Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni luulee olemattomia minusta

Vierailija
26.02.2026 |

Onko teillä ystävissänne sellaista ihmistä, joka kuvittelee teidän olevan mustasukkainen ystävänne muista kavereistaan? 

Minulla on valitettavasti yksi sellainen ystävä, joka kuvittelee, että kadehtisin hänen kuulumistaan tiettyjen ihmisten seurueeseen. Ystäväni toi taasen asian esiin tietyllä tyylillään viimeksi kun tapasimme, mutta en kerro tähän sitä, millä tavalla huomasin sen jälleen ystäväni jutuistaan.

Ensinäkin ystäväni tuo vaan esiin itsestään tuolla tavalla toimiessaan oman katkeruutensa ja kateellisuutensa minua kohtaan paljon enemmän antavista ja tärkeämmistä toimivista ihmissuhdekuvioistani kuin mitä hänellä ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule ikinä olemaankaan.  Valitettavasti. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin ehkä nyt vaan tuota, että miksi haluat tölviä ystävääsi noin, että haluat sanoa ettei hänellä tule ikinä olemaan sellaisia ihmissuhteita kuin sulla? Se on aika ikävästi sanottu. Siis leveillä omillaan ja tuoda esiin toisen epäonnistuminen niissä. Elämä voi olla aika yksinäistä ja raskasta ilman läheisiä ihmissuhteita niin ei oo kiva piikitellä tuollaisella. Toiset on introvertimpiä, ehkä oudompiakin tai muuten vaan yksinäisiä ja voi olla vaikeuksia muodostaa ihmissuhteita tai ne käy raskaaksi niin ei oo kovin kivaa tökkiä siitä.

Ehkä oot jotenkin tuolla tavalla sitten tökkinyt häntä niistä ainoista ystävistä mitä hänellä on ja on mennyt sellaiseen moodin kuin yrittäisit hyökätä ja vahingoittaa kun siltä tuo viestikin vähän kuulostaa. Yrittäkää olla vähän kivempia toisillenne. Tuskin hänkään tarkoitti loukata sua. 

Vierailija
2/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes kadehdi ketään toista ihmistä. Kateudenhan sanotaan johtuvan toista ihmistä kohtaan niistä asioista, joita itselleen olisi halunnut saada, mutta ei ole yrityksistäkään huolimatta saanut, jos on edes edellytyksiäkään ollut havitella sellaista, mitä toisella ihmisellä on ja pidetään hyvänä asiana elämänsä kulussa. 

Itse olen sitä mieltä kateudesta toista ihmistä kohtaan, että se on vaan ihan turha tunne, koska jos jossain asiassa elämässään on toinen ihminen menestynyt paremmin kuin itse, niin kyllä jokaisella ihmisellä on se jokin kupru, jota eivät muut näe, eivätkä edes tiedä, jollaista kärsimystä ei itselleen kantaakseen haluaisi, vaikka toisella olisi ulospäin loistokasta näyttävää elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitän ystävyyssuhteen ylipäätään eri tavalla kuin tuon teidän välisen touhun.

Vierailija
4/4 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt aloituksesta mitään. Sekavaa settiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi