Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tupakointi tulossa uudestaan muotiin?

Vierailija
26.02.2026 |

Toisessa ketjussa keskusteltiin nuorista jotka pyytåvät aikuisia ostamaan heille tupakkaa ja joku kirjoitti että tupakointi on tulossa uudestaan muotiin nuorten keskuudessa. En siis olekaan yksin havaintoineni. Asuinalueellani näkyy tupakoivia nuoria naisia, hyvin pukeutuneita, ei todellakaan mitään syrjäytyneitä. Muutama vuosi sitten sellaisia ei näkynyt. Oletteko huomanneet saman ilmiön? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön tupakkapaikalla näkyy nuoria naisia ja pari röökimuijaa. Nuoret miehet ilmeisesti nuuskaavat.

Olet köyhä

Vierailija
42/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin ulkomaiseen artikkeliin, että tupakointi on tosiaan uusi trendi erityisesti nuorten naisten piireissä. Hieraisin silmiäni kahteen kertaan, koska etenkin tällä palstalla haukutaan aina tupakoitsijoita. Viime kerroilla, kun olen käynyt viihteellä näen paljon nuoria ihmisiä tupakalla, joten tämä väite todellakin voi pitää paikkansa. Vielä pari vuotta sitten näin tupakoitsijoita huomattavasti vähemmän. Itse tupakoitsen satunnaisesti viihteellä eli muutaman kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi tutkimus on todennut että tupakkaa polttavilla on matalempi älykkyysosamäärä. VAlko ro skan juttu tuo rööki, vetävät sitä silmät sirrillään crokseissa

Minä taas olen lukenut päinvastaista. Älykkäillä ihmisillä on enemmän paheita ja käyttävät alkoholia ja tupakkaa enemmän. Pää ei kestä älykkäänä elämää ilman nautintoaineita. Kumpi pitää paikkansa?

Vierailija
44/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia, Minja ja Antti & Tytti ehdottanee,  ilmaiset tupakat köyhille

Vierailija
45/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei, säästyy nuorten rahat, tupakka aski  on tosi kallis.

Vierailija
46/46 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että tupakoitsijoita näkee nykyään enemmän, johtuu siitä, että parveketupakointikieltoja alkaa napsahtelemaan vähän joka puolella. Eli nämä ihmiset, jotka ovat saaneet sauhutella omilla parvekkeillaan piilossa, joutuvat tekemään sen nyt julkisesti. Mahtavaa esikuvaa lapsille :) Kiitos siis näistäkin huonoista päätöksistä.

Voisi kuvitella että nykysuomessa olisi lastenkasvattajalla isompia huolia kuin muiden tupakointi.

Olen tupakoitsija. En mikään korsteeni mutta nautin siitä. Saattaa mennä päivä parilla kolmella. Saatta mennä enemmänkin. En ole huomannut trendiä suuntaan en toiseen mutta en käykään ihmisten ilmoilla juuri. En ole niin hölmö että polttaisin bussipysäkillä tai vaikka uimarannalla. Keski-ikäistymiseni kunniaksi ajattelin ostaa jonkun kauniin piipunm Ihan vaan nauttiakseni silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi