Rahat tiukassa, löysin 7 vuotta vanhoja lääkkeitä
Jotka on jäänyt käyttämättä. Näyttää ihan ok:lta, nyt sama vaiva.
Ajattelin käyttää, säästän 80 euroa.
Kommentit (15)
Minä tyhmänä oon palauttanut vanhat apteekkin ja nyt todella harmittaa!!!
Mä en tosiaan palauttaisi apteekkiin jos nyt vaikka oman äitini lääkkeet jostain syystä jäisivät käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuivaa tavaraa, ei ne pilaannu. Tehoa on saattanut vähän hävitä.
Onko totta, mua pellottas käyttää.
En ottaisi lääkkeissä tapahtuu ajan kuluessa kemiallisia reaktioita ja vaikutus voi olla arvaamaton. En ottaisi turhaa riskiä.
Tällä palstallahan on monesti toitotettu, että kaikki kolmiolääkkeet pitää samantien palauttaa takaisin apteekkiin, eikä käyttää niistä yhtäkään. Voi loistaa ns. parempana ihmisenä kun paheksuu muiden lääkkeidenkäyttöä, kun ilmoittaa että MINÄ sain reseptin vahvoihin kipulääkkeisiin, mutta vein sitten kaikki takaisin apteekkiin. ja se pitää tietysti kertoa sitten täällä, muutenhan kukaan ei tiedä.
Myy vanhat lääkkeet ja osta niillä rahoilla uusia. Narkkareille menee täydestä pilleri kuin pilleri.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi lääkkeissä tapahtuu ajan kuluessa kemiallisia reaktioita ja vaikutus voi olla arvaamaton. En ottaisi turhaa riskiä.
Onko totta?
Vierailija kirjoitti:
Myy vanhat lääkkeet ja osta niillä rahoilla uusia. Narkkareille menee täydestä pilleri kuin pilleri.
Tuota en uskaltaisi.
Vierailija kirjoitti:
No ei mene. Menee huonoiten täydestä juuri narkareille.
Vierailija kirjoitti:
Minä tyhmänä oon palauttanut vanhat apteekkin ja nyt todella harmittaa!!!
Minä olen käyttänyt avaamattomia, vanhaksi menneitä, silmätippoja. Hyvin kostuttivat silmiä edelleen.
Yhdyn aikaisempaan, että minä en todellakaan ottaisi. Ensinnäkin joissain lääkkeissä alkaa vanhentumisen jälkeen ihmiselle haitallisia prosesseja todella nopeasti. Vaikutus voi muuttua radikaalisti, ja tai olla suorastaan tappava. Toisissa on tehon laskua, toisissa taas päin vastoin. Jos et ole farmaseuttia tai proviisori ja tiedä tasan juuri tuon lääkkeen vanhenemisprosessin, niin en ottaisi. Mistään hinnasta. Ja teroitan tätä, joissain lääkkeissä jo kuukausi viimeisen käyttöpäivän jälkeen on vaarallinen!!!
Jos tietää mitä tekee on osa lääkkeistä täysin käyttökelpoisia. Kun armeija tilaa lääkkeitä, on samoissa valmisteissa ihan toista luokkaa olevat viimeiset käyttöpäivät.
Jotkut lääkkeet tosiaan muuttuvat ajan kuluessa vaarallisiksi, eli ota selvää.
Jos on kuivaa tavaraa, ei ne pilaannu. Tehoa on saattanut vähän hävitä.