Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (681)

Vierailija
181/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai seksistä ei sais puhua ja kirjoittaa lainkaan? Miten eroottiset tarinat voi olla seksuaalista ahdistelua? 

Ei julkisesti tai tuntemattomille, se on seksuaalista ahdistelua. Esimerkiksi päivämediaan eivät pervoilut kuulu ihan siitä riippumatta kuka on hinkkaaja ja kuka kohde. Kute

Tamponien myynti on kiellettävä alle 18-vuotiailta. 

K18 sisältöä voi käsitellä K18 alustoilla. Mutta ketään yli 18-vuotiastakaan ei saa altistaa sille vastoin heidän tahtoaan, sillä heitäkin koskettaa itsemääräämisoikeus

Jos on vaikea ymmärtää niin yhteiskunta ei ole pervoilualusta, mutta yhteiskunnan sisällä voi olla pieniä pervotiloja, missä saa pervoilla niiden kanssa, jotka niihin osallistuvat. Ei muiden. Näin yksinkertaistettuna palli-aivoiselle

Vierailija
182/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. älykkyysosamääräni on yli 130 joten ehkäpä se on kuitenkin se toisten kehon sisälle ulostaja ja sukuelinten sörkkijä joka on se tyhmä

:D Hahahaha. Joo varmaan on äo 130. Olet huvittava, mutta pääasiassa surullinen tapaus

Minusta hän ei ole lainkaan huvittava, vaan äärimmäisen surullisella tavalla mielenterveysongelmainen. Luultavasti skitsofrenia, ja siihen toki voi sairastua oli äo mikä tahansa. 

Aa gaslightaat kun joku ei ole oksupervofriikki kuten te. Surullista kyllä, mutta vain te

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai seksistä ei sais puhua ja kirjoittaa lainkaan? Miten eroottiset tarinat voi olla seksuaalista ahdistelua? 

Ei julkisesti tai tuntemattomille, se on seksuaalista ahdistelua. Esimerkiksi päivämediaan eivät pervoilut kuulu ihan siitä riippumatta kuka on hinkkaaja ja kuka kohde. Kute

Tamponien myynti on kiellettävä alle 18-vuotiailta. 

K18 sisältöä voi käsitellä K18 alustoilla. Mutta ketään yli 18-vuotiastakaan ei saa altistaa sille vastoin heidän tahtoaan, sillä heitäkin koskettaa itsemääräämisoikeus

Jos on vaikea ymmärtää niin yhteiskunta ei ole pervoilualusta, mutta yhteiskunnan sisällä voi olla pieniä pervotiloja, missä saa pervoilla niiden kanssa, jotka niihin osallistuvat. Ei muiden. Näin yksinkertaistettuna palli-aivoiselle

Sä et oo tainnut oikeasti elämässäs koskaan rakastaa ketään. Aika surullista, kun miettii

Vierailija
184/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. älykkyysosamääräni on yli 130 joten ehkäpä se on kuitenkin se toisten kehon sisälle ulostaja ja sukuelinten sörkkijä joka on se tyhmä

:D Hahahaha. Joo varmaan on äo 130. Olet huvittava, mutta pääasiassa surullinen tapaus

Minusta hän ei ole lainkaan huvittava, vaan äärimmäisen surullisella tavalla mielenterveysongelmainen. Luultavasti skitsofrenia, ja siihen toki voi sairastua oli äo mikä tahansa. 

Ai siitoshullu? Palstan paras asukki.

T. Sukuelinten hinkkaaja pro

Siitoshullupa hyvinkin. Voishan tuo sekoilu joo olla viihdyttävääkin, mutta ei mua oikein enää naurata, koska ei noin vakavat mielenterveyden ongelmat ole vitsi. 

Vierailija
185/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos homous ei ole poliittista, niin miksi queer tutkimukseen kuuluu semmoisia asioita kuin kapitalismikritiikki? miksi queer ihmiset kokevat olevansa essentiaaleja kapitalismin alasajolle?

Vierailija
186/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa gaslightaat kun joku ei ole oksupervofriikki kuten te. Surullista kyllä, mutta vain te

Kyllä sä tiedät itsekin näkemystesi olevan täysin marginaalissa, ja aivan varmasti olet myös tietoinen siitä, että tuollaista pidetään täysin hulluna. 

On sangen epätodenköistä, että kaikki muut olis täysin väärässä, ja sinä ainoana ihmisenä maailmassa tietäisit, miten asiat oikeasti on. 

Vierailija
187/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos homous ei ole poliittista, niin miksi queer tutkimukseen kuuluu semmoisia asioita kuin kapitalismikritiikki? miksi queer ihmiset kokevat olevansa essentiaaleja kapitalismin alasajolle?

About kaikki mun tietämät homot on kyllä talouspoliittisesti oikealle nojaavia kapitalisteja 🤔. 

Vierailija
188/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät siitä poliittista, mutta he ovat pieni vähemmistö älymystökuplassaan. Tietysti politiikka liittyy monien LGBT-ihmisten elämään, etenkin nyt kun vähemmistöjen oikeuksia leikataan monissa maissa.

Vierailija
189/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et oo tainnut oikeasti elämässäs koskaan rakastaa ketään. Aika surullista, kun miettii

No jos pitää erite- ja ulosteleikkejä rakkautena niin ehkä sitten en. Harmi jos olet friikin lisäksi surullinen ihminen, mutta ei voi mitään, parempi onni ensi kerralla

Vierailija
190/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen transvestiitti eli mies joka satunnaisesti pukeutuu naisten vaattisiin, tavallisesti hameeseen.

En halua olla missään tekemisissä Setan, Pride-liikkeen tai transaktivistien kanssa. En ole halunut koskaan muuttua naiseksi enkä ole homo. Naisten vaatteissa kulkeminen on enemmän fetissi, ja se on vain satunnaista. 

Ollen myös sitä mieltä että sukupuolia on vain kaksi ja millaiset lisääntymiselimet on, määrittää sukupuolen.

Vierailija
191/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos pitää erite- ja ulosteleikkejä rakkautena niin ehkä sitten en. Harmi jos olet friikin lisäksi surullinen ihminen, mutta ei voi mitään, parempi onni ensi kerralla

Noniin, eiköhän se vähemmälläkin tullut selväks ettet ole elämässäs ole kertaakaan rakastanut ketään. Oikeasti mietin, onko konservatiivit edes kykeneviä rakkauteen, ehkä osa heistä

Vierailija
192/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siitoshullu? Palstan paras asukki.

T. Sukuelinten hinkkaaja pro

Siitoshullupa hyvinkin. Voishan tuo sekoilu joo olla viihdyttävääkin, mutta ei mua oikein enää naurata, koska ei noin vakavat mielenterveyden ongelmat ole vitsi. 

Toisiin ihmisiin ulostaminen tervettä? Joopa joo

Vierailija
193/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ilmeisen onnekas lesbo, kun saanut elää vapaasti hyväksyttynä ilman syrjintää. Todella hienoa asia. Niin asioiden pitäisi olla kaikkien kohdalla.

Toivoisin, että sinulla olisi hieman enemmän ymmärrystä sen suhteen, että juuri he, jotka ovat pitäneet asiasta meteliä ja nousseet barrikadeille. He ovat onnistuneet avartamaan tavallisten ihmisten maailmankuvaa niin, että sun polku on ollut ilmeisesti paljon helpompi. Kaikilla ei kuitenkaan vielä menen yhtä hyvin ja työtä riittää.

Vierailija
194/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ketju on mennyt ihan raiteiltaan, päinvastoin kuin juna joka puksuttaa suklaatunneliin.

Tää on ehkä selkein yhtenevä tekijä kaikilla ns. heteroilla homovihaajilla. Aivan käsittämätön anaalifiksaatio

Ei mies ulostamassa mihinkään muuhunkaan aukkoon ole yhtään sen ylevämpää, samanlaista saastuttamista se on. Ulosteet voi laittaa viemäriin, niinkuin sivistyneet ihmiset tekevät

Vierailija
195/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen bi, tiedostanut asian jo teinistä saakka ja en koskaan tehnyt asiasta numeroa. Olen 36, hetkellisesti minullakin oli bi-pride ja og sateenkaarilippu seinällä kun tuli sellainen outo hetki, nyt ovat kaapissa koska en halua edes olla osa tuota porukkaa. Olen irtaannuttanut itseni täysin tuosta liikkeestä, ei se silti poista minun seksuaalisuuttani. 

En aio käydä missään pridetapahtumissa ja miksi? Ne eivät ole enää sitä mitä ne olivat ja ajoivat. Ja se mitä fetissisekoilua pridessa nykyään myös pusketaan.... ei, jotain puppy play pukeisia miehiä konttamassa maassa maskit kasvoilla ja haukkumassa. Se ei ole pridea, se on fetissi mikä kuuluu ihan omaan paikkaansa.

Tästä koko sateenkaari, seta, yms jutusta on tullut jotain ihan ihme habitusta ja skeneä missä koko ajan vaaditaan oikeuksia puskemalla muut sivuun ja sitten jos joku sanoo ei niin alkaa massauhriutuminen.

Vierailija
196/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä tiedät itsekin näkemystesi olevan täysin marginaalissa, ja aivan varmasti olet myös tietoinen siitä, että tuollaista pidetään täysin hulluna. 

On sangen epätode

Ei kyllä ole, vaan se että ulostaa toisiin ihmisiin on friikkiä ihan miltä suunnalta tahansa asiaa katsoo. Yritätte runoilla siitä jotenkin normaalia ja kaunista, vaikka se on jopa apinoiden keskuudessa täysin epähyväksyttyä. Olette alhaisempia kuin eläimet

Vierailija
197/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "vanhan liiton" transseksuaali. Inhoan wokettamista, siihen liittyvää uuskieltä ja mentaliteettia. Olen normaalisti yhteiskunnassa toimiva kansalainen. Kannatan ihmisoikeuksia, mutten huomion hakemista "erityisyydellä". En todellakaan ole pro-Palestine, koska siellä ei seksuaalivähemmistöillä ole minkäänlaisia oikeuksia. Kyllä meitä on.

Vierailija
198/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisiin ihmisiin ulostaminen tervettä? Joopa joo"

Tuota suosittelen kertaamaan lisääntymisbiologian alkeet... Ei se vauva saa alkuansa niin, että isi kakkaa äidin päälle tai päin vastoin. 

Vierailija
199/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "vanhan liiton" transseksuaali. Inhoan wokettamista, siihen liittyvää uuskieltä ja mentaliteettia. Olen normaalisti yhteiskunnassa toimiva kansalainen. Kannatan ihmisoikeuksia, mutten huomion hakemista "erityisyydellä". En todellakaan ole pro-Palestine, koska siellä ei seksuaalivähemmistöillä ole minkäänlaisia oikeuksia. Kyllä meitä on.

Enkä myöskään ole koskaan saanut pahaa sanaa transseksuaalisuudestani. Saattaa johtua siitä, että käyttäydyn kuin normaali ihminen, en herätä huomiota enkä provosoi ketään. Ja jokainen saa ajatella sukupuolestani mitä lystää, toisten ajatukset eivät ole minun asiani.

Vierailija
200/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kyllä ole, vaan se että ulostaa toisiin ihmisiin on friikkiä ihan miltä suunnalta tahansa asiaa katsoo. Yritätte runoilla siitä jotenkin normaalia ja kaunista, vaikka se on jopa apinoiden keskuudessa täysin epähyväksyttyä. Olette alhaisempia kuin eläimet"

Mistä ihmeen toisiin ihmisiin ulostamisesta sä puhut? Ketkä sellaista tekee? 

Yhäkin, kyllähän sä tiedät, että about ihan kaikki ihmiset on sun kanssa eri mieltä? Kai sä sen kuitenkin tiedostat?