Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssisähköilijät tukkivat sähköyhtiöiden asiakaspalvelut

Vierailija
27.02.2026 |

Pörssisähköilijät itkevät ja anelevat armoa sähköyhtiöiden asiakaspalvelusta:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011832730.html

Miksi tyhmä ihminen valitset pörssisähkön?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pörssisähkölasku ainakin pysynyt halpana, kun ei ole kuin jääkaappi, modeemi jatkuvasti päällä ja kun katson tv, oli 18e viimeksi.

Vierailija
42/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kummatkin ja on se hullunhommaa pitää pörssisähköä. Jos pitää niin kiinnittää talvikuukaudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1400 euron lasku, iso ? Missä menneisyydessä ihmiset elävät, 1000€ euroa on nykyään niin pieni raha, että niitä nyt kuluu ihan normaalistikin, renkaat, tiskikone, rahastoon kuukaudessa, en käsitä.

Jos saat eläkettä tuhat euroa kuukaudessa, kokeilepa. Edesmennyt äitini sai maalaistalon emäntänä noin tuhat euroa kuukaudessa. Ei vanhoilla ihmisillä eläke välttämättä ole sen enempää. Ilman perintömetsiä olisi ollut tiukkaa.

Vierailija
44/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nämä talvikuukaudet ole halpoja kiinteälläkään hinnalla. Meilläkin sähkölämmitys ja kaikki muu sähkönkulutus pidettävä minimissä jotta laskut pysyy siedettävinä. Vaikka laskuista selvitään niin eipä silti huvita maksella sähköyhtiöille senttiäkään ylimääräistä kun muitakin kulueriä on. 

Vierailija
45/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut kummatkin ja on se hullunhommaa pitää pörssisähköä. Jos pitää niin kiinnittää talvikuukaudet.

Tarkennetaanpa että 20mWh sähkölämpöä on hullunhommaa!

Vierailija
46/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko laittaisi joka kuukausi rahaa sivuun, kesälläkin, niin ei tarvitse murehtia laskujen kanssa talvella ? Aika heppoisesti ihmiset suunnittelevat talouttaan, itsellä kaikki on Excelissä, tiedän ihan tarkkaan kuinka paljon laitan sivuun joka kuukausi, näin jo vuodesta 2002, kun ostin okt:n. Jos omistaa talon, niin 5000 € pitää olla aina sivussa, jos tulee jotain. Miksi ihmiset tuhlaavat aina kaiken ja sitten, kun joku huolehtii taloudestaan, heti on rikas tai suurituloinen, kummallinen asenne ihmisillä. 

Vierailija
47/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Surettaa" ettei kukaan puhu veden hinnasta kaupungeissa.

Huoli pois, kyllä hallituksessa turistaan kuinka saadaan nostettua kaikki hinnat tappiin ja kerättyä maksimaaliset verot, koska onhan kansalaisilla ennätykselliset 70 miljardia euroa tileillään tyhjänpanttina. Ja onhan tässä sekin puoli, että näin hallitus ohjaa kansaa pakkokuluttamaan kun muuten ei raha liiku, kaikki raha menee arjen pakollisiin menoihin, ruoka, sähkö, vesi, asuminen, autoilu eikä enää jää varaa muuhuun puhumattakaan säästämiseen. 

Nyt 'syödään' niitä säästöjä mitä on vuosia kerätty pahanpäivän varalle.

Vierailija
48/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, mitä laskuja. Pörssisähkösopimukset pitäisi kieltää eläkeläisiltä ja alle 75000€ vuodessa tienaavilta. Yhden kuukauden sähkölasku voi ajattaa talouden täysin umpisolmuun loppuelämäksi persaukisilta ihmisiltä.

Ei kannata yleistää, ihmisillä on erilaisia systeemejä. Mulla on pörssisähkö ja tienaan alle 75 000€ . Tammikuun sähkölasku poikkeuksellisen 250 euroa kun normaalisti vähän yli satasen. Asun 200 neliön omakotitalossa ja autotalli lisäksi. Olen sitä mieltä ettei mun vieläkään kannata ottaa kiinteää, kesällä on niin halpaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän