Miksei lihavuusleikattujen iho palaudu?
Jos tyyliin seitsemässä vuodessa kaikki solut uusiutuu? Eihän niitä soluja ole lisää tullu, ne on vaan venyny? Luulis että vaikkapa 10 vuoden päästä olis iho jo ihan ok.
Kommentit (12)
samalla solujen uusiutumismekanismiajatuksella ihmisestä ei iän myötä pitäisi myöskään tulla ryppyinen...
Jos se on kerran venynyt niin että on tullut "raskausarpia" niin ei se enää palaudu.
Ei se ratkennut iho voi palautua. Laihduin 70 kiloa. Se nahkapuku oli valtava. Onneksi nahkaa poistettiin yli 5 kiloa
Kauan jaksoit odottaa nahkapukusi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on, ei tarvi odotella.
Vierailija kirjoitti:
Menihän siinä useampi vuosi. Painoindeksi normaaliksi ja painonlasku pysähtynyt. Leikkausjonossa olin aika kauan. Eivät pysy hoitotakuussa, kun eivät kiireellisemmissäkään. Yli 4 vuotta lihavuusleikkauksen jälkeen poistettiin ihoa.
Ota kuminauha ja venytä se äärimilleen, sitten odotat muutaman vuoden tai vuosikymmenen ja katsot palautuuko se alkuperäiseen kokoonsa. Ihon kanssa vähän sama, kun se on venynyt ja kasvanut niin ei se kutistu vaikka rasvaa lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahaa on, ei tarvi odotella.
Prikaatissa eivät tee ainakaan Suomessa näin laajoja leikkauksia mitä minulle julkisella. Vaatii 2 kirurgia ja koko päivän leikkaus.
Kun suuren laihdutuksen jälkeen lääkäri leikkaa venyneen ihon pois niin varoittaako hän ankarasti enää lihomasta koska pienennetty iho ei kai enää veny? Vai mitä tapahtuu jos sitten ihonkiristysleikkauksen jälkeen taas alkaa lihoa hirveästi?
Paraneehan haavatkin. Oma raskausvatsani venynyt nahka on 25 vuodessa palautunut kyllä.
Eihän se palaudu ihan ilman leikkausta laihduttaneellakaan jos painoa on pudotettu huomattava määrä ja ikää on sen verran että kasvu loppunut.
Olen itse laihduttanut n. 30-kiloa noin 30-vuotiaana. Kyllä reisissä ja vatsassa ja selässä ja käsivarsissa on 'löllöä', vaikkakaan ei roikkuvaa nahkaa tai mitään poimuja. Noissa kohdissa on vieläkin läskiäkin toki vaikka olen normaalin painoindeksin keskikohdilla. Laihduttamisesta muutama vuosi.
Pudotan painoa vielä hieman lisää ja treenaan, enkä oleta että minulle jäisi mitään isoja roikkuvia nahkoja jotka pitäisi terveyssyistä poistaa. Mutta toki epäesteettistä saattaa olla.
Miksi palautuisi?