Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kurahoususormikasjankkaajat, suosittelen tutustumaan päiväkodin arkeen jos mahdollista!

Vierailija
27.02.2026 |

"Miksi minun lapseni ei saa käyttää goretexiä kun ne ovat sateen kestäviä" "miksi minun lapseni ei saa käyttää sormikkaita kun osaa jo pukea sellaiset"

Te katsotte päiväkodin sääntöjä vain omasta näkökulmastanne, ja vaan oman lapsenne kautta. Pukien aamuisin yhden lapsen, omassa kodissanne, tuntien lapsenne ja hänen vaatteensa. Vaatehuolto toimii helposti yksillä tai vain sisarusten vaatteiden kanssa.

Päiväkodissa on useita lapsia, ja aikataulut joita täytyy noudattaa. Kuivatettavia vaatteita on paljon. Vaatteiden merkinnät tunnistettavuuden osalta aina puutteelliset.

Kurahousut on helppo huuhdella, mikään muu vaate ei. Ei voida luottaa siihen että lapselle aamulla puettu jokin muu päällysvaate on huuhdeltavissa. Vaikka juuri teidän lapsella näin olisi, jonkun muun tuomalla lapsella välttämättä ei ole.

Aina on joku joka ei huomaa laittaa aamulla oikeanlaisia vaatteita mukaan

Aina. Siksi kurahoususääntö on helppo ja toimiva.  Kiertävät sijaiset ei tunne lapsia välttämättä sitäkään vähää, tai tiedä vaatteista.

Ja tuo sormikas asia. Joo, teidän lapsi ehkä osaa pukea sormikkaat hienosti. Mutta vieruskaveri välttämättä ei osaa. Ja kun hän katsoo että tuo käyttää sormikkaita, ilmestyy hän seuraavana aamuna myös sormikkaiden kanssa. Sitten äiti on ylpeänä vieressä että meidän Ellukin halusi jo nämä sormikkaat, on niiiin iso tyttö jo. Mutta autattehan sitten pukemisessa, ei osaa vielä ihan itse.

Suosittelen lämpimästi että te nurisijat, kiettakaa katsoa asiaa päiväkodin näkökulmasta.  Tasapuolisuus kaikkien lasten välillä, pukemisen, riisumisen ja vaatehuollon  toimivuus. Nämä asiat helpottavat päiväkodin arkea huomattavasti ja aikaa jää oleellisimpiin asioihin.

Lapsenne jää henkiin vaikka hän käyttäisi kurahousuja ja tumppuja päiväkodissa. Tämä on teille vanhemmille oikeasti pieni asia, mutta päiväkodille suuri

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilolla laitan lapsen mukaan kurahousut taas maanantaina ja olen tyytyväinen, kun minun ei tarvitse niitä olla pukemassa. Mielelläni helpotan lapsestani huolta pitävien työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi