Yli viisikymppiset! Onko teillä vielä isovanhempia elossa?
Nykyään yhä useammalla saattaa olla sekä iäkkäät eläkeikäiset vanhemmat että isovanhemmat samaan aikaan elossa.
Kommentit (40)
Ei ole , viimeisin kuoli -97.
M59
Olen 57. Toinen vanhemmistani elossa, 77 v.
Isovanhemmista yksi kuoli ennen kuin synnyin, yksi 80-luvulla ja kaksi 90-luvulla. Mutta - peräti kaksi isoisoäitiäni oli elossa, kun olin lapsi, muistan heidät hyvin. Menehtyivät vasta teini-ikäni kynnyksellä. Toinen heistä oli syntynyt 1800-luvun puolella.
Tunnen yhden joka oli 77 vuotias kun sen isä kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vaarini (DI) 97 elossa, isäni (DI) 76 elossa, Minä (DI) 50 mutta sisältä kuollut.
Tämä on varmaan hauskin postaus mitä olen lukenut aikoihin.😄
Isoäitini kuoli, kun olin 14 ja toinen isoäitini, kun olin 25. Isoisiäni en ehtinyt koskaan nähdä, koska he kuolivat jo ennen syntymääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarini (DI) 97 elossa, isäni (DI) 76 elossa, Minä (DI) 50 mutta sisältä kuollut.
Tämä on varmaan hauskin postaus mitä olen lukenut aikoihin.😄
Joo mua vähän nauratti myös tuo sisältä kuollut. Kolme sukupolvea DI-miehiä, vau! 😁
Isoäiti eli satavuotiaaksi ja kuoli 15 vuotta sitten.
Olen 47v ja ei ole isovanhempia eikä vanhempia elossa. Viimeisin isovanhempi meni 7vuotta sitten. Ja viimeisin vanhempi 18v sitten.
53 v ja ei ole edes omat vanhemmat enää hengissä. Isovanhemmat kuolivat jo 40 vuotta sitten.
Isoisä kuoli jo sodassa. Mummot kuoli jo 80-luvulla. Vanhemmatkin ovat jo kuolleet. Olen 57v.
Viimeinen kuoli kun olin 5v, olen nyt 53. Suvussa on aina hankittu lapset kolmikymppisenä eikä teininä.
Vierailija kirjoitti:
On, sata vuotias anoppi.
M. 70v
On siis vaimon (60v) isoäiti.
Olen 63-vuotias. Viimeinen isovanhempani kuoli 1999. Sitä edellinen meni 1977, mutta hän oli äitini isoäiti ja läheisin minulle. Isoisä meni 1975. Muut jo 1940-50 -60-luvuilla, kun lasken mukaan siis myös isomammat ja pappat.
Vierailija kirjoitti:
En ihan vielä ole 50 mutta hyvin suurella todennäköisyydellä minulla on vielä 50 vuotiaana elossa vähintään yksi isovanhempi kun niitä nytkin on vielä 3 eikä kellään mitään vanhuuden heikkoutta vakavampaa.
Ennen lisäännyttiin nuorena, niin 50 vuotiaalla voi olla 70v vanhemmat ja 90v isovanhemmat. Ja aikuiset lapset ja lapsenlapsia :D Itsekin olin nuori kun sain lapsia (en nyt ihan 20v), aikuisilla lapsillani on vielä isoisovanhempia elossa.
Ennen lisäännyttiin pitkään. Sisarussarjan ikäjakauma saattoi olla 0-25 vuoteen. Äitini syntyi sisarussarjansa toiseksi nuorimmaisena, hänen äitinsä kuoli, kun minä olin 14 v. Äiti oli itse tuossa vaiheessa 39 v.
Olen kohta 55v. viimeiset isovanhemmat kuolleet -92 ja -93, mutta äitini ja isäni olivat molemmat vanhempiensa iltatähtiä ja mummot molemnmat 43-44 v kun saivat heidät
"Ennen lisäännyttiin nuorina"
Olen 80, isovanhempieni en muista, kun olen ollut vauvaiässä he kuolleet 70 + iässä. Omat lapseni eivät muista vanhempiani, kuolivat 85 v kun lapseni olivat pieniä, yksi ei syntynytkään. Vain isänsä isän tunsivat ja muistavat.
Osa lapsenlapsistani on syntynyt isoisänsä kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan vielä ole 50 mutta hyvin suurella todennäköisyydellä minulla on vielä 50 vuotiaana elossa vähintään yksi isovanhempi kun niitä nytkin on vielä 3 eikä kellään mitään vanhuuden heikkoutta vakavampaa.
Ennen lisäännyttiin nuorena, niin 50 vuotiaalla voi olla 70v vanhemmat ja 90v isovanhemmat. Ja aikuiset lapset ja lapsenlapsia :D Itsekin olin nuori kun sain lapsia (en nyt ihan 20v), aikuisilla lapsillani on vielä isoisovanhempia elossa.
Ennen lisäännyttiin pitkään. Sisarussarjan ikäjakauma saattoi olla 0-25 vuoteen. Äitini syntyi sisarussarjansa toiseksi nuorimmaisena, hänen äitinsä kuoli, kun minä olin 14 v. Äiti oli itse tuossa vaiheessa 39 v.
Sisaruksillani ikäeroa 21 vuotta. Täyssisaruksia olemme ja äitikin oli 24 kun esikoinen syntyi 1927.
Entä sitten? Miten se liittyy tähän?