Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi syytä, miksi en mene saunailtoihin

Vierailija
26.02.2026 |

1) Ei kiinnosta olla puolituttujen kanssa alasti

2) Saunominen on märkää ja epämiellyttävää ja kuumaa.

Käyttekö te saunailloissa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Asun kaukana ulkomailla ja aiheuttaa lähinnä sisäistä huutonaurua ajatus riisuutua alastomaksi tuttujen miesten tai edes naisten edessä. 

2. Ei ole saunoja täällä. 

Vierailija
22/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. En muutenkaan mikään kova saunoja. Kun käyn saunassa, maltan istua siellä korkeintaan 10 minuuttia ja sitten haluan jo pesulle ja pois. Muutenkin, haluan saunan jälkeen laittaa yökkärit ja mennä puhtaisiin lakanoihin, en vetää päivävaatteita päälle ja jäädä sen jälkeen vielä istumaan iltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä saunailloissa.

Vierailija
24/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene. En muutenkaan mikään kova saunoja. Kun käyn saunassa, maltan istua siellä korkeintaan 10 minuuttia ja sitten haluan jo pesulle ja pois. Muutenkin, haluan saunan jälkeen laittaa yökkärit ja mennä puhtaisiin lakanoihin, en vetää päivävaatteita päälle ja jäädä sen jälkeen vielä istumaan iltaa.

Jotkuthan jopa meikkaavat ja föönaavat saunan jälkeen... Järjetöntä.

Vierailija
25/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli fiksu vastaus kysymykseen Kaksi syytä, miksi en mene saunailtoihin?

Vierailija
26/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli fiksu vastaus kysymykseen Kaksi syytä, miksi en mene saunailtoihin?

1) Kaksi syytä, miksi en mene saunailtoihin ei ole kysymys, vaan väitelause.

2) Jos luet luet avauksenkin, etkä pelkkää otsikkoa, aloittaja kysyy, käyttekö te saunailloissa.

Vierailija
27/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene. En ole niin sujut alastoman vartaloni kanssa, että kokisin luontevaksi saunoa muiden kanssa. Muutenkin sellainen "äijäporukalla saunailtaan" toiminta tuntuu itselleni vieraalta ja tuttavapariskuntien kanssa yhdessä saunominen vielä vieraammalta. 

Eli toisin sanoen sulla on pieni muna. Meillä isoilla pojilla kun ei ole mitään ongelmaa olla äijäporukassa alasti. Siihen hiljaisuuteen mikä saunaan laskeutuu kun sinne menen kyllä tottuu.

Vierailija
28/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä hiton saunailloissa?

Eikö teillä tule tuttava- tai harrastusporukan kanssa saunailtoja? Ap

Mä oon käynyt saunaillassa viimeksi yli 20 vuotta sitten ja sekin oli työpaikan saunailta.

Jatkanpa vielä tästä. Mun harrastusporukoissa ei pidetä saunailtoja. Saatetaan pitää illanvietto kyllä kerran vuodessa, mutta ei siihen kuulu saunomista. Työpaikalla ei ole vuosiin ollut saunailtoja (ei nykyisessä eikä edellisessä, tuo 20 v sitten oli sitä edeltävässä työpaikassa). Mitään sellaista kaveriporukkaa ei ole, jonka kanssa saunoittaisiin. Mun mielestä saunaillat enimmäkseen jäivät tonne vuosituhannen vaihteen tienoille.

MUTTA saatan kyllä käydä vaikka tyttären kanssa saunalautalla tai muussa yleisessä saunassa ja avannossa, mutta nää ei ole mitään saunailtoja.

Vierailija
29/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkuthan jopa meikkaavat ja föönaavat saunan jälkeen... Järjetöntä.

No tämä. Olin kerran polttareissa missä yhtenä numerona oli saunoa saunamökillä ja siitä sitten mimmit tyynesti alkoivat sitä saunapunakkaa- ja pönäkkää naamaa laittamaan ja baariin. Itse skippasin tuolloinkin saunan ja ihmettelin, kuinka yksikään ei edes maininnut kuinka väkinäistä oli alkaa saunan jälkeen meikkaamaan ja survomaan itseään sukkahousuihin. Kaikki tuntuivat olevan ihan sujut asian kanssa ja mun aivot kiljuivat epämukavuutta pelkästään heitä katsellessa.

Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
30/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene. En ole niin sujut alastoman vartaloni kanssa, että kokisin luontevaksi saunoa muiden kanssa. Muutenkin sellainen "äijäporukalla saunailtaan" toiminta tuntuu itselleni vieraalta ja tuttavapariskuntien kanssa yhdessä saunominen vielä vieraammalta. 

Eli toisin sanoen sulla on pieni muna. Meillä isoilla pojilla kun ei ole mitään ongelmaa olla äijäporukassa alasti. Siihen hiljaisuuteen mikä saunaan laskeutuu kun sinne menen kyllä tottuu.

Miehillä varmaan juuri noin, mutta itse olen nainen ja ihan normaalin tyytyväinen kroppaani enkä sinänsä kainostele, mutta en todellakaan halua mennä naisten kanssa alasti saunaan, se on epämiellyttävä ajatus. Samoin Yrjönkadun uimahallin suosiota en ymmärrä. 

Vierailija
31/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisemmän ystävän kanssa voin mennä saunomaan jos se muuten illanviettoon kuuluu (esim. joku mökkihomma), mutta sellainen porukkasaunominen tuntuu vieraalta.

Kaveri on veneilijä ja siihen kulttuuriin sellainen joukkosaunominen tuntuu kuuluvan kiinteänä osana. 

Vierailija
32/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin saunailtojen jääneen johonkin menneisyyden tavaksi mutta ei näköjään. En ole koskaan sietänyt porukkasaunoja. Joillekin yhteenkuuluvuutta lisäävä tekijä kuitenkin. 

Vierailija
33/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin siitä johtuen, että kropassani on aika paljon eletyn elämän jälkiä, joita en tykkää esitellä kenellekään.

Sinänsä kuitenkin ihan mielenkiintoinen näkökulma. En tunne protokollaa, koska en ole tosiaan tuollaisiin miesten saunailtoihin osallistunut, mutta käsittääkseni siellä ei pyöritä stondikset tanassa ja lepokoostahan ei pysty mitään päättelemään. Toki olen voinut käsittää totaalisen väärin, mutta ajatus siitä että joukko ukkoja istuu munat pystyssä keskenään saunanlauteilla, kuulostaa oudolta.

Vierailija
34/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä varmaan juuri noin, mutta itse olen nainen ja ihan normaalin tyytyväinen kroppaani enkä sinänsä kainostele, mutta en todellakaan halua mennä naisten kanssa alasti saunaan, se on epämiellyttävä ajatus. Samoin Yrjönkadun uimahallin suosiota en ymmärrä. 

Sama homma. joskus kävin salilla ja menin siitä suoraa töihin, joten kävin salilla suihkussa. Sekin oli jo jotenkin itselleni väkinäistä, vaikka kroppa oli silloin tikissä ja muut aamuvuoron asiakkaat olivat lähinnä vanhoja mummoja.

Vierailija
35/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverien kesken saunominen pitkän kaavan kautta on parasta ajanvietettä. Kun olen kalju mies niin ainut rasittava laittautumistoimenpide, jos jonnekin sattuisi olemaan lähtö saunan jälkeen, on dödön laittaminen kainaloihin. Onneksi en ole nainen :)

Vierailija
36/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin siitä johtuen, että kropassani on aika paljon eletyn elämän jälkiä, joita en tykkää esitellä kenellekään.

Sinänsä kuitenkin ihan mielenkiintoinen näkökulma. En tunne protokollaa, koska en ole tosiaan tuollaisiin miesten saunailtoihin osallistunut, mutta käsittääkseni siellä ei pyöritä stondikset tanassa

Ottamatta epämiehekkäästi ja mielenkiinnottomasti kantaa kenenkään kokoon, niin älä häpeä kroppaasi. Itsellänikin on pari silmiinpistävää juttua, enkä todellakaan kumarra niskaani tuolla kenenkään edessä. Sivusta. 

Vierailija
37/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus!

Olen kyllä satunnaisesti saunailloissa, mutta vain jos siellä on järvi. Siellä sitten viihdyn kyllä ja voin näön vuoksi olla minuutin saunassakin. Ällöttää kuitenkin märät pukuhuoneet ja alastomien ihmisten tungos. Mielummin kuivattelen vaikka verannalla raittiissa ilmassa.

Vierailija
38/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksikseen haluan käydä, siitä jopa nauttii enemmän, kun saa omassa rauhassa löylytellä, eikä tarvitse läskiä ruhoa esitellä kellekkään.

Vierailija
39/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oma juttu, mutta jos tämmöinen on illanvietossa ohjelmanumerona, pystyn kyllä siihen.

Miesystävä ei ole suomalainen ja jotenkin tuntuu, että miehille on hupia raahata hänet mukaan saunaan ja heittää niin pirusti löylyä. Jotenkin ovat sitten onnistuneet groomaamaan hänet tähän suomalaiseen saunakulttuuriin ja nykyään hän on meillä se joka tykkää saunoa pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
40/42 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa täällä luuraa, ei saunota, ei saa mennä kylään tai ainakin viedään omat eväät, puhelimeenkaan ei vastata. Ei ihme, että Suomi on pilalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme