Hyvästi hyvinvointivaltio - kohta rytisee kunnolla ja köyhät laitetaan kyykkyyn kunnolla
Mistäpä leikataan 14 miljardia??
Vastaus:
ihan kaikesta mahdollisesta.
Suomi on jo nyt jäämässä jälkeen jopa baltian maista ja ex-itäblokin maista joille naureskeltiin aiemmin.
Hyvinvointi tuhottiin hetkessä.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kääkkä vielä täällä väittää että on maksanut eläkkeensä itse , ratkeaa mun päässä suoni.
Mene lääkäriin, on jo näköjään ratkennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan nykyisin loikoilijoille käsittämättömät 40 miljardia. Sieltä voi huoletta kerätä monta miljardia verotuksen kautta.
Hyvin tappava epidemia hoitaisi homman.
Siinä voisi samalla mennä isänmaan toivoja kuten pikkulapsia tai kouluikäisiä.
Heh, nuo toivot jää suoraan lapsilisästä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan nykyisin loikoilijoille käsittämättömät 40 miljardia. Sieltä voi huoletta kerätä monta miljardia verotuksen kautta.
Hyvin tappava epidemia hoitaisi homman.
En toivo sellaista mutta vääjäämättä sellainen tulee jossakin vaiheessa ja vähentää maapallon ihmiskannan murto-osaan nykyisestä.
Hyvä puoli siinä on se ettei se valkkaa kohteitaan millään ihmisen määrittämällä tavalla vaan toimii tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian suuri julkinen sektori!
Liian paljon eläkeläisiä.
Liian paljon sosiaaluetuuksilla eläviä. Omatkaan ei muka riitä niin otetaan vielä muualta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi ei saa koskaan EU-avustuksia vaikka etelä on saanut niitä vuosikymmeniä? Nyt heillä meneekin jo paremmin. Eivätkö suomalaiset poliitikot osaa täyttää lomakkeita? Voisivat sen verran vaivautua palkkansa eteen tekemään kun ovat tämän tilanteen itse aiheuttaneet. Vai onko se vaan helpompaa leikkiä saksilla ja syyttää köyhiä ja työkyvyttömiä. Moni on itse asiassa työkyvytön siksi että ei ole saanut apua terveydenhuollosta, ja se tilanne vain pahenee.
Koska Suomi on nettomaksaja, eli Suomella on rahaa.
Mitä jos leikattaisiin vaikkapa työttömiltä ja sairailta? Jättäkää eläkeläiset rauhaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian paljon sosiaaluetuuksilla eläviä. Omatkaan ei muka riitä niin otetaan vielä muualta lisää.
Niin, Suomessa pitäisi ottaa Italian linja. Ei yhtäkään ulkomaalaistaustaista enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on sosiaalietuuksilla eläjiä. 1,6 miljoonaa eläkeläistä elää toisten taskuista.
Hyvin tappava epidemia hoitaisi homman. // Historiallisena, joskin karuna, esimerkkinä tästä on Mustan Surman jälkeinen aikakausi Euroopassa. Pienentyvä väestö takaa, että työpaikoista kilpailee pienempi väkimäärä. Toisekseen, väkiluvun lasku on helpoin ja tuskattomin tapa pienentää Suomen ekologista jalanjälkeä. Kolmanneksi, jos ja kun ilmastonmuutos ja muut ekologiset katastrofit, mm. massasukupuuttoaalto ja maaperän köyhtyminen etenevät pienentyvä väestö suhteessa maamme luonnonvaroihin on valtti, ei haittatekijä. Se tekee yhteiskunnastamme paljon joustavamman kun ilmastonmuutoksen etenemiseen tulee reagoida ja mm. ruoan tuottaminen tulee vaikeammaksi.
#############olen siis yhteiskunnan kivijalka paitsi veronmaksajana myös kuluttajana.################
Et ole, olet verojen syöjä työssäsi jossain v...un valtion "tutkimus"laitoksessa. Palkkasi maksetaan veroista ja työsikin on sen tyylistä ettei kukaan edes huomaa jos olet pari kk poissa.
Juuri tällaiset Sitrat ja muut haista...alaitokset pitäisi laitta ekana isoon leikkuriin niinkuin jokin UPI, josta joku Mika Aaltola tulee aika ajoin lausumaan jonninjoutavia itsestäänselvyyksiä.
Nämä laitokset on syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideoita? Joku antaa aina rahat pois vaikka mihin ulkomaille ja virastoon, jos sitä onkin. Sitten väitetään ei ole.
Reiluinta olisi, kun aikuiset ihmiset kustantaisivat itse terveydenhuoltomenonsa. Ei tarvitsisi muussa edes säästää.
Joo, syöpään saa hoitoa Dokrates-sairaalassa..jos on 200 000 e laittaa kokonaishoitoon.
yksityisessä järjestelmässä on yksityiset sairausvakuutukset. Minullakin on, en edes odota julkisen universaalin järjestelmän kykenevän hoitamaan minua. Olen nähnyt hoitojonot tarpeeksi läheltä.
Kaksi leikkausta on nyt tehty yksityisellä yksityisellä sairausvakuutuksella
Itsekkäänä et ota huomioon, et
ei tietenkään ole. Siksi universaali julkinen terveydenhoito täytyy kohdentaa köyhemmille, eli se ei saa olla enää universaali. Terveydenhuollon resurssit eivät millään kestä, kun väestö vanhenee ja samalla uusiin kalliisiin hoitomuotoihin ei ole varaa muutenkaan. Keskiluokkaiset kuten minä itse maksakoon hoitonsa itse.
Vai vielä itsekäs :D Itsekkäänä toimisin kuten sosialisti, varaa itselleen paikan hoitojonoista, jotka kuuluvat köyhemmille. Minä sentään kustannan hoidot yksityisen vakuutuksen kautta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei romahtanut hetkessä, vaan 18 vuotta on oltu ilman talouskasvua ja ELETTY VÈLAKSI. 18 vuotta!!! Joskus tulee päätepiste ja nyt taitaa edessäpäin sellainen häämöttää.
Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Sotien jälkeinen hyvinvointiyhteiskuntaprojektihan nojasi siihen että elättejä on erittäin vähän elättäjiin nähden ja hyvinvointiyhteiskunta oli vielä 1990-luvulle asti edullista ylläpitää. Demografisen muutoksen jälkeen ongelmaksi tuli moraalinen muutos, elätiksi jäämisestä tuli hyväksyttävää ja joissain piireissä jopa ihailtavaa. Viimeisin piirre murroksessa on se, että elättejä suorastaan aktiivisesti hankitaan ulkomaita myöten.
Moraalinen muutos, siis se oikeasti merkittävä muutos, tapahtui kyllä ihan muualla kuin köyhien kahvipöydässä. Se ei ollut köyhät/duunarit, jotka päättivät, että voittojen maksimoimiseksi viedään tehtaat jonnekin indokiinaan ja täytetään länsimaat rihkamalla. Se ei myöskään ollut ne persaukiset, jotka lobbasivat verokirjat ympäri maailmaa siihen malliin, että verotus kevenee sitä mukaa mitä enemmän omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on sosiaalietuuksilla eläjiä. 1,6 miljoonaa eläkeläistä elää toisten taskuista.
Tämä suhde tulee muuttumaan kun kuolo korjaa tätä ikäryhmää väistämättä. Toisin sanoen työikäisiä on aikanaan vähemmän kuin eläkeläisiä, esim kuolo korjaa perinteisesti kokoomuksia äänestäviä ja nuoret vasemmistolaiset naiset valtaa alaa. Ehkä sitten saatte miljonääriveronne, yms...rikkaat saattaa vielä tovin pyristellä vastaan, mutta perillisiä on aikanaan vähemmän kuin perinnön jättäjiä.
"Työt elinkeinoelämän tutkimuslaitoksessa siinä välissä lienee ainoa, joka ei ole osa julkista sektoria. Eli minä hyväosainena "yliopistoihmisenä" käyttän samoja resursseja, joista voisi antaa köyhille. Suomen keskiluokan ahneus ja avuttomuus on kallista ja noloa. "
näin tosiaan on, jos on tuottamattomissa töissä julkisella sektorilla. Näiden tuottamattomien työpaikkojen kautta ihmisiä työllisti erityisesti Marinin hallitus. Tarkoitti vaan lisää velkaantumista, josta nyt kärsitään
Vierailija kirjoitti:
"Työt elinkeinoelämän tutkimuslaitoksessa siinä välissä lienee ainoa, joka ei ole osa julkista sektoria. Eli minä hyväosainena "yliopistoihmisenä" käyttän samoja resursseja, joista voisi antaa köyhille. Suomen keskiluokan ahneus ja avuttomuus on kallista ja noloa. "
näin tosiaan on, jos on tuottamattomissa töissä julkisella sektorilla. Näiden tuottamattomien työpaikkojen kautta ihmisiä työllisti erityisesti Marinin hallitus. Tarkoitti vaan lisää velkaantumista, josta nyt kärsitään
Joku sentään maltoi lukea tekstin loppuun ja sisästi asian eikä huuda silkasta huutamisen ilosta yhden lauseen perusteella. :D
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä on töitä ja niistä maksetaan palkkaa. Just saying.
Voit mennä sinne töihin, jos haluat.
Kun puhutaan, että eduskunta edustaa kansaa, siellä pitäisi olla suhteellisesti yhtä paljon naisia ja miehiä, nuoria ja vanhoja, kuten myös etnisiä, yms vähemmistöjäkin. Muutenhan se on huutavaa epätasa-arvoa. Jos veisimme tämän ajattelun äärimmäisyyksiin, pitäisi meidän oikeastaan arpoa kansanedustajat väestöpohjan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on varoiteltu jo ainakin 15 vuotta, että velat täytyy maksaa.
Oli päivänselvää, että maksun aika tulee, mutta velkaa haluttiin vaan lisää ja lisää.
Vieläkään oppi ei ole umpiluupäihin uponnut.
Kukas se viime hallituspuolueesta sanoikaan, että velkaa ei tarvitse maksaa:))2
Naisilta pitää ottaa äänioikeus pois ja antaa tilalle empatiapisteitä. Naisten ideologiset perseillyt päättyvät aina karmeaan katastrofiin. Siksi maailmassa ei ole yhtään matriarkkaaista yhteiskuntaa olemassa.
Rahat työeläkkeisiin tulee työllistäjiltä ja palkansaajilta, se 40 miljardia joka vuosi näiltä on kova taakka. Taakkaa kevennettävä ja työelämää tervehdytettävä leikkaamalla taakkaa eli eläkemaksuja, ja silloin eläkeyhtiöillä on vähemmän tuloja jaettavaksi, eli eläkeleikkaus väkisin edessä