri 45-vuotiaana viimeisen, ja sekin tuntuu olevan harvinaista. En tiedä yhtään ikäistäni, jolla olisi isovanhempia elossa. Saati sitten yli viisikymppisiä.
Ei ole ollut elossa yhtään enää vuosikymmeniin, eikä ole enää vanhemmatkaan elossa, olen kuuskymppinen.
Viimeisin isovanhemmistani kuoli kun olin 27 vuotias, ensimmäinen 23 vuotta ennen syntymääni.
Ei ole, isoäiti kuoli 10 vuotta sitten.
N53
Olin 28 kun viimeinen elossa ollut isovanhempani, mummo kuoli 100-vuotiaana. Toinen mummo kuoli ollessani 9v ja molemmat vaarit kymmenisen vuotta ennen syntymääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarini (DI) 97 elossa, isäni (DI) 76 elossa, Minä (DI) 50 mutta sisältä kuollut.
Tämä on varmaan hauskin postaus mitä olen lukenut aikoihin.😄
Joo mua vähän nauratti myös tuo sisältä kuollut. Kolme sukupolvea DI-miehiä, vau! 😁
Sitä leikkeleiden määrää pöydässä ei voi ymmärtää.
Mun äiti sai mut 32-vuotiaana ja hänen äitinsä sai äitini 35-vuotiaana.
Itse olen nyt 49-vuotias ja äitini on siis 81-vuotias ja mikäli hänen äitinsä eläisi, olisi hän eli mummini nyt 116-vuotias. Hän kyllä eli miltei satavuotiaaksi. Kuoli, kun olin vajaa kolmekymppinen.
Serkkuni täyttää kohta 50 ja mummomme on edelleen elossa.
Ei, minulla oli 38 vuotiaaksi asti mummo (viimeisin isovanhempani).
Viimeinen isovanhemmistani kuoli kun olin 25 vuotias. (Muut kun olin 16 vuotias, 4 vuotias ja 11 kk.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne minulla. Sekä isovanhemmat, että vanhemmat elivät kyllä melko vanhoiksi, noin 70-86-vuotiaikai, mutta kaikki saivat lapsensa vähän vanhempana.
Wink wink kaikille, jotka suunnittelevat lapsia 45+ iässä. Miettikää sen lapsen kannalta.
Ei ole. 3 neljästä kuoli kun olin teini. Isän isä eli vähän pidempään, kuoli kun olin kolmekymppinen. Vanhemmatkin on jo 80-vuotiaita, aika vanhoja olisi isovanhemmat. (itse 52 v)