Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalon pihalla juoksi ROTTA!!

Vierailija
25.02.2026 |

Onko siitä mahdollista päästä omin neuvoin eroon? Neuvoja, suosituksia?

Yäk, todella ällöttävää...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuslaisista eroon pääsy on tosiaankin vaikeaa.

Vierailija
42/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komposti tarkastaja? Vai sellanen jyrsijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan perässä ne omakotitalojenkin pihoille juoksevat.

Se on biojäteastiat, jotka tuo rotat apajille. 

Kierrätys oi kierrätys ja kompostointi. Kompostiii. Hallelujaaah.

Vierailija
44/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo nyt on. Minun omkotitalon pihalla juoksi karvaton naapurin isäntä nakkisillaan. Yök.

Vierailija
45/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yhden kerran olet nähnyt yhden rotan? Mä kattelisin hetken aikaa tuleeko se uudestaan vai mikä homma. Ja sit rotanloukku, vaikkakin rotat on niin fiksuja, että syötti häviää loukusta ja rotta samoten, hihittää jossain nurkan takana juusto mukanaan. Tosi vaikea siis saada pois päiviltä ilman ammattiapua.

Meillä oli rotan jäljet tammikuussa pihalla, seurasin tietenkin eikä tullut toista kertaa, kai se oli nälissään ja kylmissään jonkun hiiren perässä juossut. Hiiriä juokseen tuossa pakkasten tultua paljon, kai sisälle haluaisivat 

Vierailija
46/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten ? Etkö ole ennen rottaa nähnyt. Syötätkö lintuja tai syöttääkö naapuri ? Ruoan perässä ne omakotitalojenkin pihoille juoksevat 

Meidän alueelle ne ilmestyi noin 1v sen jälkeen kun noi biojäteastiat kaikille tuli pakolliseksi.

Vierailija
47/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Kyllä se rotta oli, koosta ei voinut erehtyä... Iltahämärissä, ei päiväsaikaan. Pelkään että jos hyökkää pienen koiramme kimppuun.

Meillä menisi toisinpäin noin kahdeksan kiloinen koira hyökkää rotan kimppuun, on rottakoiraksi jalostettu 

Vierailija
48/51 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden kompostit niitä houkuttelee. Ruuan haju on vastustamaton rotalle. 

Meillä on kyllä kaupungissa biojäteastia pakollinen joka talossa, ihan asukkaiden puoluekannasta riippumatta.

Mihin ne perunankuoret sun muut sitten pitäisi panna? Muuttuuko ne vähemmän haiseviksi, jos ovat sekajätteen seassa`? 

Vierailija
49/51 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran toukokuussa Hesassa puistossa keskellä päivää ihan jäätävän kokoisen rotan. Siellä se vilisteli puskassa menemään. Oli kyllä iso ja peloton, ihan jalankulkijoiden ja liikenteen lähellä möyrysi.

Vierailija
50/51 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui

Vierailija
51/51 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yhden kerran olet nähnyt yhden rotan? Mä kattelisin hetken aikaa tuleeko se uudestaan vai mikä homma. Ja sit rotanloukku, vaikkakin rotat on niin fiksuja, että syötti häviää loukusta ja rotta samoten, hihittää jossain nurkan takana juusto mukanaan. Tosi vaikea siis saada pois päiviltä ilman ammattiapua.

Jyrsijänmyrkkyä eikä juustoja . Itse myrkytin syksyllä  ne  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi