Kysyin ystävältä rahaa lainaksi
20 euroa, niin että maksaisin nyt tulevana maanatiana takaisin. Hän pahoitteli että ei voi lainata, kun on itsekin niin tiukoilla. Ei kuulemma ole kuin 150 e tilillä ja sillä pitäisi saada ruuat maanantaihin asti. Hän on yksinasuva, ja sanoi että laskuja ei ole mutta kun ruoka on niin kallista että 150 euroa riittää juuri ja juuri kolmen päivän ruokiin.
Joo, ei hänellä ole mitään velvollisuutta minulle lainata yhtään mitään.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Oletko lainannut aiemmin ? Oletko maksanut ne takaisin ? Oletko maksanut takaisin koskaan ?
Olen muutaman kerran häneltä lainannut ja olen maksanut joka ikisen kerran takaisin silloin kun on ollut puhe. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun olen häneltä näiden n. kymmenen vuoden aikana lainannut. Tai siis kysynyt.
Mä ymmärrän kyllä ystävää. On inhottava tilanne jos rahat ovat loppu ennen kuin saa lisää. Jos hänelle tulisi vaikka äkillinen sairastuminen niin voi olla taksimatka tuosta kahdestakympistä kiinni.
Nykyään on monella tiukkaa. Ei silti kannata toisista pahaa ajatella tai heitä arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, se auttaa
Riikkuliko se siellä huutelee?
Kyllä mä olisin lainannut ystävälle 20euroa tai itse asiassa vaikka antanut sen että ei olisi edes tarvinnut maksaa takaisin.
Mä erehdyin lainaamaan sukulaiselle. Oli sellainen show se takaisinmaksu ja sen koukerot ja selittelyt, että toiste en lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin se ap tarvitsi 20e? Jos johonkin turhaan niin en todellakaan lainaisi, jos itsellä raha tiukassa. Ruokaan varmaan kyllä, jos luotettava tyyppi tai hyvä kaveri. Toki 150e parin päivän ruokiin kuulostaa hurjalta. Toki edes joku puskuri on hyvä olla, ehkei kaveri halunnut ihan tiliä tyhjäksi.
Ruokaan olisin tarvinnut. Ja olen tosiaan aina maksanut takaisin silloin kun olen luvannut. Enkä ole kysynytkään lainaa kuin muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olisin lainannut ystävälle 20euroa tai itse asiassa vaikka antanut sen että ei olisi edes tarvinnut maksaa takaisin.
Ei minulle tarvitse rahaa antaa, maksan kyllä takaisin. Ei todellakaan tarvitse minulle mitään rahaa lahjoittaa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Niin!
Ja, jos minä olisin ollut olympiakisoissa, niin olisin voittanut kaikki! Jos olisin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys ja raha-asiat on parempi pitää erillään.
Ei kaikissa tapauksissa. Lainasin "ystävälle" 50markkaa. Halvalla pääsin eroon kun ei maksanut takaisin. Ei tullut enää kännissä örisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyys ja raha-asiat on parempi pitää erillään.
Ei kaikissa tapauksissa. Lainasin "ystävälle" 50markkaa. Halvalla pääsin eroon kun ei maksanut takaisin. Ei tullut enää kännissä örisemään.
Toimiva tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieluummin sukulaisilta lainaa, mutta älä koskaan ystäviltä.
Ei.
Ei sillä ole merkitystä keneltä pyytää, jos ei takaisin maksa.Ihmisten suhteet menee rikki lainausten takia.
Ellei sitten ole niin tuttu sukulainen, ettei ole väliä takaisinmaksun ajasta tai maksaako ollenkaan
Kyllä minä lainasin veljelleni tietäen etten rahoja takaisin saa. Halusin vaan auttaa häntä.
Minä heittäisin kummalle tahansa parhaista ystävistäni tuossa tilanteessa 50eur ruokarahaa, mutta he kyllä lainaisivat vain jossain äärimmäisen kummallisessa poikkeustilanteessa että on tyyliin tullut iso autoremppa, lemmikin päivystyskäynti ja vielä joku pesukoneen kosahdus kaikki lyhyehkön ajan sisällä eikä omat pikkusäästöt tai varautuminen enää riitä.
Sen sijaan olen ihan syystäkin etäännyttänyt itseni niistä tuttavista ja sukulaisista, jotka ovat samassa tilanteessa tai jopa hitusen varakkaampia kuin minä, mutta jatkuvasti käsi ojossa ja kyttäämässä että no miksi et voi lainata, noh ja aina kärkkymässä jotain.
Itse erehdyin kerran lainaamaan ystävälle 50€ että saa viikonlopun ruoat. Näinkin hänet sitten kaupassa ostamassa kaljaa ja tupakkaa. Ja koskaan en saanut tuota rahaa takaisin, kyselyjä josko olisin voinut lainata lisää. Siihen päättyi se ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin se ap tarvitsi 20e? Jos johonkin turhaan niin en todellakaan lainaisi, jos itsellä raha tiukassa. Ruokaan varmaan kyllä, jos luotettava tyyppi tai hyvä kaveri. Toki 150e parin päivän ruokiin kuulostaa hurjalta. Toki edes joku puskuri on hyvä olla, ehkei kaveri halunnut ihan tiliä tyhjäksi.
Alkoholiin se ystävä tarvitsee rahansa vkonloppuna. Ja ap varmaan tupakkaan kysyi 20€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieluummin sukulaisilta lainaa, mutta älä koskaan ystäviltä.
Ei.
Ei sillä ole merkitystä keneltä pyytää, jos ei takaisin maksa.Ihmisten suhteet menee rikki lainausten takia.
Ellei sitten ole niin tuttu sukulainen, ettei ole väliä takaisinmaksun ajasta tai maksaako ollenkaanKyllä minä lainasin veljelleni tietäen etten rahoja takaisin saa. Halusin vaan auttaa häntä.
Niinpä. Samat mietteet sinulla ja tuolla edellisellä. Ei ihan sydäntutulta tarvi takaisin, jos siltä tuntuu.
Olen joskus lainannut ystäville rahaa nuorempana. Yksikään ei maksanut takaisin ennenkuin pyysin, ja se on aika noloa joutua pyytämään omia rahojaan. Siksi lopetin lainaamisen kokonaan jo aikoja sitten.
Molemmilla rahat tiukassa niin ei kannata lainalla puoleen eikä toiseen.
Hanki luottokortti, se auttaa näissä. Jos sellaista ei jostain syystä myönnetä, ystäväsi päätös oli oikea, koska 150 on aika vähän rahaa, alle viikon asumiskulut.
Ei.
Ei sillä ole merkitystä keneltä pyytää, jos ei takaisin maksa.
Ihmisten suhteet menee rikki lainausten takia.
Ellei sitten ole niin tuttu sukulainen, ettei ole väliä takaisinmaksun ajasta tai maksaako ollenkaan