Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin voi ilmiantaa lääkäriksi opiskelevan huumeidenkäyttäjän

Vierailija
25.02.2026 |

Kysymys otsikossa. Olen todella hämmästynyt! Onko lääkäreille huumetestauksia jo opiskeluaikana? 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö.. Sanooko termi huumepoliisi mitään?

Millä perusteella he tähän puuttuvat?

Vierailija
22/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voin ilmiantaa huumeita käyttävän huumekoiran?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajalla saa tehdä mitä haluaa

Vapaa-ajalla saat ryypätä. Se on ainoa laillinen päihde. Doping aineiden käyttö tai huumaavien aineiden (liimat yms) imppaaminen eivät myöskään ole käyttörikoksia. Eniten ihmettelen kannabiksen kieltoa. Sillä kun on laittomanakin vain 8 haitallisuuspistettä. Alkoholilla on laillisena 23 haitallisuuspistettä. Se on päihteenä/huumeena sata kertaa haitallisempaa kuin kannabis. Tämä päihteiden kielto ja salliminen on tehty ihan miten sattuu. Siinä ei ole mitään järkeä saati logiikkaa.

Vierailija
24/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lääkäriksi opiskeleva huumeidenkäyttäjä. Tiedän useita vastaavia. Ärsyttääkö kun et voi tehdä mitään asialle hahahaha

Vierailija
25/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaa-ajalla saa tehdä mitä haluaa

Nii saihan se Sannulikin käyttää hUUmeita vapaa-ajallaan, vaikka pääministerinä pitäis aina olla lähtövalmiudessa.

Paitsi ettei käyttänyt muualla kuin persujen mielikuvituksessa.

Vierailija
26/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun menee mihinkään harjoitteluun tms. niin pakko olla testit 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan puolet lääkiksen opiskelijoista vetää jotain kamaa. Se on nykyaikaa. Miltä tuntuu olla muinaisjäänne?

Vierailija
28/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on kyllä ammattikunta, joka saa huseerata ihmeellisen vapaasti eikä kukaan puutu mihinkään.

Disgusting

MIKSI englanniksi, ollaan suomenkielisellä palstalla!

Annat itsestäsi typerän kuvan!

Mitähän väliä sillä on? Annat itsestäsi typerän kuvan, kun nillität moisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätevesien seurannasta pystyy vähän päättelemään määrän, aineet ja laajuuden. Suurimmalle osalle ongelma on yhtä kuin piritorin porukka. Ei mitään käsitystä koko asiasta ja kommentit sen mukaisia. 

Vierailija
30/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan puolet lääkiksen opiskelijoista vetää jotain kamaa. Se on nykyaikaa. Miltä tuntuu olla muinaisjäänne?

Historia kertoo että jo todellakin keppi ja kivi aikaan 1900 luvun alkupuolella lääkärien ja apteekkareiden käyttö oli paljon yleisempää kuin muiden käyttö. Oikein muinaiseen aikaan syötiin sieniä ja kaikkea muutakin mikä meni päähän. Aatelkaa nyt ei kivi aikana ollut nettiä eikä telkkaria. Jollakin piti viihdyttää itseään. Kepillä voi jo huitoa lajitoveria niin saahan siitä jotain ajankulua. Tiiä sitten onko se niin viihteellistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän ne lääkkeet testata ennenkuin niitä antaa

Vierailija
32/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö kuitenkin ihan testata lääketieteellisesti että onko haittaa harjoittaa lääkärin ammattia, jos esimerkiksi on pössytellyt päivä  sitten tai viimeksi illalla?

 

Tuskin edes maltillinen määrä alkoholiakaan estää harjoittamasta ammattia. 

Mutenkin voisi ihan ottaa tieteen mukaan tähän, nythän moni menettää opiskelupaikankn jostain pössyttelystä nuoruudessa. Ei esimerkiksi pääse poliisikouluun jos on pössytellyt joskus ja jäänyt kiinni. 

Eihän mikään tiede ole todistanut että pössyttelystä olisi haittaa jos on poliisi tai se estäisi opintoja mitenkään. 

 

Jotenkin harhaista ja epätieteellistä noitavainoa meneillään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat lisensoituja huumekauppiaita. Miksi olisi ongelma, että on vähän kokemusta jo etukäteen? :D

Vierailija
34/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytät ja lääkärit ovat lain yläpuolella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö kuitenkin ihan testata lääketieteellisesti että onko haittaa harjoittaa lääkärin ammattia, jos esimerkiksi on pössytellyt päivä  sitten tai viimeksi illalla?

 

Tuskin edes maltillinen määrä alkoholiakaan estää harjoittamasta ammattia. 

Mutenkin voisi ihan ottaa tieteen mukaan tähän, nythän moni menettää opiskelupaikankn jostain pössyttelystä nuoruudessa. Ei esimerkiksi pääse poliisikouluun jos on pössytellyt joskus ja jäänyt kiinni. 

Eihän mikään tiede ole todistanut että pössyttelystä olisi haittaa jos on poliisi tai se estäisi opintoja mitenkään. 

 

Jotenkin harhaista ja epätieteellistä noitavainoa meneillään. 

Tiedehän se onkin maailman universaalein totuus, haha, haha, haha

 

Laki ei ole lääketieteen fundamentaalinen osa, nehän lobbaavatkin koko ajan lakia itselleen edullisempaan suuntaan. Keskimääräinen "huume" ei eroa reseptilääkkeestä joten sillä lääkärillä on pääsy näihin joka tapauksessa ja moni lääkäri sekä hoitajakin käyttelevät aineksiaan ihan omiin tarkoituksiinsa. Samoin kemianopiskelijat tekevät boolinsa spriistä. Huimausaineita katoaa poliisienkin taskuihin.

Pää pois pepusta hassuliini

Vierailija
36/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kytät ja lääkärit ovat lain yläpuolella

Mutta vain ekalla asteella. Niitä asteita on aika paljon enemmänkin :D

Vierailija
37/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nää psykedeeliretriitit? Miten ne voi olla laillisia? Olen kuullut että alan opiskelijoita käy niissäkin. Siis ihan Suomessa.

Järjettömyyden huippu että eivät ole laillisia. Tosin ketään ei kiinnosta Suomessa jos käyt vaikka ayahuasca-retriitissä Etelä-Amerikassa.

Vierailija
38/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valviralle tai yliopistolle

Yliopisto pitää asian vaan omana tietonaan. Eivät todellakaan tee mitään, joka saattaisi vaikuttaa lääkäriksi valmistumiseen. 

Nehän saa rahaa jokaisesta valmistuneesta. 

Ei ne ketään käräytä.

Vierailija
39/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän ne lääkkeet testata ennenkuin niitä antaa

Siis testaisivatkin. Epäeettistä syöttää toisille tutkimuskemikaaleja, mitä ei ole edes itse testannut.

Vierailija
40/54 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmianna vaikka napakymppiin tai yllyttshulluihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi