KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3988)
Sama yhdessä omista hakukohteista. Valittuja kuitenkin oli, mutta vähemmän kuin aloituspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Pääsettekö kirjautumaan amk-valintakokeen osiokohtaisiin pisteisiin -sivustolle?
Opintopolun kautta ainoastaan.
Oletteko saaneet paikkoja DIA-aloilta?
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki dia alojen tulokset jo tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki dia alojen tulokset jo tulleet?
Kai ne tulivat kaikki samaan aikaan, itse ainakin sain kaikki hakukohteet
Vierailija kirjoitti:
Tuliko arkkitehtuuri tänään?
Juu.
Mulla oli aiemmin nähtävissä Opintopolussa todistusvalintojen varasijat ja AMK-hakujen tulokset. Nyt kuitenkin yhtäkkiä kolmannesta valinnastani (johon olin 1. varasijalla) alkaen kaikki tiedot kadonneet, myös varasijatiedot ja todistusvalintojen pisteet. Olleet kadoksissa jo eilisestä alkaen. Onko kellään samanlaista tilannetta, mistä kyse? Onko muille Jyväskylän yo kielien tulokset jo tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aiemmin nähtävissä Opintopolussa todistusvalintojen varasijat ja AMK-hakujen tulokset. Nyt kuitenkin yhtäkkiä kolmannesta valinnastani (johon olin 1. varasijalla) alkaen kaikki tiedot kadonneet, myös varasijatiedot ja todistusvalintojen pisteet. Olleet kadoksissa jo eilisestä alkaen. Onko kellään samanlaista tilannetta, mistä kyse? Onko muille Jyväskylän yo kielien tulokset jo tulleet?
Kakkosesta ei ole vielä tulokset tulleet? Palkkien perusteella pääsit nyt sinne!
Poistuuko alemman kohteen hyväksyntä 1. kohteen palkkien ilmestyessä, mikäli olisi tulossa hyväksytyksi ykköseen?
Vierailija kirjoitti:
Poistuuko alemman kohteen hyväksyntä 1. kohteen palkkien ilmestyessä, mikäli olisi tulossa hyväksytyksi ykköseen?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä tuli kaikki (?) kielet.
HY Molvanian kieli alkeistasolta puuttuu vielä?
HY Molvanian palkit tuli!
Miten se palkkiteoria menee jos on eri hakukohteisiin eri valintatavat? Jos on pääsemässä ylempään, niin poistuuko alemmista kaikki palkit valintatavasta riippumatta?
Oon hakemassa maisteriopintoihin, ja 2. kohteessa valintatapana valintakoe ja 1. kohteessa valintatapana näkyy maisterivalinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä tällä työllistyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo päässyt sisään. Kaikki Helsingin tulokset tulivat jo eilen.
Mun mielestä eilen näky Haku kohteissa vaan että valinta kesken, nyt näkyy myös: pisteesi - ja alimmat hyväksytyt pisteet -.
Jokaisessa haku kohdassa siis... Tuun kyl hulluks pian tän odottamisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä eilen näky Haku kohteissa vaan että valinta kesken, nyt näkyy myös: pisteesi - ja alimmat hyväksytyt pisteet -.
Jokaisessa haku kohdassa siis... Tuun kyl hulluks pian tän odottamisen kanssa
Mulla sama ja samoin mäkin oon tulossa hulluksi ja päivitän opintopolkua minuutin välein. Ärsyttää, miksi pitää jättää näin viime tippaan nuo tulokset, kun ihan varmasti on jo valmiina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys paikan vastaanottamisesta ehdollisena:
Nyt jos on valittuna hakutoiveeseen 3 ja ottaa sen ehdollisena vastaan, mutta myöhemmin tuleekin hyväksytyksi ylempään hakutoiveeseen, niin voiko silloin valita ottaako vastaan sen ylemmän hakutoiveen vai hylkääkö sen ja jää siihen hakutoiveeseen 3?
Ylin on pakko ottaa vastaan.
Niin on, vaikka siihen kaipaisi muutosta, ainakin niin, että voisi halutessaan ottaa vastaan heti jonkun saamansa paikan.
Näettekö jostain, mitkä ovat alimmat valintakoepisteet. Julkistetaanko ne jonnekin samantien?
Vipusen mukaan kukaan ei ole ottanut vielä vastaan hakemaani koulupaikkaan :o onko mahdollista muka?