Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (648)

Vierailija
361/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mennyt alun pitäen niin, että tuo Priden tarkoitus oli ihan eri asia, ja vasta myöhemmin se väännettiin tuohon klovneriaan eli räikeisiin pellen asuihin, yksi sarvisasuihin ym KRÄÄSÄÄ  että varmasti oikein alleviivaten korostuu "miten erityisen outoja friikkejä tässä ollaan oikein isommalla porukalla ja ylpeitä siitä! " Pride on itseasiassa vääntynyt ja kääntynyt tekemään ihmisistä ihan pellejä.. 

No sieltä taas yks aivokuollut kiukunpurkaus. Näitä näemmä riittää, vai onkohan kaikki yhdenja saman apinan kirjoittamia

Vierailija
362/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heterous on selvästi epäonnistunut. Syntyvyys 1,1 lasta per nainen. Etelä-koreassa, missä homofobia on voimissaan, syntyvyys 0,6 lasta/nainen

Pitäisköhän kaikki heterot oikeasti vaan ampua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun perusteella vois tehdä ehkä sen johtopäätöksen että cis-heteroihminen on helvetin kiukkuinen, pervo ja tyhmä

Onneksi siis sellaista ei ole olemassakaan, kuten ei ole trans-ihmisiäkään.  Pelkkiä poliittisia mielikuvitustermejä.

Voivoi, tuliko taas itku ikävästä sanasta :((( No anna tulla kunnon itku kerralla ulos niin ehkä se sitten auttaa

Tai tapa vaikka ittes

Tapa ittes.  Argumenttien kuningatar, osoitus älykkyydestä, ajattelun taidoista ja viisaudesta. Tsemppiä <3

Vierailija
364/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun perusteella vois tehdä ehkä sen johtopäätöksen että cis-heteroihminen on helvetin kiukkuinen, pervo ja tyhmä

Olen ilmoittanut sinut CIA:lle epäiltynä terrorismin rahoittamisesta. Hauskaa Kuuban matkaa!

xDDDDDDDDD

Hankala sanoa onko kyseessä parodia, vai näinkö oikeasti keskiverto hetero ajattelee

Olet aivan käsittämättömän vi tun tyhmä ihminen joka tapauksessa, huhhuh. Suosittelen että tapat itsesi

Rauhoita jo. Jos olet homoseksuaali, niin hävettää kuulua samaan joukkoon sinun ulostulosi takia. 

Vierailija
365/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot, lesbot, bit ja transit saatiin tappelemaan keskenään eli kaikki meni niin kuin pitääkin.

t. heteromies

Vierailija
366/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin yhteen ketjuun sulassa sovussa transviha, homoviha ja heteroviha. Joskus maailma on kaunis paikka.

Vierailija
367/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heterous on selvästi epäonnistunut. Syntyvyys 1,1 lasta per nainen. Etelä-koreassa, missä homofobia on voimissaan, syntyvyys 0,6 lasta/nainen

Pitäisköhän kaikki heterot oikeasti vaan ampua?

Montakos lasta sinä idi-ootti saat puskettua peräsuolestasi. Voin kertoa: 0

Vierailija
368/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homot, lesbot, bit ja transit saatiin tappelemaan keskenään eli kaikki meni niin kuin pitääkin.

t. heteromies

Tervetuloa mukaan :) 

Vierailija
369/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaksi muuttui keskustelu. Näköjään aiheesta ei voi keskustella asiallisesta, vaikuttaa siltä, että kaksi eri laidoilla olevaa haukkuu toisiaan ja kaikkia muita ja häiritsee keskustelua.

Mitä ap ajattelet tästä vastaanotosta aloituksellesi?

Vierailija
370/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mennyt alun pitäen niin, että tuo Priden tarkoitus oli ihan eri asia, ja vasta myöhemmin se väännettiin tuohon klovneriaan eli räikeisiin pellen asuihin, yksi sarvisasuihin ym KRÄÄSÄÄ  että varmasti oikein alleviivaten korostuu "miten erityisen outoja friikkejä tässä ollaan oikein isommalla porukalla ja ylpeitä siitä! " Pride on itseasiassa vääntynyt ja kääntynyt tekemään ihmisistä ihan pellejä.. 

No sieltä taas yks aivokuollut kiukunpurkaus. Näitä näemmä riittää, vai onkohan kaikki yhdenja saman apinan kirjoittamia

Mikä sinua vaivaa? Kvg mikä on Priden historia ja tule sitten vasta viisastelemaan tämmöiselle vanhemalle vähemmistöön kuuluvalle, joka on todellakin tietoinen historiasta.  Sinulla ei ole keskustelutaitoja, eikä käytöstapoja.  

Vierailija
371/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. heteromies

No daa...

Vierailija
372/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen usein ajatellut, että kun potentiaalisen lähisuhdekumppanin löytäminen on meidän valtaenemmistön kohdalla vaikeaa, niin kuinka sitten jos et osaakaan nimetä itsellesi sukupuolta, jonka kumppaniehdokaskin havaitsee ja näkee puolestaan itselleen ehdokkaana."

Tää on se ongelma keskiverto heteropellen mielessä, että etsitään vaan seksikumppania, ei rakkautta. Omaan silmään sä oot sieluton tyhmä apina etkä ansaitsekaan sitä jälkimmäistä

No kyllähän se näin meillä heteroilla taitaa olla, että sen parisuhteen erottaa muista lähisuhteista nimenomaan se erotiikka. Me siis odotetaan ja toivotaan eroottista yhteyttä sen rakkaimman kanssa ja sitä on hyvin vaikeaa saada syttymään henkilöä kohtaan jonka ulkomuoto on jollain lailla luotaantyöntävä. En itsekään ihastu ensisijaisesti ulkonäön pohjalta, mutta perussiisti ja jotenkin kivan näköinen pitää kuitenkin olla. Runsaat lävistykset, merkittävä ylipaino, epäsiisti tukka ja huomiotaherättävän erikoinen tyyli itselle ovat eroottisen viehtymyksen este. Sukupuolivähemmistöillä on monesti näitä minun mieltymyksiini sopimattomia piirteitä, ehkä yhdistäisin niitä jollain lailla mahdollisiin mielenterveyden ongelmiin, jotka ko vähemmistöllä ovat tutkimusten mukaan yleisiä.

Surullista että joko kokemuksesi tai uskomuksesi (ehkä jonkinlainen defenssi tai erotiikan vierastaminen) saa sinut ajattelemaan, etteivätkö seksikumppani ja rakastettu olisi yleensä nimenomaan yksi ja sama ihminen, me heterot olemme sillä tavalla onnekkaassa asemassa, että meillä löytyy monesti molemmat yhdellä kertaa.

Vierailija
373/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti trollausta ketjussa, mutta onhan pridessa paljon juttuja, joista osaa pidän hyvänä ja osaa en.

Hyvää on tapahtumat, joissa jaetaan tietoa ja/tai mahdollisuus löytää samanhenkkisiä ihmisiä. Vähemmälle sais jäädä vahvat normit ja oletukset esim. politiikasta, kielenkäytöstä. 

Trans on vähän keisarin uudet vaatteet, imo. Silloin kun sukupuolella on väliä, niin sillä on identiteetin yli. Myös sateenkaaren alla. Vaikka sen sanominen ääneen olis pahin synti ikinä.

Vierailija
374/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin ajetaan lainsäädäntöä, jonka mukaan biologisen sukupuolen hämärtäminen esimerkiksi häiritsevällä pukeutumisella tulee rangaistavaksi. Maksimituomio tällaisesta toiminnasta olisi kaksi vuotta vankeutta.

Vierailija
375/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse kenenkään mikään suuntautuminen. Pridet on ihan ok. Ei mun tarvi niihin mennä. 

Vierailija
376/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siis sellaista ei ole olemassakaan, kuten ei ole trans-ihmisiäkään.  Pelkkiä poliittisia mielikuvitustermejä.

Voivoi, tuliko taas itku ikävästä sanasta :((( No anna tulla kunnon itku kerralla ulos niin ehkä se sitten auttaa

Tai tapa vaikka ittes

Tapa ittes.  Argumenttien kuningatar, osoitus älykkyydestä, ajattelun taidoista ja viisaudesta. Tsemppiä <3

Voivoi tuliko itku :(((((

Vierailija
377/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei voida edistää, jos nainen ja ho..."

Joo, tarvitaan cis-heteromies määrittelemään naiset, tran sut ja homot että hän voi meitä kaikessa pyhyydessään auttaa.

Mitä jos vaan jo painuisit vit tuun

Täältä sivusta pyydän kauniisti ettet sinä puolestani päättäisi että olen CIS mitään, kun enhän minäkään määrittele sinua

-YT, nainen.

Voivoi sentään, tuliko itku ikävästä sanasta :((((

No itke vaan kaikki kiukku ja paha olo ulos ehkä se siitä sitten helpottaa <3

Ei varsinaisesti. Jokainen voi itse arvioida millä kirjoittajalla täällä on mennyt ns tunteisiin tämä aihe :)

Ei sillä, kyllä minä ymmärrän. Ulkopuolisuus on nopeasti

On varmasti hyvin haastavaa löytää sellaista ihmistä, joka voisi kiinnostua seksuaalisesti ja romanttisesti yksilöstä joka on fyysisten havaintojen perusteella omaa sukupuolta, mutta pyrkii ilmentämään pukeutumisellaan, olemuksellaan ja puheillaan vastakkaista.

Ei kuule suinkaan. Näille on omat ottajansa. Ihmisen seksuaalisen kiinnostuksen jakauma on sellainen, että jos ihminen on henkisesti sinut itsensä kanssa, niin hyvin löytyy kiinnostuneita erikoisemmillekin sex-gender-yhdistelmille. 

Vierailija
378/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on harvinaisen ahdasmielinen ihminen. 

Vierailija
379/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritse kenenkään mikään suuntautuminen. Pridet on ihan ok. Ei mun tarvi niihin mennä. 

EEIJEIJEIJEIJEIJEIJEIEJIEJIEIJE

Sun täytyy nyt rakentaa koko elämäs sen pakkomielteen ympärille minkälaisilla pervoilla tavoilla homoseksuaalit mahdollisesti toisaan nussii. Muuta mahdollisuutta ei ole!

Vierailija
380/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetero ja ärsyttää kaikki Pride-touhu. Seksuaalivähemmistöjen oikeudet toteutuisi paljon paremmin ilman hirveää numeroa mikä voi johtaa siihen, että ihmiset kyllästyy ja sen jälkeen oikeudet menevät huonompaan suuntaan. Ihmisten makuuhuoneasiat eivät minun mielestä kuulu julkisuuteen ollenkaan.

Jaa, mielestäsi ne siis toteutu hienosti, kunnes alkoivat ajaa asiaansa? Onko täasä joku logiikka?

Miksi menet tapahtumiin, jos ne kerran ärsyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän