Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, onko turn-off jos 50v mies ei käy töissä vaan elää pelkillä pääomatuloilla?

Vierailija
25.02.2026 |

Miten on?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan määrä ja tulojen varmuus ratkaisee. Tarpeeksi pitää olla. Ei sillä ole väliä mistä rahat tulee.

Vierailija
2/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan määrä ja tulojen varmuus ratkaisee. Tarpeeksi pitää olla. Ei sillä ole väliä mistä rahat tulee.

Paljonko on tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hänhän on hoitanut asiansa aivan loistavasti, jos pystyy jäämään viisikymppisenä pääomatulojen varaan. Tarkoittaa esim. sitä, että on tehnyt jotakin bisnestä menestyksekkäästi, myynyt firmansa hyvään hintaan ja sijoittanut pääoman tuottoisasti.

Vierailija
4/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa jos joku voi jäädä työelämästä pois ja elää sijoituksilla, perinnöllä, lottovoitolla tms. Pääasia on, ettei elä yhteiskunnan tukiaisilla.

Vierailija
5/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, en pidä loisista.

Vierailija
6/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, en pidä loisista.

Miten omilla rahoillaan elävä on loinen?

Vierailija
7/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, jos mies kuitenkin tekee asioista ja pitää huolen itsestään!! Ei vain makaa ja liho sohvalla.

Vierailija
8/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itselle ainakin turn off ainakin jos mies on ihan työökykyinen eikä silti tee mitään. Jos tekee esim. vapaaehtoistyötä tai muuten on jotenkin hyödyksi, olisi parempi vaihtoehto. 

Vierailija
9/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua haittaa jos joku voi jäädä työelämästä pois ja elää sijoituksilla, perinnöllä, lottovoitolla tms. Pääasia on, ettei elä yhteiskunnan tukiaisilla.

Veikkaan että alkaa haitata jonkun ajan päästä kun sinä aina vaan lähdet viideltä töihin ja toinen jää nukkumaan, eikä päivän aikana edes siivoa tai tee ruokaa vaan nekin jää sinulle.

Vierailija
10/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
11/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, hyvä vaan. Työ on pakollinen paha.

Vierailija
12/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, en pidä loisista.

Pääomatuloilla elelevä pääsee niin paljon kevyemmällä verotuksella kuin ansioverojen maksaja, että loisnimitys on ihan perusteltu. Etenkin jos omaisuus on tullut perintönä.

Vierailija
13/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elelen ansiosidonnaisella + ove:llä, jos minun tapailurouva alkaisi vinoilemaan  (lue vtuilemaan) minulle minun taloudesta ja elämäntyylistäni niin vastaus olisi: "etsi parempi ja avaimen voi jättää eteisryhmän pöydälle" niin ja "tack och adjö." Ja en aio enää tehdä ansiotyötä vaan lopulliselle elakkeelle näillä keinoilla.

Vierailija
14/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele nainen.

Vierailija
15/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien Kelan tukia on sanottu pääomatuloiksi?

Vierailija
16/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on tarpeeksi?

Niin paljon ettei tarvitse toisten kukkarolla käydä.

Vierailija
17/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30 ja minulta kysytään samaa.

Vierailija
18/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että alkaa haitata jonkun ajan päästä kun sinä aina vaan lähdet viideltä töihin ja toinen jää nukkumaan, eikä päivän aikana edes siivoa tai tee ruokaa vaan nekin jää sinulle.

Olen kokenut tilanteen kun puolisoni oli 2v työtön. Ei ainakaan sinä aikana alkanut ärsyttämään, tiedä sitten alkaisiko jos tilanne olisi jatkunut 10v.? Onhan monella pitkäaikaistyöttömällä tai eläkeläisellä varmaan työssäkäyvä kumppani, kaipa ne siihen tottuu.

Vierailija
19/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, en pidä loisista.

Pääomatuloilla elelevä pääsee niin paljon kevyemmällä verotuksella kuin ansioverojen maksaja, että loisnimitys on ihan perusteltu. Etenkin jos omaisuus on tullut perintönä.

..paitsi että harvoinpa pääsee. Pääomaverotus alkaa heti 30% ja nousee pian 34%. Ansiotuloja sinulla pitäisi olla yli 60k että kokonaisveroprosenttisi nousisi 34%iin. Selvästikin olet ihan kuutamolla verotuksista mutta vihaat ihmisiä joilla on pääomatuloja tuulesta temmatuin perustein.

Vierailija
20/63 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elelen ansiosidonnaisella + ove:llä, jos minun tapailurouva alkaisi vinoilemaan  (lue vtuilemaan) minulle minun taloudesta ja elämäntyylistäni niin vastaus olisi: "etsi parempi ja avaimen voi jättää eteisryhmän pöydälle" niin ja "tack och adjö." Ja en aio enää tehdä ansiotyötä vaan lopulliselle elakkeelle näillä keinoilla.

Mikä on eteisryhmä? Nevahöörd.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän