Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tupakointi tulossa uudestaan muotiin?

Vierailija
26.02.2026 |

Toisessa ketjussa keskusteltiin nuorista jotka pyytåvät aikuisia ostamaan heille tupakkaa ja joku kirjoitti että tupakointi on tulossa uudestaan muotiin nuorten keskuudessa. En siis olekaan yksin havaintoineni. Asuinalueellani näkyy tupakoivia nuoria naisia, hyvin pukeutuneita, ei todellakaan mitään syrjäytyneitä. Muutama vuosi sitten sellaisia ei näkynyt. Oletteko huomanneet saman ilmiön? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista. Ehkä nuorilla ei ole samanlaista tarvetta pelätä kaikkea ja kontrolloida muiden tekemisiä kuin heidän vanhempiensa ikäluokalla. 

Vierailija
2/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt viime aikoina vain yli viiskymppisiä tupakoivia. Toivottavasti nuoret eivät pidä tupakointia mitenkään coolina niin, kuin minun nuoruudessani:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan johtuu siitä, että tupakointi on nykyään niin vähäistä, että sillä voi erottua ja rakentaa identiteettiä sen varaan. Kuunnella jotain Lana Del Reytä ja tehdä "aesthetic" tiktokeja. Vai mitä ne teinit nykyään tekevätkään, en tiedä.

Vierailija
4/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Olen nyt työpaikassa, jossa monta kollegaa tupakoi. Myös nuori, fiksu nainen. Pidän outona. 

Vierailija
5/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla niin kallista, että sillä voi esiintyä elitistisenä.

Aina välillä yllätyn kun joku ihan normaalin tuntuinen tyyppi onkin tupakoiva. Itsellä ei kiinnostusta eikä oikein ymmärrystäkään. 

Vierailija
6/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksapussit kun lähestulkoon on nyt verotettu hengiltä niin hinnan puolesta taas aika sama polttaa tupakkaa. Järjetöntä politiikkaa tämäkin :/

Vierailija
7/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Jos yksi sukupolvi ei polta, niin seuraava polttaa vaikka kiusallaan. Normaalia kapinahenkeä. 

Vierailija
8/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut jo.

Aaaaaaaahhh kohta taas kesä ja pääsee röökaamaan! 

Ja tietystikään minkään alaikäisten saati 13v lasten ei pidä polttaa. Aikuisten nautintohetkiin, ei kasvaville lapsille.

Vierailija
9/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tupakointia rajoittaa tiukka tupakkalaki, jonka tavoitteena on savuton ja nikotiiniton maa vuoteen 2030 mennessä

Vierailija
10/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka onkin hyvä nautintoaine. Kahvin kanssa erittäin maukasta.

Ja sitten ruokasavut. Aaaah...

Vierailija
11/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tupakointia rajoittaa tiukka tupakkalaki, jonka tavoitteena on savuton ja nikotiiniton maa vuoteen 2030 mennessä

vajaa 3 vuotta aikaa

Vierailija
12/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niksapussit kun lähestulkoon on nyt verotettu hengiltä niin hinnan puolesta taas aika sama polttaa tupakkaa. Järjetöntä politiikkaa tämäkin :/

Eihän nikotiinipusseissa ole edes mitään tunnelmaa eikä glamouria. Ei sosiaalistakaan aspektia.

Nikotiinipussi on joillekin koukussa oleville tylsille hessuille. Miehille yleensä.

Vierailija
13/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on avuton ja nikotiiniton maa vuoteen 2030 mennessä

Vierailija
14/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Olen nyt työpaikassa, jossa monta kollegaa tupakoi. Myös nuori, fiksu nainen. Pidän outona. 

Mitä outoa siinnä on jos Juo Kahvia. Punaviiniä. Nauttii Suklaasta. Hyvästä Savukkeesta ja ehkä hyvästä Konjakistakin?

Vierailija
15/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut polttaa pikkusikareita ihan vaan sen takia, että haluan jonkun paheen. Valtaosa tuntemistani ihmisistä elää ylenpalttisen terveellistä elämää ja se tuntuu välillä niuhottamiselta. Saan myös jotain outoa mielihyvää siitä, että he järkyttyvät syvästi, kun sytytän sikarin. "Et kai sä polta???!!!!??"

Vierailija
16/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo trendi TikTok-naisten parissa.  

Vierailija
17/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, että näen arjessani vain kahta tupakoitsijaa. En tiedä heidän nimiään.

Joskus 80-luvulla luku olisi ollut toinen.

Vierailija
18/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan se on vuokralähiöissä ollut muotia

Vierailija
19/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo trendi TikTok-naisten parissa.  

On sellaistenkin keskuudessa, jotka eivät käytä TikTokia.

Vuosi sitten olin ekoissa bileissä, joissa oli nätillä kultaisella vintage-vadilla savukkeita rivissä otettavaksi. 

Vierailija
20/23 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista kavereista se TikTokia käyttävä ja siellä poseeraava taitaa olla ainoa, joka ei ole koskaan edes maistanut tupakkaa?

Eniten polttaa nimenomaan se porukka, jotka pitävät sometaukoja, ottavat välillä näppäinkännykän käyttöön jne,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi