Mihin voi ilmiantaa lääkäriksi opiskelevan huumeidenkäyttäjän
Kysymys otsikossa. Olen todella hämmästynyt! Onko lääkäreille huumetestauksia jo opiskeluaikana?
Kommentit (54)
Mihin voin ilmiantaa huumeita käyttävän huumekoiran?
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajalla saa tehdä mitä haluaa
Vapaa-ajalla saat ryypätä. Se on ainoa laillinen päihde. Doping aineiden käyttö tai huumaavien aineiden (liimat yms) imppaaminen eivät myöskään ole käyttörikoksia. Eniten ihmettelen kannabiksen kieltoa. Sillä kun on laittomanakin vain 8 haitallisuuspistettä. Alkoholilla on laillisena 23 haitallisuuspistettä. Se on päihteenä/huumeena sata kertaa haitallisempaa kuin kannabis. Tämä päihteiden kielto ja salliminen on tehty ihan miten sattuu. Siinä ei ole mitään järkeä saati logiikkaa.
Täällä yksi lääkäriksi opiskeleva huumeidenkäyttäjä. Tiedän useita vastaavia. Ärsyttääkö kun et voi tehdä mitään asialle hahahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajalla saa tehdä mitä haluaa
Nii saihan se Sannulikin käyttää hUUmeita vapaa-ajallaan, vaikka pääministerinä pitäis aina olla lähtövalmiudessa.
Paitsi ettei käyttänyt muualla kuin persujen mielikuvituksessa.
Siinä vaiheessa, kun menee mihinkään harjoitteluun tms. niin pakko olla testit
Varmaan puolet lääkiksen opiskelijoista vetää jotain kamaa. Se on nykyaikaa. Miltä tuntuu olla muinaisjäänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit on kyllä ammattikunta, joka saa huseerata ihmeellisen vapaasti eikä kukaan puutu mihinkään.
Disgusting
MIKSI englanniksi, ollaan suomenkielisellä palstalla!
Annat itsestäsi typerän kuvan!
Mitähän väliä sillä on? Annat itsestäsi typerän kuvan, kun nillität moisesta.
Jätevesien seurannasta pystyy vähän päättelemään määrän, aineet ja laajuuden. Suurimmalle osalle ongelma on yhtä kuin piritorin porukka. Ei mitään käsitystä koko asiasta ja kommentit sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan puolet lääkiksen opiskelijoista vetää jotain kamaa. Se on nykyaikaa. Miltä tuntuu olla muinaisjäänne?
Historia kertoo että jo todellakin keppi ja kivi aikaan 1900 luvun alkupuolella lääkärien ja apteekkareiden käyttö oli paljon yleisempää kuin muiden käyttö. Oikein muinaiseen aikaan syötiin sieniä ja kaikkea muutakin mikä meni päähän. Aatelkaa nyt ei kivi aikana ollut nettiä eikä telkkaria. Jollakin piti viihdyttää itseään. Kepillä voi jo huitoa lajitoveria niin saahan siitä jotain ajankulua. Tiiä sitten onko se niin viihteellistä?
Pitäähän ne lääkkeet testata ennenkuin niitä antaa
Pitäiskö kuitenkin ihan testata lääketieteellisesti että onko haittaa harjoittaa lääkärin ammattia, jos esimerkiksi on pössytellyt päivä sitten tai viimeksi illalla?
Tuskin edes maltillinen määrä alkoholiakaan estää harjoittamasta ammattia.
Mutenkin voisi ihan ottaa tieteen mukaan tähän, nythän moni menettää opiskelupaikankn jostain pössyttelystä nuoruudessa. Ei esimerkiksi pääse poliisikouluun jos on pössytellyt joskus ja jäänyt kiinni.
Eihän mikään tiede ole todistanut että pössyttelystä olisi haittaa jos on poliisi tai se estäisi opintoja mitenkään.
Jotenkin harhaista ja epätieteellistä noitavainoa meneillään.
Lääkärit ovat lisensoituja huumekauppiaita. Miksi olisi ongelma, että on vähän kokemusta jo etukäteen? :D
Kytät ja lääkärit ovat lain yläpuolella
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö kuitenkin ihan testata lääketieteellisesti että onko haittaa harjoittaa lääkärin ammattia, jos esimerkiksi on pössytellyt päivä sitten tai viimeksi illalla?
Tuskin edes maltillinen määrä alkoholiakaan estää harjoittamasta ammattia.
Mutenkin voisi ihan ottaa tieteen mukaan tähän, nythän moni menettää opiskelupaikankn jostain pössyttelystä nuoruudessa. Ei esimerkiksi pääse poliisikouluun jos on pössytellyt joskus ja jäänyt kiinni.
Eihän mikään tiede ole todistanut että pössyttelystä olisi haittaa jos on poliisi tai se estäisi opintoja mitenkään.
Jotenkin harhaista ja epätieteellistä noitavainoa meneillään.
Tiedehän se onkin maailman universaalein totuus, haha, haha, haha
Laki ei ole lääketieteen fundamentaalinen osa, nehän lobbaavatkin koko ajan lakia itselleen edullisempaan suuntaan. Keskimääräinen "huume" ei eroa reseptilääkkeestä joten sillä lääkärillä on pääsy näihin joka tapauksessa ja moni lääkäri sekä hoitajakin käyttelevät aineksiaan ihan omiin tarkoituksiinsa. Samoin kemianopiskelijat tekevät boolinsa spriistä. Huimausaineita katoaa poliisienkin taskuihin.
Pää pois pepusta hassuliini
Vierailija kirjoitti:
Kytät ja lääkärit ovat lain yläpuolella
Mutta vain ekalla asteella. Niitä asteita on aika paljon enemmänkin :D
Vierailija kirjoitti:
Mites nää psykedeeliretriitit? Miten ne voi olla laillisia? Olen kuullut että alan opiskelijoita käy niissäkin. Siis ihan Suomessa.
Järjettömyyden huippu että eivät ole laillisia. Tosin ketään ei kiinnosta Suomessa jos käyt vaikka ayahuasca-retriitissä Etelä-Amerikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valviralle tai yliopistolle
Yliopisto pitää asian vaan omana tietonaan. Eivät todellakaan tee mitään, joka saattaisi vaikuttaa lääkäriksi valmistumiseen.
Nehän saa rahaa jokaisesta valmistuneesta.
Ei ne ketään käräytä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän ne lääkkeet testata ennenkuin niitä antaa
Siis testaisivatkin. Epäeettistä syöttää toisille tutkimuskemikaaleja, mitä ei ole edes itse testannut.
Ilmianna vaikka napakymppiin tai yllyttshulluihin
Millä perusteella he tähän puuttuvat?