Suomi on syöksymässä syvään taantumaan. Oletko jo lopettanut kuluttamisen ja aloittanut rahan säästämisen? 😐😐😐
Kannattais, koska työttömyyden sattuessa olis hyvä olla tuhti määrä rahaa tilillä. Siis tosi moni tuttu on irtisanottu tänä talvena ja mullakin on töistä lomautus menossa.
Mekin ostamme vain ihan välttämättömimmän ja suosimme Lildliä ja Temua ja teemme ruoan itse halvalla. Aloitimme jo 1,5 vuotta sitten.
Ei Suomen talous ole sinun kulutuksestasi kiinni, mutta sun selviäminen on.
"Nyt olisi täysin väärä aika kuluttaa."
Kommentit (27)
Jo muutama vuosi sitten.
Suomessa kulutan vain sen mikä pakosta asumiseen ja ruokaan menee kun olen kotona n 6kk. En edes Temuta.
Toisen puolen vuodesta samalla rahalla voin nauttia elämästä mukavasti ja laadukkaasti. Vaatteet ja kengätkin ostan ulkomailta reissuillani
Nyt on loistava aika sijoittaa kiinteistöihin.
Olen tyhjentänyt pankkitilin säästöistä, että saan edelleen asumistukea.
Olen melkein nelikymppinen mies ja olen aina säästänyt rahojani. Ja jossain vaiheessa aloitin sijoittamisen. Ihan oma syy, jos vain tuhlailee!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on loistava aika sijoittaa kiinteistöihin.
Minä sijoitan mieluummin osakkeisiin. Saa tarvittaessa realisoitua koska tahansa.
Nyt vasta heräsit ? 2022 alkoi jo taantumaan, ja nyt on alkanut jo talous nousta
Jäin juuri työttömäksi. Säästössä 5000 e. Nyt käteen jää ansiosidonnaisella+asumistuella vähän päälle tonni käteen eli kaikki mitä tulee myös menee ja säästöön en saa enää mitään.
Kerro, miksi on sopiva hetki sijoittaa kiinteistöihin?
Lama ja taantuma on seurausta siitä, kun ihmiset eivät kuluta. Syy ja seuraus on selvä. Pitäisi ostaa kaikenlaista ja käyttää yritysten palveluja niin työpaikat pysyvät ja jopa lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyhjentänyt pankkitilin säästöistä, että saan edelleen asumistukea.
Ei minulta mitään ole säästöistä kyselty?
Just nyt menossa älä osta mitään-viikko. Hyvin pärjäilee kotivaralla ja muuta ei tarvitse.
Vain pakolliset ostetaan. Ruuat, hygienia, alusvaatteet. Auto on seisonnassa, mennään kävellen ja pyörällä. Lomautukset päällä niin ei paljon kulu. Velaton talo ja omat puut. Elellään hiljaiseloa.
Miten niin aloittanut säästämisen? Viimeistään rippilahjarahoista alkaen laitetaan osa tuloista aina säästöön.
Kyllä. Kun tämä hallitus aloitti, päätin boikotoida Suomen Yrittäjiä. Kyllä siitä täälläkin keskusteltiin paljon. No ihan täysin en ole lupausta pitänyt sillä käyn pari kertaa kuussa lounasravintolassa ja edelleen minulla on kuntosalijäsenyys. Mutta kaikki raha menee säästöön tulevaisuutta varten ja ulkomaanmatkoihin. Sieltä sitten ostan vaatteet ja nautin ravintoloista. Katsellaan sitten kun tuo nykyinen saasta on poistunut hallituksesta.
Aloitin jo Sipilän hallituksen aikaan ja jatkan edelleen. Myös lapseni olen opettanut säästäväisiksi. Mitään turhuuksia ei osteta, tarvittavat kirpputorilta, ei maksullisia harrastuksia tai menoja. Ruoka valmistetaan itse alusta loppuun, hiukset leikataan itse, auto seisonnassa. Hiljaiseloa, kuten joku sanoi.
Lopetetaan vaan kaikki niin siitähän se taantuma paranee. Vai?
Ei ole mistä säästää kun miinukselle menee.
Työnantaja piti huolen kulutuksen leikkaamisesta lomauttamalla.
Ihan samalla tavalla kulutan ja säästän kun ennenkin.
Saksikäsipetturin katala petosjytky tuhosi suomen, Petosjytky teki suomesta madmax yhteiskunnan..